" سناریوی کودتا درعراق چیست که نوری مالکی ادعایش را کرده است؟ "

آنچه تا کنون مشخص شده است و هیچگونه ابهامی هم وجود ندارد این است که سیاست دخالت گری های حاکمان تهران که در امور داخلی عراق یا فلسطین و لبنان و یمن جنوبی و افغانستان و سایر کشورهای همسایه و منطقه می شود و رسانه های خبر رسانی تبلیغاتی و مطبوعات وابسته به اینان به این موضوع دامن می زنند، هرگز نمی تواند از موضع بیطرفانه و خیر خواههانه ودلسوزانه برای مردم عراق باشد .از جمله این تیتر درشت خبری است " مالكي از تلاش براي كودتا در عراق خبر داد" که در صفه ی اول روزنامه ی 11 ار دیبهشت روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی باز تاب داده شد که جایگزین تبریک و هدیه دادن به کار گران ایرانی در روز جهانی کارگر شد. فراموش نشود که موضوع عراق خیلی بیش از حاکمان عراق امثال نوری مالکی برای حاکمان تهران مهم تر است . زیرا که حضور در این کشور جنبه حیاتی برای حاکمان تهران دارد . برای همین اینان به شیوه ها وترفند و تاکتیک های گوناگون تلاش می کنند تا با توطئه و تهدید واقدامات تروریستی عراق از وضعیت حیات خلوت بودن خارج نشود. بهرحال نکات مهم همین تیتر خبری و گزارش تشریحی آن اینگونه است:

" چرا اينقدر نسبت به بازشماري آرا در بغداد ترس وجود دارد؟ گفت: برخي از گروه‏هاي سياسي خجالت نمي‏كشند و با گمراه كردن و فريب دادن مردم، سعي در توقف روند اعتراض به نتايج را دارند و برخي‏ديگر تهديد مي كنند در صورت متوقف نشدن اين روند منطقه الخضرا بغداد را بمباران مي‏كنند. وي با اشاره به سفرهاي علاوي به اردن، مصر و تركيه گفت : كافي است به پرسه زني اين نمايندگان در چند كشور و درخواست براي مداخله در يك مساله ملي كه هيچ كس نبايد در آن دخالتي داشته باشد، نظري بيندازيد. : در سراسر عالم از جمله آمريكا اعتراض به نتايج انتخابات وجود دارد سوال اين است كه چرا هيچ كشوري درباره بازشماري آرا در آمريكا وارد نمي شود و هياهو نمي‏كند. دوشنبه گذشته هيات تجديدنظر عراق پس از بررسي هاي لازم نتيجه انتخابات 52 نفر از نامزدهاي انتخابات پارلماني اخير اين كشور را رد كرد و علت آن را اينگونه اعلام كرد "مشخص شده است كه اين افراد مشمول قانون بعثي‏زدايي و حذف از انتخابات بوده‏اند".اياد علاوي كه 22 نامزد انتخاباتي فهرست العراقيه مشمول اين حكم شده‏اند، در امان پايتخت اردن تهديد كرد: مهلت دو روزه اي براي تغيير اوضاع درنظر گرفته‏ايم تا دادگاه عراق در حكم ابطال آرا نامزدهاي بعثي انتخابات بازنگري كند ؛ در غير اين صورت، همه گروه‏ها، مسئول هرگونه اتفاق در عراق خواهند بود. حمديه الحسيني، عضو كميسيون عالي انتخابات عراق اظهار داشت كه بازشماري دستي آرا از روز دوشنبه آغاز مي‏شود و ممكن است سه هفته به طول انجامد. يكي از رهبران فهرست العراقيه تهديد كرد چنانچه اقدامات سركوبگرايانه عليه اعضا و طرفداران اين فهرست متوقف نشود درخواست اعتصاب سراسري در عراق خواهد كرد. صالح المطلق، يكي از رهبران فهرست العراقيه به رياست اياد علاوي، نخست‏وزير اسبق عراق در گفت‏وگويي تلويزيوني با روزنامه فرامنطقه‏اي الشرق الاوسط اظهار داشت: چنانچه اين اقدامات عليه فهرست العراقيه اعضا و طرفداران آن متوقف نشود اين فهرست از روند سياسي كناره‏گيري كرده و درخواست اعتصابي سراسري و تظاهرات‏هاي گسترده را مطرح مي‏كند. وي تاكيد كرد: نشستي بين رهبران فهرست العراقيه با حضور اياد علاوي برگزار شد و بنا شد كه اين موضوع به عنوان موضوع ملت عراق جهاني شود و از جهانيان خواسته شود تا براي كمك به نجات روند سياسي و دموكراتيك در عراق وارد عمل شوند"

