گزینه خبرهای ویژه زنجیره ای روزانه

گزینه  خبرهای ویژه  زنجیره ای روزانه. 5 مرداد-92
بازهم چند گزینه  خبرهای ویژه  زنجیره ای روزانه که  از سوی اوین و دروغ نامه ی کیهان سربازجو شریعتمداری بازتاب داده شده است که علیه ی رقیب وکابینه یازدهم وحامیان روحانی و رفسنجانی وخاتمی و مدعیان اصلاح طلب  وحامیان داخلی وبرون مرزی شان گرد آوری شده است . البته هدف بازتاب د ادن شان که با سیاق تجربه بازجویی و اتهام و  تحریف وپرونده سازی  است کار شکنی علیه ی کابینه یازدهم ومانع شدن از ائتلاف  ومراسم تحلیف ریاست جمهوری می باشد. سیاستی  که از روز پس از 24 خرداد 92  آغاز وشتاب گرفته است .طوریکه هرروز که تند و تند تر می شود.
مقامات انگلیسی و اروپایی آب پاکی را روی دست جریان سیاسی- رسانه‌ای غربزده در ایران ریختند.در حالی که روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با دستمایه قراردادن اظهارات جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس، چنین القا می‌کردند که مقامات انگلیسی مایل به حضور در مراسم تحلیف دکتر روحانی هستند، گاردین و لوموند اعلام کردند که هیچ مقام انگلیسی و اروپایی در این مراسم شرکت نخواهد کرد و تنها دیپلمات‌های حاضر در سفارتخانه‌های اروپایی در تهران در مراسم تحلیف شرکت می‌کنند.لوموند نوشت؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا دعوت از مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران را به سردی استقبال کردند.به گزارش لوموند، هر کدام از این کشورها تنها یک دیپلمات سفارت خود در تهران را به مراسم خواهند فرستاد. در یک حرکت بی‌سابقه، صالحی وزیر خارجه ایران، روز سه‌شنبه 1 مرداد اعلام کرده بود رؤسای همه کشورها به جز آمریکا و البته رژیم صهیونیستی به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران دعوت شده‌اند.داگلاس الکساندر نماینده مجلس انگلیس گفت: «عدم پذیرش دعوت ایران توسط وزارت خارجه نشان دهنده قضاوت غلط و از دست دادن فرصت است. دیپلماسی به معنای گفتگو با کسانی است که با آنها توافق ندارید.»در همین حال روزنامه گاردین نوشت که دولت انگلیس به رغم دعوت انجام شده، نماینده‌ای برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی که در روز چهارم ماه اوت آینده برگزار می‌گردد، نمی‌فرستد.یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس به گاردین گفت که موضع مشترک اتحادیه اروپا درباره این مراسم، شرکت دیپلمات‌های اروپایی در تهران است.با وجودی که ویلیام هیگ وزیر امورخارجه بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که دولت انگلیس تلاش خواهد کرد تا تماس‌های خود با تهران را افزایش دهد، سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس اعلام کرد عادی شدن روابط سیاسی فیمابین دو کشور منوط به پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای است.البته افکار عمومی ایران برخلاف افراطیون مدعی ‌اصلاح‌طلبی از رژیم انگلیس انزجار تاریخی دارند و به تعبیر یک ضرب‌المثل می‌گویند خوشا باغی که شغال از او قهر کند.

