گزیده خبرهای 7 تیر - 95 قسمت -4

گزیده خبرهای 7 تیر - 95 قسمت -4
گامسياب قرباني گرفت
    کرمانشاه- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامي شهرستان هرسين گفت: نوجوان 16 ساله در رودخانه گامسياب در محدوده پل جهر اين شهرستان غرق شد. وي علت غرق شدن اين نوجوان را بي احتياطي عنوان کرد و افزود: در محدوده رودخانه گامسياب علائم هشداردهنده ممنوعيت شنا نصب شده ولي هرچند وقت يک بار شاهد اينگونه حوادث هستيم. وي گفت: جسد اين نوجوان توسط تيم هاي نجات از آب گرفته شد
 چاپ اسکناس در ميهمان پذير
    رشت- خبرنگار کيهان: رئيس پليس آگاهي گيلان اظهار داشت: به دنبال اطلاع از چاپ اسکناس هاي جعلي توسط فردي در يکي از ميهمان پذيرهاي اين شهر بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.    سرهنگ فرهاد فلاح کريمي افزود: ماموران در بازرسي از ميهمان پذير موفق شدند 260 قطعه اسکناس 100 هزارريالي به همراه يک دستگاه چاپگر رنگي کشف و ضبط کنند. وي تصريح کرد: متهم دستگير و به مراجع قضايي معرفي شد. به گفته فلاح کريمي، متهم قصد داشت اسکناس هاي جعلي را در شهرهاي استان توزيع کند.
تصادف مرگ آفرين
    اصفهان- خبرنگار کيهان: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: ماموران پليس راه «اصفهان- تهران» از برخورد يک دستگاه سواري سمند با يک وانت پيکان باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند. سرهنگ جهانگير کريمي افزود: در اثر اين حادثه راننده وانت که يک جوان 19 ساله بود جان خود را از دست داد.    اين مقام انتظامي افزود: ارشناسان پليس راه علت وقوع اين حادثه رانندگي را عدم توجه به جلوي سواري سمند اعلام کرده اند.
    سبقت به سوي مرگ
    سرويس شهرستان ها: رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: ماموران پليس راه پيرانشهر از وقوع يک فقره تصادف در محور پيرانشهر سردشت آگاه و بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. سرهنگ عباس فرماني افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد، اين تصادف بين دو دستگاه خودروي پرايد و لندکروز رخ داده است.    وي ادامه داد: در اين حادثه، راننده و چهار نفر سرنشين پرايد و يک نفر از سرنشينان لندکروز به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سه نفر از سرنشينان لندکروز نيز مجروح شده بودند که به کمک عوامل امدادي به بيمارستان منتقل شدند.رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: کارشناسان پليس راه، علت اين حادثه را سبقت و انحراف به چپ از سوي راننده پرايد اعلام کردند.
 رودخانه 2 قرباني گرفت
    سرويس شهرستان ها: در پي گزارشي به مرکز فوريت هاي 110 مبني بر غرق شدگي جواني 14 ساله در رودخانه «کشکان» پلدختر، بلافاصله تيم هاي انتظامي و امدادي اين شهرستان در محل حادثه حاضر شدند.    با بررسي به عمل آمده مشخص شد، جواني 14 ساله که همراه دوستش جهت تفريح کنار رودخانه «کشکان» رفته بود هنگام آب تني به علت عدم آشنايي با فنون شنا غرق و فوت شده است.    همچنين، خانمي 55 ساله که همراه خانواده به روستاي «چم سنگر» بخش پاپي خرم آباد رفته بود در رودخانه اطراف اين روستا غرق و جان خود را از دست داده است.گفتني است، اجساد غرق شدگان از آب خارج و به پزشکي قانوني منتقل شدند.
    ضعف دستگاه هاي نظارتي در مورد فيش هاي حقوقي
    اسماعيل جليلي نماينده سابق مجلس نيز در گفت وگو با فارس در مورد فيش هاي حقوق کلان و پاداش هاي نجومي برخي مديران اظهار داشت: دو بحث در پرداخت هاي نجومي مد نظر است، اول اينکه مکانيزم پرداختي مديران در دستگاه ها و سازمان هاي دولتي با پرداختي بانک ها و شرکت ها متفاوت بوده و هيئت مديره ها و مجامع براي اين بخش تصميم مي گيرند.    عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس نهم با اشاره به اينکه قانون مديريت خدمات کشوري به صورت آزمايشي 5 ساله اجرا شد، بيان داشت: اين قانون در سال 1386 مصوب و مقرر شد دستگاه ها نسبت به ايرادات احتمالي اقدام کنند، اما متاسفانه اشکالي که به مجلس و دولت وارد بود، اين است که با توجه به اتمام مهلت آزمايشي قانون، دولت در پايان هر سال با اين استدلال که پرداخت حقوق با مشکل مواجه نشود، خواستار تمديد آن مي شد و مجلس نيز بدون کم و کاست اين قانون را تمديد مي کرد.به گفته اين نماينده سابق مجلس، قانون مديريت خدمات کشوري تمديد و اجرايي مي شود که کم و کاستي هاي زيادي در مواد 65 تا 69 و از 72 تا 73 مربوط به هيئت مديره ها و مديران عامل دارد. نکته قابل توجه اينکه پرداخت ها مربوط به حقوق و مزايا نيست و شامل فوق العاده ها و رفاهي مي شود که نيازمند اصلاحات جدي است.جليلي با اشاره به اينکه سازمان مديريت کميته اي براي رسيدگي به حقوق و مزايا تشکيل داده و جلسات آن از هفته آينده برگزار خواهد شد، گفت: دستور کار اين جلسات رسيدگي به ابهامات و ايرادات تفسيرپذير قانون است که بايد به صورت جدي اصلاح و بازنگري شده تا فاصله طبقاتي به ويژه در بخش جبران خدمات ايجاد نکند.وي تاکيد کرد: عمده فيش هاي حقوقي کلان مربوط به قشر محدودي از مديران در بخش فوق العاده هاي ويژه است.اين نماينده سابق مجلس در پاسخ به سوالي که چرا پس از افشاي فيش هاي حقوق هاي کلان و نجومي مسئولان به فکر چاره افتاده و کميته رسيدگي تشکيل مي دهند، يادآور شد: بخش هاي نظارتي در مجلس و دولت در ارزيابي ها نسبت به اقدامات قانون تاخير دارند و در افشاي فيش ها نشان مي دهد که نظارت و دقت کافي از سوي بخش هاي نظارتي وجود ندارد. پيش از اين البته بارها کارشناسان نظام اداري اخطار داده بودند که نظام پرداخت ها با مشکل مواجه است و بي انگيزگي ايجاد مي کند.