گزیده خبرهای 1 مرداد – 92 . قسمت -2

عدم همکاری دولت کانادا در تحویل متهم فراری فساد 3 هزار میلیاردی
در مورد مفسدان 3 هزار میلیارد تومان اختلاس گران بانکی که که محاکمه شده وحکم صادر شده تصمیم گیری نمی شود .ولی بدلیل اینکه کانادا رابطه دیپلماتیک خود با رژیم فاشیستی مذهبی ایران را قطع کرده است .بنابراین فرار محمود خاوری به این کشور بهانه شده است .
وی در خصوص متهم اختلاس 3 هزار میلیاردی که اکنون فراری است گفت: ‌متاسفانه نه دولت کانادا و نه اینترپل وی را به ما تحویل ندادند البته ما تلاش خود را کرده‌ایم و همچنان این موضوع را از طریق سازمان‌های مدعی حقوق بشر که ادعای مبارزه با فساد دارند پیگیری می‌کنیم.اژه ای تصریح کرد: دولت کانادا تاکنون حاضر به تحویل وی نشده و ما امیدواریم که خود متهم به فکر بازگشت بیفتد چرا که در نهایت یک روز گرفتار می‌شود در هر صورت متهم پرونده اختلاس 3 هزارمیلیاردی از نظر ما فراری است.
اسحاق جهانگیری خبر داد؛غیبت شاهرودی در جلسه ردصلاحیت هاشمی
با این حساب به تظر این محمود هاشمی شاهرودی عراقی که  یکی از رئیس القضات دستگاه فاسد قضاییه می باشد گرایش بسوی رفسنجانی یافته است .
جهانگیری در گفتگویی گفت: آقای هاشمی شاهرودی در جلسه ای که منجر به رد صلاحیت هاشمی شد، غیبت داشتند.اسحاق جهانگیری که این روزها به عنوان یکی از مشاوران ارشد رییس جمهور منتخب فعال است، در گفت و گویی با مجله "آسمان" درباره رد صلاحیت هاشمی گفته است که آقای ناطق دوشنبه (یک روز پیش از اعلام رسمی خبر) رد صلاحیت هاشمی را خبر داد و گفت ستادها را تعطیل کنید.او که یکی از گزینه های محتمل برای حضور در کابینه آتی است، در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: رد صلاحیت هاشمی اینقدر کار غیر طبیعی و بد بود که دلیلی برای رایزنی با شورای نگهبان وجود نداشت.آخر نفهمیدیم که شرط سنی را از کجای قانون در آوردند. چون مجلس برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری محدودیت سنی گذاشت که شورای نگهبان این نظر را رد کرد. شورای نگهبان به همان چیزی که رد کرد و خلاف شرع و قانون خوانده بود، استناد کرد تا از حضور هاشمی در انتخابات جلوگیری کنند.جهانگیری همچنین در پاسخ به سؤالی که درباره اعضای حاضر در جلسه رد صلاحیت هاشمی مطرح شده بود، گفت: آقای رضوانی که به رحمت خدا رفته بودند و آقای هاشمی شاهرودی در جلسه ای که منجر به رد صلاحیت هاشمی شد، غیبت داشتند
به جای ریشه یابی اینکه فقر وبیکاری و رشد آن  که در  سراسرجامعه چیست .تا جایی که مرز نشینان مجبورند اقدام به کوله بری در کشور همجوار کنند .ولی دستور تیر اندازی  به مرز بانان بسوی کوله بران داده شده است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانان کشور اجازه ورود کالای قاچاق توسط کوله‌بران را نمی‌دهد.سردار احمد گراوند در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: عده‌ای از مرزنشینان دارای کارت مرزنشینی هستند و برابر مصوبه دولت به صورت کوله‌بری اقدام به حمل کالا در بازارچه‌های مرزی می‌کنند. مرزبانان کارت‌های این افراد را کنترل کرده و روی ورود و خروج کالا توسط این افراد نظارت دارند.وی ادامه داد: به جز معبرهای کوله‌بری مجاز، بازارچه‌های مرزی و مرزهای رسمی کشور هر کجا از نوار مرز فردی اقدام به ورود کالا کند غیرقانونی است. در مرزهای کشور سه منطقه ممنوعه، زرد و سفید مشخص شده است. به نیروهای مرزبانی دستور داده‌ایم در هر منطقه مرزی که به قاچاقچیان و عابران غیرمجاز برخورد کردند، آنها را دستگیر کنند. در صورتی که قاچاقچی بخواهد مقاومت کند، ماموران می‌توانند به او شلیک کنند.به گفته جانشین فرمانده مرزبانی 90 درصد خلاهای مرزهای غرب کشور تحت پوشش قرار گرفته و شاهد کاهش ورود جنس قاچاق هستیم. بازاریان غرب کشور نیز می‌گویند که کالاهای قاچاق در بازار کاهش یافته است.گراوند افزود: مشروب، اسلحه و داروهای پیش‌سازهای مواد مخدر بیشترین اجناسی هستند که از مرزهای غربی کشور توسط کوله‌بران وارد می‌شود.
رژیم ضد بشری اوضاع ابقتصتادی را آنگونه بحرانی وتحمل ناپذیر کرده است که عده ای برای تن فروشی به شیخ نشینان می روند .از طرف دیگر ملک عبدالله کمک به درمان یک دختر ایرانی کند که از سرطان روده رنج می برد.
ملک عبد الله بن عبد العزیز پادشاه سعودی دستور درمان یک دختر بچه ایرانی به نام «مریم» را که از سرطان روده رنج می‌برد، با هزینه دولت سعودی صادر کرد.به گزارش جماران، برپایه گزارش العربیه و خبرگزاری رسمی سعودی، ملک عبد الله بن عبد العزیز خواسته است که «مریم» در بیمارستان تخصصی ملک فیصل در ریاض بستری و درمان شود.این گزارش می‌افزاید که پادشاه سعودی خواستار تسهیل در روند ورود این دختر بچه ایرانی و والدینش به سعودی و درمان او با هزینه دولت شده استسعودی گفته است این اقدام تنها جنبه انسان دوستانه دارد و در چارچوب سیاست های اجرا شده در رسیدگی به مسلمانان هرجا که باشند انجام می‌شود