«آقای خاتمی باید به جای حرف‌های شاعرانه، موضع خود را درباره فتنه 88 شفاف کند و به مردم بگوید در فتنه‌ای که به کشور تحمیل شد و بسیاری از دوستان و همفکران شما در آن نقش داشته، شما در کجای ماجرا بودید».روزنامه جام جم در تحلیلی به قلم مدیر مسئول و تحت عنوان «فرار از گذشته»، به اظهارات اخیر خاتمی پرداخت که باید گذشته‌ها را فراموش کرد. بیژن مقدم در این باره می‌نویسد: ما نیز دوست داریم گذشته را فراموش کنیم اما بدانیم گذشته با وجود ده‌ها پرسش بی‌پاسخ هرگز فراموش شدنی نیست مگر آن که بخواهیم با فرار از واقعیت‌ها از کنار آن عبور کنیم. اگر قرار باشد گذشته، آینده ما را بسازد و گذشته، پل عبور ما به سمت آینده باشد باید گذشته‌ای روشن و بی‌ابهام داشته باشیم و بدانیم فرار از گذشته با انبوهی از پرسش‌های تلنبار شده و بی‌پاسخ هم کارساز نیست. وی خطاب به خاتمی نوشت: به همین دلیل جامعه از شما این انتظار را دارد که به جای حرف‌های شاعرانه مواضع خود درباره فتنه 88 را شفاف کنید. به مردم بگویید در فتنه‌ای که بر این کشور تحمیل شد و بسیاری از دوستان و همفکران شما در آن نقش داشتند شما در کجای ماجرا بودید؟ آیا امروز هم نمی‌خواهید درباره جفایی که به ملت، حضرت امام، رهبر انقلاب و عاشورای حسینی روا شد، حرفی بزنید؟مدیرمسئول جام جم در ادامه این یادداشت خطاب به خاتمی خاطرنشان کرد: امروز که به مدد حماسه سیاسی مردم در انتخابات 92 ادعای دروغ و تهمت بزرگ تقلب در انتخابات 88 رنگ باخت با مردم حرف بزنید و بگویید تهمت تقلب را جفای به انقلاب و نظام می‌دانید. حتما به یاد دارید که خود شما در سال 76 محصول همین فضا بودید. آن روز که شما در صحنه انتخابات حاضر شدید و طرفدارانتان پیش از انتخابات این تهمت را متوجه نظام کردند که «بنویسیم خاتمی، بخوانیم ناطق» اما مردم نوشتند خاتمی و خاتمی خوانده شد. نوشتند احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد خوانده شد. به روحانی رای دادند و بدون هیچ تخلفی روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم معرفی شد. این نظامی است که توسط سران فتنه در خارج و داخل کشور مورد هجمه کینه‌توزانه قرار گرفته است.مقدم در پایان از خاتمی خواسته صادق باشد و به پرسش‌ها پاسخ دهد تا بتوان مرزبندی میان اصلاح‌طلبان وفادار به انقلاب و براندازان و فتنه‌گران روشن شود.
یک پایگاه خبری اقتصادی فاش کرد: برخی افراد با شرط به دست گرفتن «شستا» وعده حمایت از «م-ب» را برای کسب کرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده‌اند.پایگاه خبری «اقتصاد آنلاین» ضمن معرفی برخی نامزدهای تصدی وزارت کار و رفاه اجتماعی نوشت: دو سالی هست که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در 8 تیر 1390 و تصویب شورای نگهبان در 12 تیر در راستای طرح کوچک‌سازی دولت با ادغام سه وزارت رفاه و تامین اجتماعی، کار و امور اجتماعی و تعاون درست شد.به این ترتیب بود که نخستین وزیر وزارتخانه ادغامی عبدالرضا شیخ‌الاسلامی شد که با 204 رای موافق، 31 مخالف و 10 ممتنع رای آورد و به عنوان نخستین وزیر وزارتخانه ادغامی تعیین شد گرچه دوام چندانی نیاورد و او در تاریخ 15 بهمن 1391 استیضاح و برکنار شد. چنین بود که سپس در 15 اردیبهشت امسال نمایندگان مجلس، با 200 رای موافق، 40 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 252 آرای مأخوذه، اسدالله عباسی را برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزیدند.و اینک در آستانه دولت جدید از چند چهره به عنوان گزینه‌های تصدی وزارت کار نام برده می‌شود؛ از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر وزارت رفاه در دولت خاتمی گرفته تا یکی از رؤسای سابق بانک مرکزی و همچنین وزیران کار و اقتصاد دولت اصلاحات. اقتصاد آنلاین می‌افزاید: در این میان اما علاوه بر گزینه‌های نامبرده نام ع-ر هم در میان گزینه‌ها مطرح شده گزینه‌ای که در کنار م-ب به‌عنوان جدی‌ترین گزینه‌های این وزارتخانه مطرح شده و گرچه برخی افراد با شرط به دست گرفتن شستا (شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی) وعده حمایت از آقای «ب» را داده‌اند، اما طبق اخباری که به اقتصاد آنلاین رسیده بخت آقای «ر» از دیگر گزینه‌های مطرح شده بیشتر است.
