گزیده خبرهای 22 شهریور -92

گزیده خبرهای 22 شهریور -92
این سفر مرتبط با اوضاع بحرانی سوریه و  همآهنگی موضع مشترک در این مورد و مشورت محور سیاست نزدیک محور مذاکرات هسته ای  مقابل آمریکا و قرار داد فسخ شده موشک های ضد هوایی اس-300 و  تحویل دادن شان به سوریه  با جایگزینی موشک جدید به ایران می باشد.
 دميتري پسكوف سخنگوي رييس جمهوري روسيه اعلام كرد : ولاديمير پوتين در اسرع وقت ممكن به ايران سفر مي كند.به گزارش ايرنا به نقل از ريانووستي، پسكوف روز جمعه پس از ديدار روساي جمهوري ايران و روسيه در حاشيه نشست بيشكك گفت: ولاديمير پوتين به ايران دعوت شده است و حتما در اولين فرصت ممكن به اين كشور سفر خواهد كردوي همچنين گفت كه در ديدار رييس جمهوري روسيه و حسن روحاني همتاي ايراني وي موضوع احداث واحد دوم نيروگاه هسته اي بوشهر مطرح نشدروساي جمهوري ايران و روسيه امروز در حاشيه نشست سران سازمان همكاري شانگهاي در بيشكك با يكديگر ديدار و در باره موضوعات مختلف گفتگو و تبادل نظر كردند.
دو خبر  زیر مربوط به عدم امنیت در کشوری می باشد  که مدعی امن ترین کشور جهان است در صورتی که هرروز خبر های مرگ ومیر فراوان از سایر کشور گزارش می شود .
قربانی اختلاف ملکی
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: اختلاف ملکی در شهرستان الشتر منجر به درگیری با استفاده از سلاح گرم و در نتیجه آن کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 10 نفر شد. به دنبال اختلاف ملکی پرونده‌ای قضایی تشکیل و رأی مقتضی صادر شده بود ولی در حالی‌که هنوز رأی صادره به اجرا گذاشته نشده بود، طرفین اختلاف با یکدیگر درگیر شدند که یک کشته و 10 مجروح به جا گذاشت. 15 نفر از منازعین با دستور مقام قضایی بازداشت شدند.
سرعت غیرمجاز4 کشته و مصدوم به جا گذاشت
اصفهان: در پی واژگونی سواری رو‌آ در محور نایین- انارک بلافاصله مأموران انتظامی و اورژانس در محل حاضر شدند که متأسفانه یک نفر از سرنشینان فوت و 3 نفر دیگر به شدت مجروح شدند. این 3 مجروح به وسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. فرمانده انتظامی شهرستان نایین علت این واژگونی را سرعت غیرمجاز و عجله عنوان کرد.
در کشور بی در ودروازه ی بی برنامه فضا آنگونه دزد و آشفته بازار شده است در شرایطی که از یک طرف بارندگی موجب   آبگرفتگی معابر وخیابان ها وترافیک و جاری شدن سیل و ویرانی با تلفات جانی ودامی وخسارات مالی می شود . اما از سوی دیگر موجب کم آبی هم می شود .
آب سدهای تهران 34 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته و به 568 میلیون مترمکعب رسیده استآب سدهای تهران در زمان مشابه پارسال 857 میلیون مترمکعب بودحجم آب ورودی به مخازن سدهای تامین کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون یک میلیارد و 312 میلیون مترمکعب گزارش شده استسال آبی از مهر آغاز می شودآب ورودی به مخزن پنج سد زیرپوشش شرکت آب منطقه ای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته، دو میلیارد و 272 میلیون مترمکعب بوده است
چگونه است که معاون وزیرترور و جاسوسی خارجه ی رژیم فاشیستی مذهبی ایران وکیل وصی سوریه شده است  وادعا کرده است که مدارک شیمیایی توسط معارضان در سوریه را به سازمان ملل تحویل داده است .لابد این مدارک از طریق پاسدار تروریست قاسم سلیمانی وسپاه قدس و اعضای حزب الشیطان لبنان گرد آوری شده است.
