توصيه‌هاي پزشكي چگونه جلوي پرخوري را بگيريم؟

توصيه‌هاي پزشكي چگونه جلوي پرخوري را بگيريم؟ 17شهریور-92
 پرخوري معضلي است كه افراد با آن درگير هستند و به دنبال آن باعث چاقي و انواع مختلف بيماريها مي‌شود چگونه اين مشكل را حل كنيم؟آيا به نظر شما پيدا كردن راهي براي اينكه از شر "تا خرخره خوردن" راحت بشويم كار سختي است؟
برخي از افراد هستند كه واقعاً از "پرخوري" رنج مي‌برند؛ در اين مطلب برخي از مواردي آمده است كه مي‌تواند برغلبه بر آن كمك‌كننده باشد.شما زماني كه خوشحال هستيد و زماني كه احساس ضعف داريد غذا مي‌خوريد.موادغذايي به نظر مي‌رسد حواس پرتي واضحي از گلايه‌هاي روزانه باشد.بسياري از ما زماني ‌كه گرسنه هستيم، تقريباً توانايي خود را از دست مي‌دهيم.پرخوري به يك مشكل فوق‌العاده‌اي تبديل شده است. نيازي به گفتن نيست،‌ تمامي كالري‌هايي كه مصرف آنها غير ضروري است بصورت چربي در اطراف شكم ذخيره مي‌شود.اگر شما به طور جدي از اختلال پرخوري اجباري رنج مي‌بريد و آرزو مي‌كنيد كه چگونه آن را كنترل كنيد اين مطلب براي شما مفيد خواهد بود.
بدانيد كه چه موقع پرخوري را متوقف كنيد
وسوسه و ولع مصرف موادغذايي اغلب شما را وادار مي‌كند تا بيش از آنچه كه نياز داريد، بخوريد.شما به سيگنال هايي كه شكم شما براي سير شدن مي‌فرستد،‌ توجه نمي‌كنيد؛ به طورمعمول، حدود 12 دقيقه طول مي‌كشد كه مغز سيگنال هاي رضايت از غذا را دريافت كند؛ با اين وجود اين زمان براي افراد چاق حدود 20 دقيقه است.به عنوان يك نتيجه، شما به پرخوري حتي زماني كه ظرفيت معده شما به مدت طولاني قبل تكميل شده است، ادامه مي‌دهيد.احساس پرشدگي در معده براي شما بسيار ناراحت‌كننده است.
با اين حال، اگر شما به زور اين احساس را در خود نگه داريد، در نهايت به اين احساس عادت مي‌كنيد.از اين رو، مهم است كه بدانيد چه موقع معده شما به ظرفيت خود رسيده است.
به آرامي غذا بخوريد
هنگامي كه شما به سرعت غذا مي‌خوريد و بشقاب خود را ظرف چند دقيقه پاك مي‌كنيد فقط به دوباره پركردن روي مي‌آوريد.شما ميزان موادغذايي كه در مدت زمان كوتاه مصرف كرده‌ايد را درك نمي‌كنيد.از اين رو، بايد هميشه به آرامي غذا بخوريد و مواد غذايي را به درستي بجويد.به آرامي غذا خوردن، به شما كمك مي‌كند تا محتواي مواد غذايي خود را بهتر تشخيص دهيد؛ همچنين جويدن درست غذا در هضم آن موثر است.
وقتي پريشان حال هستيد، غذا نخوريد
غذا خوردن در حالي كه مشغول تماشاي تلويزيون يا رانندگي هستيد اجازه نمي‌دهد كه شما صرفا بر روي مواد‌غذايي خود تمركز داشته باشيد.در نتيجه، شما ميزان موادغذايي كه براي پركردن معده خود مصرف كرده‌ايد را تشخيص نمي‌دهيد.به طور مشابه، زماني كه حواستان پرت است بعنوان مثال زماني كه مشغول كار كردن با كامپيوتر خود هستيد تحت هيچ شرايطي غذا نخوريد.شما نياز داريد كه در هنگام خوردن غذا تمركز داشته باشيد.هنگام حواس پرتي غذا خوردن نه تنها منجر به مصرف بيش از حد مواد غذايي مي‌شود بلكه به جذب بيشتر مواد غذايي منتهي مي‌شود.
آموزش براي سركوب گرسنگي شما همچنين ممكن است به جلوگيري از پرخوري شما كمك كند.
آب بنوشيد
اغلب، بدن شما به تشخيص بين سيگنال‌هاي تشنگي و گرسنگي دچار اشتباه مي‌شود.در نتيجه، شما به احتمال زياد سيگنال‌هاي تشنگي را به جاي سيگنالهاي گرسنگي مي‌گيريد و به غذا خوردن نامناسب روي مي‌آوريد.از اين رو، لازم است به طور منظم آب بنوشيد، به طوري كه بدن خود را به خوبي هيدراته كنيد با هيدراته كردن مانع از ارسال سيگنال‌هاي مختلط مي‌شويد. نوشيدن جرعه‌اي از آب بين وعده‌هاي غذايي، يك راه حل عالي براي جلوگيري از پرخوري است.
مواد غذايي مناسب را انتخاب كنيد

اين راه حل نهايي براي پرخوري محسوب ‌مي‌شود. شما احتمالا به علت پرخوري هويچ‌ها با خطرات كمتر بهداشتي در قبال خوردن چيپس‌ها مواجه‌ مي‌شويد.از اين رو، هر زمان كه احساس ضرورت مقاومت ناپذير به خوردن را داشتيد، سعي كنيد آن را با غذاهاي سالم تعويض كنيد؛ مخصوصا زماني كه به دليل خستگي و يا دسترسي آسان به اين موادغذايي روي مي‌آوريد.اگر پرخوري شما ناشي از بيماري‌هاي رواني است، با پرداختن به اين مسئله مي‌توانيد در نهايت مشكل پرخوري را درمان كنيد