روایت جرس از کینه‌توزی BBC و نشریات اصلاح‌طلب علیه اسلامگرایی (خبر ویژه)
افراط رسانه‌های عضو شبکه عنکبوت در اتخاذ مواضع مغرضانه علیه اسلامگرایی و بیداری اسلامی، صدای ارگان حلقه لندن را هم در آورد.جرس در تحلیلی اذعان کرد شبکه‌هایی مانند بی‌بی‌سی با حقد و کینه تمام درباره اسلامگرایی و بیداری اسلامی گزارش می‌دهند. نویسنده خاطرنشان می‌کند: سالهاست که شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور را پیگیری و مقاله‌های زیادی را در این سایتهای متعدد مطالعه کرده‌ام، آما آنچه را بسیار نایاب دیدم انصاف آنان نسبت به اسلام‌گرایان و بیداری اسلامی است. این صرفا به بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و به اصطلاح اپوزیسیون نظام محدود نمی‌شود بلکه حتی در سایتهای وابسته به جنبش اصلاحات نیز دیده می‌شود.وی می‌افزاید: من، هم بی‌بی‌سی عربی و هم فارسی را مشاهده کرده‌ام که در اصل منابع خبری آنها یکی است. اما بی‌بی‌سی فارسی بسیار یک‌جانبه و از سر حقد قضایا را بررسی می‌کند. حسیب عمار وقتی گزارش می‌دهد نمی‌تواند جلو بیننده حقد خود را مخفی کند. و به یک حزب چند میلیونی فرقه اخوان‌المسلمین می‌گوید، من نمی‌دانم در کدام قاموس فارسی به چند میلیون، فرقه می‌گویند. بسیاری از تحلیلگران روزنامه‌های معتبر دنیا مثل گاردین، نیویورک تایمز و... این رخداد اخیر مصر را کودتای نظامی می‌نامند نه انقلاب و بسیار منصفانه درباره آن قضاوت می‌کنند. اما رسانه‌های فارسی‌زبان حتی نمی‌توانند نظرات تحلیل‌گران منصف را مانند یک دیدگاه و وجه نظر بازگو کنند.این نوشته خاطرنشان می‌کند: کسانی که در تاریخ، کودتای 28 مرداد را بررسی کرده‌اند و نحوه شکل‌گیری آن و کشاندن مردم به خیابان را ملاحظه کرده باشند در می‌یابند که شباهت بسیار نزدیکی بین کودتای 28 مرداد و آنچه که در مصر رخ داده وجود دارد. اما چرا آن را کودتا می‌نامند و این را انقلاب؟ در 28 مرداد مردم نیز خانه دکتر مصدق را گرفتند و به رادیو و ساختمانهای دولتی حمله‌ور شدند و ارتش در زیر پوشش مردم کودتا نمود و حقیقت امر بعدا آشکار گردید.جرس می‌نویسد آیا تظاهرات در خیابان به کودتا مشروعیت داد؟ کدام عاقل آن را انقلاب مردمی می‌نامد؟ آیا آمریکا پشت قضیه نبود و خود مسئولین آمریکا بعدا اذعان نکردند؟ یا آمریکای آن روز غیر از آمریکای امروز است و امروز سردمدار دمکراسی جهان است و حق آن چیزی است که او می‌گوید و حق می‌داند یا امروز پشتیبان فکر خاصی است و برای رعایت بعضی خاطرها نمی‌توانیم او را متهم کنیم؟ اگر استراق سمع می‌کند و مکالمات را نه فقط در کشور خود بلکه در ده‌ها کشور دیگر کنترل می‌کند، ایرادی ندارد چون مبارزه با تروریسم است و کاری صحیح می‌باشد. ولی همان کار در کشورهای دیگر محدود کردن آزادیهای شخصی بوده و مغایر با دمکراسی است

مراسم تحلیف حسن روحانی 13 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی با حضور مقامات ارشد کشورمان و جمعی از سران و مقامات کشورهای خارجی برگزار می‌شود.ایران برای اولین بار از مقامات و سران کشورهای دیگر برای شرکت در این مراسم دعوت و اعلام کرد دعوت عامی از همه کشورها به جز آمریکا انجام داده است و بر این اساس تاکنون حضور تعدادی از روسای‌جمهور، معاونین آنها، وزیران خارجه، روسای مجلس و نخست‌وزیران کشورها در این مراسم قطعی شده است.