بنابراین اینگونه موضع گیری کردن نوری مالکی و اخطار دادنش ادامه ی همان سیاست چشم دوختن به فشار اخراج نظامیان آمریکا از عراق و اشغال کردن این کشور است که از سوی بیت جماران و پاسداران کودتا گر بشدت دنبال می شود. برای همین است که خط سیاست زنجیره ای اقدامات تروریستی و بمب گذاری ها و عملیات انتحاری در عراق که در راستای نا امن وبی ثبات کردن عراق می باشد تا حضور پاسداران قدس و مانورعوامل حاکمان تهران در راستای اهداف پشت پرده بدون موانع به پیش رود. هنوز از یاد نرفته است که چگونه قبل از بر گزاری انتخابات پارلمان عراق اقدامات تروریستی در عراق اوج گرفت ؟ آنگونه که که پاسداران برای اشغال نظامی چاه نفت در جز یره فکه ی عراق دستبه تهاجم نظامی زدند که این اقدام موجب انتقاد همه جریانات عراقی به جز نخست وزیر عراق واقع شد، البته هدف نوعی اخطار تؤام با فشار برروی نوری مالکی دولت عراق بود تا که با شیوه ی شعبه ی شورای نگهبان توصیه شده لیست اسامی 500 نفره نامزدان ملی عراق برای انتخابات پار لمان عراق رد صلاحیت شوند. البته نه این سیاست دیکته شده که از سوی بیت جماران را نوری مالکی انجام داد ، بلکه تا آنجا که امکان وتوان تبلیغاتی و تهدیداتی داشت علیه نا مزدان لیست نامزدان ائتلاف العراقیه بکار برد تا آنجا که حتی در روز بر گزاری انتخابات از اقدامات تروریستی در برخی از مناطق اهل تسنن هم دریغ نشد. چون هدف موجب ارعاب و وحشت اهل تسنن عراق بود تا که از حضور پای صندوق های آرای انتخاباتی خود داری کنند . سپس نوری مالکی پیرامون شمارش آرا از طریق کا مپیوتری دبه در آورد و گفت که می بایست شمارش دستی باشد تا امکان تقلب و جابجائی آرای اسامی نامزدان موقع شمارش در کمیساری عالی انتخابات وجود داشته باشد . اما مدتی نگذشت که چون نوری مالکی متوجه شد که شمارش آرای انتخاباتی به نفع نامزدانش پیش نمی رود و لیست العراقیه جلوتر می باشد. بنابراین فضا سازی تهدید آمیز با جنگ روانی علیه ی ایاد علاوی و العراقیه و کمیسارای عالی انتخابات عراق شروع شد تا جائیکه مجاهدین اشرف هم متهم به نفوذ در کا مپیوتر ها و جابجائی آرای انتخاباتی زیر کنترل این کمیسارای عالی انتخاباتی عراق شدند. بهر حال تلاش شد تا هر چه بیشتر اعلام نتایج انتخابات به تأخیر بی افتد تا که همگام با تهدید و توطئه نامزدان لیست العراقیه و اقدامات تروریستی در عراق فرصت دست کاری و تغییر دادن نتایج آرای انتخابات وجود داشته باشد . ولی چون مجموعه ی این توطئه و ترفند های تهدید آمیز به نتیجه نرسید لذا الگو برداری از اقدامات چماقداران بسیجی و لباس شخصی های دژخیم و کفن پوشان طلبه های آخوند انگلیسی دزد مصباح یزدی در ایران ساماندهی شد. سپس در دستور کار قرار گرفت و تظاهرات های تهدید آمیز نمایشی و فرمایشی خیابانی بطور منسجم ولی پراکنده علیه ی کمیسارای عالی انتخبات عراق در خیابان های بغداد راه اندازی شد. اما چون تعدادمعترضان کم بود وادامه ی این سناریو موجب گلاب زدگی و آبرو ریزی و در آمدن گند بیشتر عدم مشروعیت کامل نوری مالکی می شد این سناریو بازی تعطیل شد .

