گزیده خبرهای 10 تیر-95

گزیده خبرهای 10 تیر-95
فراروعلی مطهری درباره جنجال فیش های حقوقی می گوید:  «تخلف منحصر به دولت نیست بلكه در بسياری از نهادهای حكومتی هم اين مسأله وجود داردنایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با تماشاگران امروز به بررسی ماجرای فیش های حقوقی پرداخته استعلی مطهری در این باره می گویدحس من این است كه برنامه‌ای برای تخریب دولت وجود دارد. البته این موضوعی است كه قبلاً هم وجود داشته و یك تخلف هم هست و نمی‌شود نادیده‌اش گرفته شود ولی بحث این است كه این موضوع منحصر به زیرمجموعه دولت نیست بلكه در بسیاری از نهادهای حكومتی هم این مسأله وجود دارد.این‌طور نیست كه بگوییم فقط چند نفر از مسوولان دولتی متهم به این موضوع هستند. اگر قرار است این موضوع دیده شود، باید كامل دیده شود. در اینكه تخلف است شكی نیست، ولی دولت هم باید بیاید با مردم صحبت كند و واقعیت را بگوید.در خیلی از نهادهای بیرون از دولت هم همین مسأله وجود دارد. بالاخره تخلف شده و باید برخورد شود. البته در این حدی هم كه اینها تبلیغ می‌كنند، موضوع بزرگ نبوده. بعضی از این فیش‌ها شامل معوقات ماه‌های قبل بوده و هدفمند انتخاب شده‌اند. با این وجود، در همین حد هم نباید در بین مقامات دولتی تخلف وجود داشته باشد.اینكه همه بیایند فیش‌های‌شان را نشان بدهند، مشكلی از كشور حل نمی‌كند. ما باید بیشتر دنبال كار و فعالیت و برنامه‌ریزی باشیم. این كار غلط و زشتی است كه  شروع كرده‌اند و آسیبش هم به كل كشور می‌رسد.
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی محمد علی سهمانی به عنوان مدیر عامل جدید بانک رفاه کارگران معرفی شد.به گزارش تسنیم به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراسم معارفه محمد علی سهمانی مدیر عامل جدید بانک رفاه کارگران با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی  انجام شد.گفتنی است، سهمانی پیش از این مدیر عاملی بانک توسعه تعاون را در کارنامه کاری خود دارد.علی صدقی در پی افشای فیش حقوقی 240 میلیون تومانی از مدیرعاملی این بانک کنار گذاشته شد.
بر اساس گزارشها از ترکیه آمار کشته شدگان حملات انتحاری به فرودگاه آتاتورک ترکیه به ۴۱ نفر رسیده است. گزارشها حاکیست که ۱۳ نفر این کشته شدگان اتباع غیرترکیه ای هستند.بر اساس همین گزارشها ۲۳۹ نفر نیز مجروح شده اند که ۴۱ نفر از آنها در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.رجب طیب اردوغان،رییس جمهور ترکیه، امروز چهارشنبه را روز عزای عمومی اعلام کرد و گفت که این حمله باید به عنوان نقطه عطفی در تلاشها برای مبارزه با گروه های ستیزه جو تلقی شودرئیس جمهوری ترکیه، پیشتر نیز در اظهاراتی این حمله را وحشیانه توصیف کرده و گفته است که کشتار مردم در ماه رمضان نشان می‌دهد که عاملات چنین اقداماتی به هیچ دین و ارزشی پایبند نیستند.شامگاه سه شنبه (۲۸ ژوئن/۸ تیر)، سه مرد مسلح حاضران در سالن خروجی فرودگاه آتاتورک - فرودگاه اصلی استانبول - را به گلوله بستند و سپس به سوی سالن ورودی، در طبقه پائین فرودگاه رفتند و در حالیکه ماموران پلیس به سوی آنان تیراندازی می کردند، قبل از ورود به این سالن، در یک اقدام انتحاری، مواد منفجره همراه خود رامنفجر کردند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شانس پیروزی احمدی‌نژاد را در انتخابات سال آینده اندک دانست.محمد غرضی در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره احتمال ورود مجدد محمود احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این که هر کسی انگیزه سیاسی داشته باشد، خوب است، یعنی باید یک آدم فعال و توانمند باشد که بتواند مردم را جمع کند و حرفش را به کرسی بنشاند که می‌توان گفت این از مشخصات یک جامعه خوب است.کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 افزود: احمدی‌نژاد چون در دوره‌ای قدرت را چشیده، می‌داند چه کار کند. این که احمدی‌نژاد بتواند افرادی را دور و بر خودش جمع کند، مهم نیست. مهم بحث رای‌آوری است.