دوخبر محور پیام دیپلماسی جدید اوباما با ایران

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شدفرصتی جدید برای دیپلماسی با ایران ایجاد شده است
این پیام جهت دار و برنامه ریزی شده است . برای اینکه قبل از ورود حسن روحانی به آمریکا و حضور در سازمان ملل ابتدا مکاتبات  بین اوباما و روحانی و جواد ظریف رد وبدل شد . سپس  سیاست نرمش قهرمانانه ی خامنه ای  و  عدم پیگیری سلاح نظامی هسته ای  مطرح شد . در ادامه آزادی 10 زندانی سیاسی آنتنی شد. اکنون اوباما چنین پیامی داده است که فرصتی جدید برای دیپلماسی با ایران ایجاد شده است . بدون شک این پیام اوباما واکنش انتقادی باندهای حامی خامنه ای مواجه خواهد باشد .
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان مدعی شد فرصتی جدید برای دیپلماسی با ایران ایجاد شده است.به گزارش مهر، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسپانیایی‌‌زبان «تله موندو آریزونا» گفت رئیس‌جمهوری جدید ایران نگاه بازی به گفت‌وگو با غرب و آمریکا دارد و فرصتی برای دیپلماسی شکل گرفته است.اوباما مدعی شد: «تهران باید جدیت خود را در مورد اینکه به دنبال استفاده نظامی از انرژی هسته‌ای نیست، نشان دهد.»اوباما در این گفت‌وگوی تلویزیونی ابراز امیدواری کرد که ایران از فرصت پیش آمده استفاده کند! فرصتی که وی آن را بختی برای دیپلماسی نامید و گفت: «نشانه‌هایی وجود دارند که روحانی، کسی است که به دنبال گفت‌وگویی باز با غرب و ایالات ‌متحده است؛ به شکلی که پیشتر ما شاهدش نبوده‌ایم.»به دنبال اوباما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن برای تعامل با دولت جدید ایران بر اساس احترام متقابل آماده است، نسبت به امکان حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای، ابراز امیدواری کرد.آلن ایر گفت: ما در جهت رسیدن به راه حلی مسالمت‌آمیز برای معضل هسته‌ای ایران آماده تعامل با دولت جناب آقای دکتر روحانی بر اساس احترام متقابل هستیم.
این موضع گیری شیخ محمد لاری جانی که رئیس انتصابی – تشریفاتی دستگاه فاسد و تبعیض آمیز قضاییه می باشد. مرتبط به خبر قبلی است و دیکته شده از سوی محمد جواد لاری جانی برادر بزرگ تراست  که حامی اش دولت فخیمه انگلیس است . به ویژه اینکه رئیس دکوری   سازمان حقوق بشر اشلامی  و مشاور قضایی – امور بین الملل دستگاه فاسد قضاییه هم  می باشد .  البته هدف جواب دادن به اوباما و اخلال گری در سیاست زد و بند مماشات مذاکره هسته ای حسن روحانی و جواد ظریف با آمریکاست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تناقض آشکار در رفتار و شعارهای آمریکایی‌ها گفت: مذاکره باید در چارچوب شناخت جامع و کامل طرف مقابل باشد و حیله‌ها و تزویرهای آمریکا را نباید فراموش کنیم.آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) و با اشاره به اینکه تهدیدهای نظامی آمریکا علیه سوریه مبنایی نداشته است گفت: عقب‌نشینی آمریکا از تهدید نظامی خود نتیجه صلابت و ایستادگی جبهه مقاومت بود.وی با تاکید بر اینکه بار دیگر دوگانگی و تناقض شعارها و رفتارهای آمریکا برای ملت‌های جهان آشکار شد به سابقه نظامی‌گری آمریکا علیه کشورهای منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها در حالی مدعی حمله به سوریه به بهانه سلاح‌های شیمیایی بودند که خودشان بزرگترین زرادخانه هسته‌ای و شیمیایی را دارا هستند.رئیس قوه قضائیه در ادامه به حمایت‌های همه جانبه آمریکا از طالبان و رژیم صدام اشاره و تصریح کرد: همه می‌دانند که جریان القاعده و طالبان با حمایت آمریکا رشد کرد و در عراق نیز به بهانه یافتن سلاح شیمیایی و سرنگونی رژیم صدام که خود از سوی آمریکا علیه ملت و دولت ایران تحریک و تقویت شده بود؛ حمله و قتل و غارت صورت گرفت.وی با اشاره به اینکه «آنچه در پیغام‌ها و پیام‌های آمریکایی‌ها به ایران کاملا روشن و مشخص است این است که باطن حرف‌هایشان چیز دیگری است» افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه اشاره داشتند دولتمردان و سیاستمداران کشورمان باید به شخصیت و رفتار و منش واقعی آمریکا توجه داشته باشند.آملی لاریجانی تصریح کرد: مذاکره باید در چارچوب شناخت جامع و کامل طرف مقابل باشد و حیله‌ها و تزویرهای آمریکا را نباید فراموش کنیم و نباید یادمان برود که در جریان فتنه آنان چگونه از این جریان حمایت کردند و در پس دست‌های مخملی خود با چنگال‌هایی چدنی و فولادی درصدد مقابله با ملت بزرگ ایران برآمدند.رئیس دستگاه قضا آمریکا را تنها کشوری دانست که سابقه استفاده از سلاح هسته‌ای در کارنامه خود دارد ولی اکنون کشورهای دیگر را به تولید سلاح هسته‌ای و شیمیایی متهم می‌کند.وی افزود: جمهوری اسلامی به دنبال سلاح اتمی نیست البته نه به خاطر تهدیدها و یا ادعاهای آمریکا، بلکه به این خاطر که دارای معیارهای ارزشی و دینی در مسائل نظامی و دفاعی خود هستیم.