همچنین در دنباله از سوی سپاه قدس و پاسدار سلیمانی و دیپلمات تروریست محمد حسن کاظمی قمی اقدامات ادامه دار تروریستی و انفجاری و انتحاری در عراق در دو بعد شروع شد که شامل عملیات تروریستی و ناامن کردن عراق بود . دیگری شدت دادن فشار و توطئه علیه مجاهدین اشرف بود. تا از این طریق بتوان ایادعلاوی و ا لعراقیه را به حاشیه برد و با ائتلاف تاکتیکی و تحمیلی بیت جماران جریانات شیعه ی عراقی و کردی مجبور شوندتا نخست وزیر نوری مالکی را به پذیرند . ولی بدلیل اختلافات و رقابت های زیاد و به خصوص عملکرد منفی دوره ی 4 ساله ی نخست وزیری مالکی و وابستگی و سر سپردگی بیش از حد وی به بیت جماران حاضر توافق وائتلاف با لیست قانون برای نخست وزیر شدن دوباره نوری مالکی بوجود نیامد تا جائی که مقتدی صدر تهدید کرد اگر چنانچه فشار برای همکاری با نوری مالکی را حاکمان تهران ادامه دهند ایران را ترک خواهد کرد . پس توطئه و تهدید ها از طریق دیگر علیه ی العراقیه دنبال شد . یعنی ابتدا هیأت تجدید نظر عراق اعلام کرد که اعتبار یا صلاحیت 52 نماینده ی لیست العراقیه بدلیل وابستگی به حزب بعث سابق عراق رد صلاحیت و لغو شده است . اما چون این اقدام که از سوی بیت جماران پیشنهاد شد قانونی نبود و مشروعیت نداشت پس زیاد جدی گرفته نشد . تا اینکه سناریوی تکمیلی شمارش دستی آرای نامزدان حوزه ی انتخابیه بغداد را نوری مالکی صادر کرد به امید آنکه با دستکاری و تقلب کردن جا به جائی کرسی ها صورت گیرد که گفته می شود شمارش مجدد دستی آراء 3 هفته وقت می گیرد . البته گفته نمی شود که مکان حفظ و بایگانی این صندوق های آراء کجا بوده است . پس از اعلام نتایج آراء از سوی کمیسارای عالی عراق چه اتفاق افتاده یا آراء دستکاری شده اند؟ مسخره تر اینکه مالکی انتقاد کرده چرا برخی ترس از شمارش دوباره ی آرای انتخاباتی دارند؟ مگر در آمریکا از اینگونه اتفاقات نمی افند؟ مضحک تر اینکه مدعی شده است چون ایاد علاوی و برخی از شخصیت های اعراقی به ترکیه و عربستان ومصر سفر کرده اند پس اینان طرح کودتا دارند . در صورتیکه از خود وی گرفته تا رئیس جمهور عراق و اعضای کابینه و پارلمان عراق در 4 سال گذشته یک پای شان بغداد و پای دیگرشان در تهران و قم و مشهد بوده است.

بهر حال پیگیری هدف این ترفند ها ودبه در آوردن و اشکال تراشی کردن ها کاهش تعداد لیست کرسی های العراقیه است تا که زمینه ی نخست وزیر شدن نوری مالکی هموار گردد. البته ایاد علاوی ضمن پذیرش این در خواست باز شماری آرای حوزه ی انتخابیه ی بغداد در مقابل خواهان باز شماری آرای سایر حوزه های انتخاباتی در عراق شده است که در آن حوزه ها از سوی نوری ملکی به نفع نمایند گان حامی خودش تقلب شده است . ولی نوری مالکی زیر باراین پیشنهاد نرفته است تا که بیشتر ثابت کند هدف این مهره ی دست نشانده ی بیت جماران و پاسداران کودتاگر چیست؟ از طرف دیگر چون ایاد علاوی و العراقیه طلب استمداد از ساز مان ملل و اتحاد یه ی اروپا و کنفرانس اسلامی و اتحادیه ی کشور های عربی برای مانع شدن از اقدامات خود سرانه نوری مالکی نموده است . زیرا که در حقیقت این یک فراخوان اعتراضی از سیاست مداخله گری های ادامه دار حاکمان تهران در امور داخلی عراق است که از سوی نوری مالکی دنبال می شود ولی نوری مالکی با رهنمود حاکمان تهران فرافکنانه العراقیه را متهم به طرح کودتا در عراق کرده است .

در خاتمه اینکه چون حاکمان کودتا گر تهران غوطه ور در بحران های درونی و بیرونی به خصوص بحران هسته ای هستند. به ویژه اینکه از انزوای منطقه ای و جهانی بودن رنج می برند. بنابراین اینان بسادگی قادر نیستند تا که اهداف تحمیلی و اشغال گرایانه شان در عراق را بدون پرداخت هزینه دنبال نمایند . بنابراین دوباره مترسک خود نوری مالکی را وار صحنه کرده اند تا با اجرای نمایش جای دوست و دشمن نشان دادن مدعی شود ایاد علاوی و سالک مطلک وبرخی رهبران کشور های دیگر تلاش برای کودتا در عراق می کنند . یعنی آویزان به ترفند تبلیغاتی نخ نما شده ای شده است که سال های گذشته از سوی همین سرمقاله نویس روزی نامه ی جمهوری اسلامی مطرح شد. زیرا که هر زمان شرایط نوری مالکی خطری و حاد می شد با این شگرد تاکتیکی تبلیغاتی مانور داده و بازی شده است . از جمله هنگام تصویب توافقنامه ی امنیتی – نظامی اقتصادی دولت عراق با آمریکا در پارلمان عراق همین شایعه کودتا در عراق مطرح شد . همینطور موقع انتخابات شورای استانی عراق باز هم سناریو تکرار شد . اکنون که موقعیت نوری مالکی از هر زمان دیگری متزلزل ترشده است . بازهم داستان لو رفته ی طرح کودتا در عراق از سوی نوری مالکی بیان شده است و آذین بند صحفه ی اول همان روزی نامه ای شده است که خودش مبتکر این سناریو سازی بوده است . در نهایت اینکه چرا یک انتخابات آزادزیر نظر ناظران بین المللی و نمایندگان کشور های عربی بدون دخالت حاکمان تهران و عواملش در عراق بر گزار نمی شود تا رسوا شود هر که در او غش باشد.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890211/13890211_19_jomhori_islami_jahan_0019.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 11 اردیبهشت ماه سال 1389

مالكي از تلاش براي كودتا در عراق خبر داد