اسرائیل خواهان پاسخ بین‌المللی علیه حمله به نفتکش مرسر استریت شد

 گفت‌وگوی لاپید با بلینکن؛ اسرائیل خواهان پاسخ بین‌المللی علیه حمله به نفتکش مرسر استریت شد۱۰-مرداد-۱۴۰۰

یک روز پس از آنکه اسرائیل ایران را به حمله به یک نفتکش تحت مدیریت شرکت اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان متهم کرد، وزیر امور خارجه اسرائیل در گفت‌وگو با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود، خواستار پاسخ بین‌المللی به این حمله شد.

دفتر یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «این دو در خصوص حمله به کشتی در سواحل عمان، مبارزه مشترک با تروریسم ایران، و تدوین یک پاسخ بین المللی اساسی و موثر صحبت کردند

شرکت اسرائیلی زودیاک روز گذشته اعلام کرد که در حمله به نفتکش مرسر استریت در نزدیکی سواحل عمان دو خدمه این کشتی کشته شدند. ایال اوفر، میلیاردر اسرائیلی مالک شرکت زودیاک است.

نفتکش مرسر استریت (عکس از آرشیو)

بیشتر در این باره:

اسرائیل: حمله به نفتکش کار ایران است، باید به آن پاسخ سختی داد

 وزارت خارجه اسرائیل می‌گوید یائیر لاپید همچنین با وزیر خارجه بریتانیا در خصوص حمله به کشتی مرسر استریت صحبت کرده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه اسرائیل، یائیر لاپید گفته است، ایران دو شهروند بریتانیایی و رومانیایی را به قتل رسانده است.

وزیر امور خارجه اسرائیل اضافه کرده است: (ایران) به طور مکرر عزم و تعهد اسرائیل برای دفاع از خود و منافعش را دست کم می‌گیرد.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نفتکش مرسر استریت با پهپاد در سواحل عمان هدف قرار گرفته است.

سنتکام همچنین گفته است، نیروهای متخصص در امور مواد منفجره بر عرشه مرسر استریت حضور یافتند تا مطمئن شوند خطر دیگری این کشتی را تهدید نمی‌کند.

طبق این بیانیه دو ناو آمریکایی به کمک این کشتی رفته و آن را تا منطقه امن اسکورت کرده‌اند.

وزیر خارجه اسرائیل روزگذشته گفته بود که حمله به نفتکش مرسر استریت در سواحل عمان، کار ایران بوده و می‌بایست «پاسخ سختی» به جمهوری اسلامی داده شود.

یائیر لاپید تاکید کرده بود، ایران صرفا مشکل اسرائیل نیست، بلکه صادر کننده تروریسم، ویرانی و بی‌ثباتی است که به همه ما آسیب می‌رساند. جهان نباید در مقابل تروریسم ایران که به آزادی کشتیرانی نیز لطمه می‌زند، سکوت کند.

شبکه تلویزیونی «العالم» وابسته به حکومت ایران نیز گزارش داد که نیروهای «مقاومت» در سوریه مسئول حمله به این نفتکش هستند.

العالم می‌گوید، حمله به این نفتکش در پاسخ به حمله اسرائیل به فرودگاه ضبعه منطقه قصیر سوریه صورت گرفته که در آن دو نفر از «عناصر مقاومت» کشته شده بودند.

با استفاده از تایمز اسرائیل و رادیو فردا