مهمانان خارجی این مراسم در حافظیه و هتل‌های بزرگ تهران مستقر خواهند شد و سعدآباد نیز برای محل استقرار روسای‌جمهور پیش‌بینی شده است.با توجه به اینکه برخی از مهمانان خارجی در همان روز 13 مرداد وارد ایران می‌شوند، ممکن است مراسم صبح از ساعت 11 تا 13 یا بعدازظهر از ساعت 16 تا 18 برگزار شود. پس از این مراسم مهمانان در ضیافت شام روحانی شرکت خواهند کرد.تاکنون امام علی ‌رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان، قربانقلی بردی محمداف رئیس‌جمهور ترکمنستان، میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان، حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان و آصف علی‌زرداری رئیس‌جمهور پاکستان برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.عنیفه‌عمان، وزیرخارجه مالزی، خضیر خزاعی کفیل و معاون رئیس‌جمهور عراق، نخست‌وزیر سوریه، جودت ییلماز وزیر توسعه ترکیه، رئیس مجلس عمان و مقامات بلندپایه از امارات، قطر، جمهوری آذربایجان، اندونزی و دیگر کشورهای همسایه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حضور پیدا خواهند کرد.به گزارش ایسنا، قرار است در روزهای آینده سطح حضور سایر کشورها در این مراسم مشخص شود.تکذیب سفر پوتین.به تهران.از سوی دیگر، پس از آنکه روزنامه روسی «کامرسانت» چاپ مسکو اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه 25 مرداد ماه (16 آگوست) به ایران سفر می‌کند، «سیدعباس عراقچی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در مورد انتشار اخباری مبنی بر سفر «ولادیمیرپوتین» به ایران در 25 مرداد ماه گفت: این خبر صحت ندارد و من آن را تایید نمی‌کنم.وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان کرد: البته برای مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی استقبال خوبی از کشورهای منطقه اعلام شده که در هفته آینده اسامی کامل کشورهای حاضر در این مراسم را اعلام خواهیم کرد.گفتنی است، روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نوشت: در سفر پوتین به تهران، رئیس‌جمهور روسیه ضمن دیدار با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب، درباره موضوعات دوجانبه، از جمله احداث واحدهای جدید در نیروگاه هسته‌ای بوشهر و تحویل مجموعه‌های پدافند هوایی آنتی-2500 به جای سامانه موشکی دفاعی اس-300 با سران ایران گفت‌وگو می‌کند.
«آقای هاشمی! به دولتی که در نهایت خصومت به فکر نابودی ملت ایران است چگونه می‌توان گفت ما با شما آشتی هستیم؟».این مطلب را روزنامه رسالت در نقد اظهار اخیر آقای هاشمی منتشر کرد. محمدکاظم انبارلویی سردبیر رسالت می‌نویسد: غرب و به ویژه آمریکایی‌ها درست ده روز پس از انتخابات ایران، تحریم‌های جدیدی را عملیاتی کردند. آنچه که درخصوص به تعویق افتادن لایحه تحریم‌ها از سوی کنگره به کاخ‌سفید مطرح است، تحریم‌های یک جانبه و به قول خودشان فلج‌کننده است که توسط لابی صهیونیستی در دستور کار قرار گرفته بود. چند روز قبل از این هم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اهانت به رئیس‌جمهور منتخب ایران گفته بود اگر آمریکایی‌ها در تحریم‌های یک جانبه و فلج‌کننده، تعلل‌کنند، اسرائیل معطل آنها نمی‌شود و به ایران حمله نظامی می‌کند! واقعیت این است که جریان مسلط در آمریکا چه در حزب دموکرات و چه در حزب جمهوریخواه، خصومت‌ورزی با ملت ایران و به رسمیت نشناختن انقلاب اسلامی است که بیش از سه دهه منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار داده است. وی می‌افزاید: آمریکایی‌ها با ملت و انقلاب ایران قهر هستند. راهبرد آنها طی سه دهه گذشته این بوده که یک جریان مستبد وابسته به استعمار در ایران روی کار آورده و بعد با آن ایران به قول خودشان آشتی کنند.