غرضی تصریح کرد: مردم تازه از دست احمدی‌نژاد خلاص شده‌اند. همان طور که ملاحظه فرمودید، در سال 92 روحانی فقط به یک علت رای آورد و آن هم این بود که مردم دیگر نمی‌خواستند به روش دوره احمدی‌نژاد زندگی کنند. بنابراین به تندروها رای ندادند. به نظر من چه چپ تند، چه راست تند هر کدام به صحنه 96 بیایند، به نفع آقای روحانی می‌شود به دلیل این که مردم به تندها رای نمی‌دهند.او افزود: اصولگرایان در 10 سال گذشته همیشه دچار شکست شده و هرگز به توافق عمومی نرسیده‌اند. همیشه تعداد کاندیداهایشان زیاد شده است. لذا فکر می‌کنم در انتخابات آینده همین اتفاق نیز بیفتد، یعنی هم تندروها، هم میانه‌رو، چه چپ و چه راست کاندیداهای جدا معرفی می‌کنند.کاندیدای سابق انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این پرسش «انتخاب» که در جناح اصولگرای سنتی چه کسی رهبری این جریان را در دست باید بگیرد، گفت: بالاخره طیف راست سال‌هاست در کشور حضور دارد. به نظرم آقای ناطق و آقای روحانی از اصولگرایی فاصله گرفته‌اند
محققان آمریکایی دریافتند که ارسال پیامک و به طور کلی استفاده از وسایل ارتباطی هوشمند، باعث تغییر در عملکرد و ریتم طبیعی مغز می‌شود.به گزارش ایسنا، محققان در بررسی 16 ماهه تاثیر استفاده از تجهیزات هوشمند بر عملکرد مغز تعداد زیادی از داوطلبان دریافتند که استفاده از تجهیزات ارتباطی هوشمند و به طور خاص ارسال پیامک در ریتم طبیعی فعالیت مغز یک نفر از هر پنج داوطلب تاثیر گذاشته است.در این مطالعه مشخص شد که ارسال پیامک باعث تولید الگوی‌های جدید امواج در مغز موسوم به  texting rhythm  می‌شود که تاکنون مشاهده نشده است.محققان معتقدند که این یافته می‌تواند دلیل منطقی برای پدیده از دست دادن تمرکز هنگام ارسال پیامک باشد.در این مطالعه عملکرد ذهنی و واکنش امواج مغزی 129 نفر در دوره زمانی 16 ماه مورد بررسی قرار گرفت. برای اسکن امواج مغزی از دستگاه موج نگاری مغز یا  EEGs استفاده شد.محققان معتقدند که ارسال پیامک باعث تولید الگوهای جدید در سیگنال‌های مغزی می‌شود که تاکنون مشاهده نشده بود. در واقع ارسال پیامک و تاثیر آن در پدیده تغییر سیگنال‌های طبیعی مغز هیچ ارتباطی با جنسیت و سن ندارد.دکتر ویلیام تاتوم، متخصص علوم شناختی از پژوهشکده مایو کلینیک در روچستر عنوان کرد: ما معتقدیم که استفاده از تجهیزات الکترونیک سبب پیدایش گونه جدید امواج مغزی غیرکلامی می‌شود که کاملا تحت تاثیر حواس و احساسات قرار دارد.وی در ادامه افزود: ارسال پیامک الگوهای ریتمیک جدید در مغز خلق می‌کند که هنوز برای ما قابل شناسایی نیستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلاینده های هوای کلانشهر اراک در روز چهارشنبه فراتر از حد مجاز و استانداردهای زیست محیطی است لذا هم در شرایط ناسالم است .حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش آلایندگی هوا، غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک در ساعت 8 صبح روز چهارشنبه به 41 میکروگرم بر متر مکعب رسید که نشانگر شرایط ناسالم برای گروه های حساس جمعیتی استوی بیان کرد: استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات کمتر از دو نیم میکرون در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است و توصیه می شود در شرایط کنونی کیفیت هوا، گروه های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی از تردد در فضاهای باز به جز موارد اضطرار خودداری کنندمدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون از آلاینده های خطرناکی هستند که به دلیل ریز بودن بیش از حد با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و اگر در مدت طولانی استنشاق شود موجب بروز نارسایی در دستگاه تنفسی و سایر اندام های بدن می شود و سلامت شخص را به خطر می اندازدکلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 25 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.