گرچه آب در کرخه جاری شده اما به روستاهای پایین دست نمی‌رسد

 امام جمعه حمیدیه:

گرچه آب در کرخه جاری شده اما به روستاهای پایین دست نمی‌رسد۹-مرداد-۱۴۰۰

گرچه آب در کرخه جاری شده اما به روستاهای پایین دست نمی‌رسد

ایسنا/خوزستان امام جمعه شهرستان حمیدیه با بیان اینکه گرچه آب در رودخانه کرخه جاری شده است اما این آب به روستاهای پایین دست نمی‌رسد و هنوز با مشکل مواجه هستند، گفت: آبی هم که به برخی روستاها می‌رسد قابل شرب نیست زیرا بسیار شور است به طوری که حتی دام‌ها هم از آن استفاده نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام سعید لفته‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های روحانیان حوزه و طلاب جهادی در حمیدیه، اظهار کرد: خوشبختانه حضور طلاب جهادی در این منطقه تاثیر بسزایی در روحیه معنوی مردم داشته است و این موضوع می‌تواند در ادامه کار بسیار موثر واقع شود، بنابراین تقویت این برنامه بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی با وجود برخی مشکلات، بدون تعطیلی ادامه دارد، افزود: در روزهای گذشته در حیاط یکی از مساجد که هیچ امکاناتی حتی برق نداشت، فرش انداختیم و نماز جماعت اقامه شد و ضمن صحبت با مردم، فعالیت فرهنگی خود را در آنجا انجام دادیم. این روحیه جهادی باعث شد تا مردم انرژی مضاعف بگیرند و به فعالیت‌های خود بپردازند.

امام جمعه شهرستان حمیدیه با انتقاد از قطعی برق، تصریح کرد: با توجه به مشکلات کم آبی و سایر کمبودهایی که در این منطقه وجود دارد و مردم در فشار هستند، نباید برق قطع شود. این مردم به خاطر کمبود آب، مشکلات زیادی دارند و آن را تحمل می‌کنند؛ قطع برق مشکل آن‌ها را مضاعف می‌کند.

لفته‌پور با بیان اینکه گرچه آب در رودخانه کرخه جاری شده است، اما این آب به روستاهای پایین دست نمی‌رسد و هنوز با مشکل مواجه هستند، تاکید کرد: آبی هم که به برخی روستاها می‌رسد قابل شرب نیست زیرا بسیار شور است به طوری که حتی دام‌ها هم از آن استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با سرکشی‌هایی که از روستاهای بالادست داشتیم، بنا شد که در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند و بیش از حد آب را در شالیزارهای خود رها نکنند تا آب به روستاهای پایین دست نیز برسد و مردم این روستاها نیز با مشکل مواجه نشوند و بتوانند در صورت امکان، کشت کنجد داشته باشند، زیرا همه درآمد این افراد از کشت کنجد به دست می‌آید و اگر نتوانند این کشت را انجام دهند، مشکلات آن‌ها چندین برابر خواهد شد.

امام جمعه شهرستان حمیدیه گفت: مسئولان باید توجه و اهتمام بیشتری نسبت به مسائل داشته باشند تا مشکلات مردم زودتر حل شود.

لفته‌پور با اشاره به پیگیری برای فعال شدن حداکثری کانال چمران به سلمان، تصریح کرد: پیگیر فعال شدن حداکثری کانال چمران به کانال سلمان و انتقال آب نیز هستیم و این پیگیری و سرکشی روزانه انجام می‌شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر مشکل کم آبی مردم را حل کنیم.

وی یادآور شد: عدم اهتمام و یا توجه ضعیف مسئولان نسبت به مسائل، مردم را ناراحت کرده و از وضعیت موجود رضایت خاطر ندارند و این قضیه، آرامش را از اهالی مناطق درگیر در بحران آب گرفته است.