سردبیر رسالت با اشاره به سخنان اخیر هاشمی مبنی بر اینکه نمی‌توانیم با جهان قهر باشیم می‌نویسد: نمی‌دانم مخاطب این سخن آقای هاشمی رفسنجانی کیست. انقلاب اسلامی طی سه دهه گذشته در هیچ دولتی با جهان قهر نبوده است. ایران اکنون در تمام کشورهای دنیا سفارتخانه دارد و سفیر مبادله می‌کند. تنها دو کشور وجود دارد که با ایران قهر هستند؛ یکی آمریکا که خود به بستن سفارتخانه در تهران در جریان تسخیر لانه جاسوسی اقدام کرد و علی‌رغم قرارداد الجزایر، هیچ‌گاه حاضر به عادی‌سازی روابط با تهران نشد. یکی هم رژیم صهیونیستی است که از اساس، دولت و ملت ما مشروعیت او را قبول ندارند.در ادامه این تحلیل آمده است: اگر منظور از قهر با جهان، قهر با آمریکاست آمریکا که معادل کل جهان نیست! اولا: ما که با آمریکا قهر نیستیم، آنها با ملت ما قهر هستند و هر روز یک توطئه و دسیسه علیه ملت تدارک می‌کنند. خود آنها بارها گفته‌اند ما تحریم‌ها را برای فلج کردن ملت ایران اعمال می‌کنیم. خود آنها بارها گفته‌اند گزینه نظامی را روی میز دارند. حالا با کشوری که درجه خصومت‌ورزی با ایران را آن‌قدر بالا برده که به فکر نابودی ملت ماست چگونه باید برخورد کرد؟ آنها می‌گویند ما با شما قهر هستیم. شما چگونه می‌توانید به آنها بگویید ما با شما آشتی هستیم؟! ثانیا: این اتهام را که ما با جهان قهر هستیم، آمریکایی‌ها به ما می‌زنند. آنها اسم خود و 5 کشور جهان را که در محور شرارت جهانی قرار دارند گذاشته‌اند «جامعه جهانی» و بعد فشارهایی را علیه ملت ما اعمال می‌کنند. این اتهام نباید از زبان یک سیاستمدار باتجربه در داخل صادر شود.رسالت خاطر نشان کرد: اگر هنر آشتی با آمریکا و اسرائیل در دیپلماسی خارجی ایران وجود داشت، در دولت‌های سازندگی و اصلاحات از آن رونمایی می‌شد. چگونه است ایشان چنین نسخه غیرمنطقی و غیرعقلانی را اکنون که قرار است عقلانیتی در رابطه خارجی اعمال کنیم، تجویز می‌کنند؟این روزنامه ادامه می‌دهد: هنر تعامل این نیست که با آنها توافق کنیم از راهی که آمده‌ایم برگردیم و دوباره کشور را به آمریکا تسلیم کنیم و آنها هم با استقرار یک نظام استبدادی که منافع آنها را تامین کند با ما آشتی کنند. این یعنی به باد دادن همه دستاوردهای انقلاب و خیانت به خون شهدا و آرمان‌های نجات‌بخش امام خمینی(ره)! قطعا آقای هاشمی هم به این راه رضایت نمی‌دهند. بهتر است که واقعیت را بگویند. واقعیت این است که آمریکا با ایران قهر است و این قهر را هم در رفتار و سیاست‌های خود اعمال می‌کند.در پایان این تحلیل تصریح شده است: آمریکایی‌ها تا موقعی که با سپر نیرنگ، دروغ، فریب و خشونت با ما برخورد می‌کنند، نشان می‌دهند که غیرقابل اعتمادند، صادق نیستند و اساسا با منطق زور و تجاوز در گفتگو‌ها سخن می‌گویند قهر آنها با ما ادامه دارد و افق روشنی برای آشتی دیده نمی‌شود. مگر اینکه به قول امام خمینی(ره) آدم شوند. آن هم تا امروز عملی نشده است. شاید دولت اعتدال، تدبیر، امید آنها را سر عقل بیاورد و آدم بشوند. در این صورت آمریکایی‌ها را باید مذمت کنند نه ملت ایران را !