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران مدارک قوی در خصوص حمله شیمیایی معارضان در سوریه در اختیار دارد و این مدارک را به سازمان ملل تحویل داده است.امیر عبداللهیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مثلاً در دسامبر سال گذشته اخباری به دست آوردیم مبنی بر اینکه دو کپسول گاز سارین در حال انتقال به سوریه است. این کپسولها از یک کشور عربی به یک کشور همسایه منتقل شد و در آن کشور هم واکنش‌های امنیتی و سیاسی را به همراه داشت. امیر عبداللهیان امکان کمک نظامی ایران به سوریه را رد کرده و اظهار داشت: سوریه توان دفاع از خود را دارد و درخواستی از ما یا روسیه برای ورود به جنگ را ندارد. اطلاعاتی را از دوستانمان در سوریه دریافت کرده‌ایم که آنها در داخل کشور خود ظرفیت‌هایی را برای مقابله آماده کرده‌اند. امیر عبداللهیان گفت: اگر برخی طرف‌ها فکر می‌کردند سوریه در دو سال اخیر ضعیف شده است و توان هرگونه پاسخگویی به حملات را ندارد، اما در صورت وقوع جنگ احتمالی جهانیان خواهند دید به چه شکلی پاسخ خواهد داد. معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به دیدارش با المعلم گفت: با المعلم گفت‌وگوهایی داشتیم که در آن پیشنهاد روسیه مورد تبادل‌نظر قرار گرفت و توافق کردیم که به ابتکاری که بر حل سیاسی متمرکز شود توجه کنیم. وی افزود: ما اصرار داریم تمام سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی از منطقه خاورمیانه خارج شود. معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که در حال حاضر توپ در زمین آمریکا است، گفت: در گام بعدی باید تکلیف بکارگیری سلاح شیمیایی از طرف گروه‌های تکفیری حل شود، زیرا که ما اطمینان داریم سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است. وی در پایان هشدار داد: سوریه دارای قدرت لازم برای پاسخ قوی به هر حمله است، اگر آمریکا تصمیم نادرست به حمله بگیرد جهانیان شاهد واکنش غافلگیرانه و قوی سوریه خواهند بود.
کدام نفرات دستمزد به تعویف افتاده و اخراج شده  وکار خانه تعطیل شده باز به سرکار باز گشته اند که قرار است 95 کار گران کارخنه فیبر بیکار شده  بندر انزلی بسر کار برگردند که فرماندار بندر ازلی قولش را داده است؟

بندرانزلی - خبرنگار کیهان:کارخانه فیبر ایران، تنها تولیدکننده فیبر در ایران به دلیل نقص فنی در قسمت پرس، 95 کارگر خود را روانه منازلشان کرد.فرماندار انزلی در این رابطه گفت: فرمانداری بندر انزلی پیگیر وضعیت این 95 کارگر است.سعادتمند داوودی با اظهار این که بیکاری این کارگران موقتی است ادامه است: مدیر کارخانه فیبر ایران طی نامه‌ای به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر انزلی این اقدام کارخانه را موقتی دانسته و اعلام کرده است که پس از تعمیر و رفع نقص ایجاد شده در قسمت پرس، کارگران به سرکار خود باز خواهند گشت.وی گفت: مدیر کارخانه در این نامه ضمن اعلام این موضوع خواهان بهره‌مندی این 95 کارگر از مزایای تبصره 2 ماده 2 قانون بیمه بیکاری شده است.فرماندار بندرانزلی افزود: طبق اظهارات مدیر کارخانه امکان به کارگیری این 95 کارگر در خط 2 این کارخانه که بعنوان جایگزین خط 1 احداث شده است. به علت سفارش محدود و با توجه به ابعاد فیبر تولیدی این خط وجود ندارد. داوودی زمان پیش‌بینی شده توسط کارخانه برای تعمیر پرس را 4 ماه اعلام کرد که در صورت خوردگی سیلندرهای اصلی زمان تعمیر سیلندرها به زمان اولیه اضافه می‌شود.شایان ذکر است کارخانه فیبر ایران در منطقه حسن‌رود بندرانزلی واقع شده است و 40 سال سابقه دارد.