لابد عوارض آلودگی محیط زیست ناشی از جنگ خانمان سوز موهبت الهی ایران وعراق با آب آشامیدنی و عدم سیستم پزشکی.... نقشی ندارد جز اینکه  باید گفت جزو اعجاز رهبر ولی فقیه می باشد .
رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان از تولد نوزادی با سه ریه در این بیمارستان خبر داد.محسن سرکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: نوزاد پسری با داشتن سه ریه در اتاق عمل بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان متولد شد.وی اضافه کرد: این نوزاد آبادانی دو ریه در سمت چپ بدن و یک ریه نیز در سمت راست بدنش دارد.سرکاریان با اشاره به جزئیات تولد این نوزاد افزود: این نوزاد با شیوه سزارین توسط جراح متخصص زنان و زایمان متولد شد.وی درباره وضعیت عمومی این نوزاد سه ریه‌ای خاطرنشان کرد: این نوزاد با توجه به عفونت‌های مکرر باید تحت نظر پزشک باشد و تا سن هفت سالگی امکان برداشتن یکی از ریه‌های وی وجود ندارد.


فوت مقنی
بیچاره مقنیها جزو بد شانش ترین محرومان در رژیم ضد بشری اند چون هم امنیت ندارند وآمار مرگ ومیر شان بالاست .هم اینکه شیوه مردنشان بد تر از مردگان دیگر است .
تبریز- خبرنگار کیهان: براساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی 2 نفر مقنی 29 و 58 ساله هنگام عملیات تعمیر چاه پاساژ صاحب‌الامر تبریز دچار گاز‌گرفتگی شده و جان خود را از دست دادند.
آتش‌سوزی در کارگاه
در ادامه ی  زنجیره ای آتش سوزی های مشکوک توقف نا پذیر اکنون دامنه ی آن به کار گاه چوب بری در تبریز رسیده است.
آتش‌سوزی در یک کارگاه چوب‌بری در موقعیت پل مایان به سمت تبریز با حضور ماموران آتش‌نشانی ایستگاه 13 این شهر پس از 5/3 ساعت تلاش کنترل و مهار شد. در مورد علت آتش‌سوزی و خسارات و مصدومیت‌های احتمالی گزارشی ارائه نشده است.
وقتی شهر های شمال با کمبود آب مواجه است . مشخص است که وضعیت سایر شهر های دیگر ایران چگونه می باشد؟تنکابن - خبرنگار کیهان:عدم بارش باران در چهار ماه اخیر و افزایش شدید دمای هوا باعث شد بوته‌های سبز باغات چای غرب مازندران پژمرده شوند.چایکاران غرب مازندران به خبرنگار ما گفتند: بوته‌های سبز چای سرسوز و پژمرده شده‌اند و این مسئله سبب شده تا ما نتوانیم امسال محصول خوبی برداشت کنیم. آنان تصریح کردند: بانک کشاورزی سال‌های گذشته از تایید پرداخت بیمه محصول چای خودداری کرد. این موضوع سبب شد تا ما امسال باغات چای را بیمه نکنیم. باغداران چای گفتند: با توجه به خشکسالی امسال فقط یک نوبت برگ سبز چای برداشت کردیم. چایکاران مازندرانی اضافه کردند: هزینه‌های زندگی سرسام‌آور است و ما نگران وضعیت معیشتی خود هستیم لذا از دولتمردان و مسئولان می‌خواهیم نسبت به جبران خسارت خشکسالی ما را یاری دهند
این خبر هم جالب وهم مسخره است . زیرا پس از 35 سال مبارزه با قاچاچیان مواد مخدر اکنون ادامه مبارزه به جایی رسیده است که گذشته از رشد اعتیاد  خشخاش هم کاشته می شود که لابد چون سپاه موفق به مصادره نشده منهدمش کرده است .

ارومیه-خبرنگار کیهان:فرمانده انتظامی شاهین‌دژ از نابودسازی بیش از 5 تن خشخاش در این شهرستان خبر داد.سرهنگ افراسیاب درباره امحای این مواد گفت: این مقدار خشخاش از 25 هکتار از اراضی ییلاقی «اوزون‌دره» با تلاش ناحیه مقاومت بسیج، هلال‌احمر، شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی شناسایی و جمع‌آوری شده بود.وی افزود: 40 کیلوگرم شاهدانه نیز از یک سوداگر مرگ کشف شده بود که دیروز معدوم شد.