ارگان رسمی سازمان سیا از این که رئیس جمهور منتخب حاضر نیست برای حصر دو تن از سران فتنه کاری بکند و از آنها می‌خواهد توبه کنند، ابراز ناخرسندی کرد.رادیو فردا در مطلبی زیر عنوان «قفل‌گشایی روحانی با کلید توبه؟» گفت: حسن روحانی روز سه‌شنبه 25 تیر (16 جولای) خواستار عبور از مشکلات و اختلافات در ایران شد و اظهار داشت آنها که آماده بازگشت هستند راهشان را تسهیل کنیم، چون توبه برای همه است.مهرداد درویش‌پور از عناصر ضد انقلاب مقیم سوئد درباره این اظهارات گفت: منظور حسن روحانی آشکارا سران جنبش سبز و موسوی و کروبی بوده‌اند. ما فکر نمی‌کردیم چنین موضعی اتخاذ شود و او خواسته‌های حاکمیت و رهبری را دنبال کند.اما مرتضی کاظمیان از اعضای خارج‌نشین گروهک ملی- مذهبی در این باره می‌گوید: سقف مطالبات دموکراسی‌خواهان از حسن روحانی باید واقع‌بینانه و تعدیل شده باشد.او با یادآوری این موضوع که روحانی نه کاندیدای جنبش سبز بود و نه حتی نامزد ایده‌ال اصلاح‌طلبان، به رادیو فردا می‌گوید: فراموش نکنیم روحانی منتخب و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی و منتصب «آیت‌الله خامنه‌ای» (رهبر معظم انقلاب اسلامی) در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او با این ویژگی‌های امنیتی و سیاسی و به عنوان رئیس جمهور منتخب تلاش می‌کند تا راهی برای بازگشت کسانی که به تعبیر او از نظام خارج شده‌اند، باز کند. گزارش رادیو فردا در ادامه حاکی است: دو روز بعد از سخنان حسن روحانی درباره توبه، حبیب‌الله عسگراولادی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی که در ماه‌های اخیر چند بار بر توبه موسوی و کروبی تاکید کرده است، بار دیگر خواست تا توبه کنند.

«آقای هاشمی! به دولتی که در نهایت خصومت به فکر نابودی ملت ایران است چگونه می‌توان گفت ما با شما آشتی هستیم؟».این مطلب را روزنامه رسالت در نقد اظهار اخیر آقای هاشمی منتشر کرد. محمدکاظم انبارلویی سردبیر رسالت می‌نویسد: غرب و به ویژه آمریکایی‌ها درست ده روز پس از انتخابات ایران، تحریم‌های جدیدی را عملیاتی کردند. آنچه که درخصوص به تعویق افتادن لایحه تحریم‌ها از سوی کنگره به کاخ‌سفید مطرح است، تحریم‌های یک جانبه و به قول خودشان فلج‌کننده است که توسط لابی صهیونیستی در دستور کار قرار گرفته بود. چند روز قبل از این هم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اهانت به رئیس‌جمهور منتخب ایران گفته بود اگر آمریکایی‌ها در تحریم‌های یک جانبه و فلج‌کننده، تعلل‌کنند، اسرائیل معطل آنها نمی‌شود و به ایران حمله نظامی می‌کند! واقعیت این است که جریان مسلط در آمریکا چه در حزب دموکرات و چه در حزب جمهوریخواه، خصومت‌ورزی با ملت ایران و به رسمیت نشناختن انقلاب اسلامی است که بیش از سه دهه منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار داده است. وی می‌افزاید: آمریکایی‌ها با ملت و انقلاب ایران قهر هستند. راهبرد آنها طی سه دهه گذشته این بوده که یک جریان مستبد وابسته به استعمار در ایران روی کار آورده و بعد با آن ایران به قول خودشان آشتی کنند.سردبیر رسالت با اشاره به سخنان اخیر هاشمی مبنی بر اینکه نمی‌توانیم با جهان قهر باشیم می‌نویسد: نمی‌دانم مخاطب این سخن آقای هاشمی رفسنجانی کیست. انقلاب اسلامی طی سه دهه گذشته در هیچ دولتی با جهان قهر نبوده است. ایران اکنون در تمام کشورهای دنیا سفارتخانه دارد و سفیر مبادله می‌کند. تنها دو کشور وجود دارد که با ایران قهر هستند؛ یکی آمریکا که خود به بستن سفارتخانه در تهران در جریان تسخیر لانه جاسوسی اقدام کرد و علی‌رغم قرارداد الجزایر، هیچ‌گاه حاضر به عادی‌سازی روابط با تهران نشد. یکی هم رژیم صهیونیستی است که از اساس، دولت و ملت ما مشروعیت او را قبول ندارند.در ادامه این تحلیل آمده است: اگر منظور از قهر با جهان، قهر با آمریکاست آمریکا که معادل کل جهان نیست! اولا: ما که با آمریکا قهر نیستیم، آنها با ملت ما قهر هستند و هر روز یک توطئه و دسیسه علیه ملت تدارک می‌کنند. خود آنها بارها گفته‌اند ما تحریم‌ها را برای فلج کردن ملت ایران اعمال می‌کنیم. خود آنها بارها گفته‌اند گزینه نظامی را روی میز دارند. حالا با کشوری که درجه خصومت‌ورزی با ایران را آن‌قدر بالا برده که به فکر نابودی ملت ماست چگونه باید برخورد کرد؟ آنها می‌گویند ما با شما قهر هستیم. شما چگونه می‌توانید به آنها بگویید ما با شما آشتی هستیم؟! ثانیا: این اتهام را که ما با جهان قهر هستیم، آمریکایی‌ها به ما می‌زنند. آنها اسم خود و 5 کشور جهان را که در محور شرارت جهانی قرار دارند گذاشته‌اند «جامعه جهانی» و بعد فشارهایی را علیه ملت ما اعمال می‌کنند. این اتهام نباید از زبان یک سیاستمدار باتجربه در داخل صادر شود.رسالت خاطر نشان کرد: اگر هنر آشتی با آمریکا و اسرائیل در دیپلماسی خارجی ایران وجود داشت، در دولت‌های سازندگی و اصلاحات از آن رونمایی می‌شد. چگونه است ایشان چنین نسخه غیرمنطقی و غیرعقلانی را اکنون که قرار است عقلانیتی در رابطه خارجی اعمال کنیم، تجویز می‌کنند؟این روزنامه ادامه می‌دهد: هنر تعامل این نیست که با آنها توافق کنیم از راهی که آمده‌ایم برگردیم و دوباره کشور را به آمریکا تسلیم کنیم و آنها هم با استقرار یک نظام استبدادی که منافع آنها را تامین کند با ما آشتی کنند. این یعنی به باد دادن همه دستاوردهای انقلاب و خیانت به خون شهدا و آرمان‌های نجات‌بخش امام خمینی(ره)! قطعا آقای هاشمی هم به این راه رضایت نمی‌دهند. بهتر است که واقعیت را بگویند. واقعیت این است که آمریکا با ایران قهر است و این قهر را هم در رفتار و سیاست‌های خود اعمال می‌کند.در پایان این تحلیل تصریح شده است: آمریکایی‌ها تا موقعی که با سپر نیرنگ، دروغ، فریب و خشونت با ما برخورد می‌کنند، نشان می‌دهند که غیرقابل اعتمادند، صادق نیستند و اساسا با منطق زور و تجاوز در گفتگو‌ها سخن می‌گویند قهر آنها با ما ادامه دارد و افق روشنی برای آشتی دیده نمی‌شود. مگر اینکه به قول امام خمینی(ره) آدم شوند. آن هم تا امروز عملی نشده است. شاید دولت اعتدال، تدبیر، امید آنها را سر عقل بیاورد و آدم بشوند. در این صورت آمریکایی‌ها را باید مذمت کنند نه ملت ایران را !