گزیده خبرهای 31 تیر -92

افزایش 10 هزار نفری معلولان تهران در سال
از بس وضع رفاه اجتماعی وبهداشت ودرمان  وتغذیه مناسب است وچاشنی هوای آلوده ومحیط زیست شده است که گذشته از اینکه سالیانه در تهران نزدیک 10 هزار شهروند بدلیل آلودگی هوای تهران جان می بازند .اکنون مدیر کل بهزیستی تهران  هم گزارش داده است در تهران 10 هزار نفر معلولان افزایش می یابد.
مدیرکل‌بهزیستی شهرستان تهران گفت: سالانه 10 هزار نفر به معلولان تهرانی اضافه می‌شود که این آ‌مار هزینه‌های زیادی را برای سازمان بهزیستی به همراه دارد.مصطفی سراج در همایش نیکوکاران و طلایه ‌داران ضیافت مهر که با مشارکت مجمع خیرین حامی معلولان استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در طول سه دهه گذشته فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته است ولی امروز مدعی هستیم که بهزیستی در فرایند توسعه گام‌های خوبی را برداشته است.وی تصریح کرد: 350 هزار نفر اعم از معلول، زنان سرپرست خانوار و... تحت پوشش بهزیستی استان تهران قرار دارند. ضمن اینکه 3 هزار و 600 خانواده چند معلول (2 الی 7 معلول) تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که نیاز به حمایت بیشتر دارند.سراج افزود: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی تامین مسکن برای معلولان و زنان سرپرست تحت پوشش است که در این زمینه با حمایت خیرین گام‌های خوبی برداشته شده است.وی ادامه داد: به طور متوسط در کشور بین 50 تا 70 هزار نفر سالانه به جمعیت معلولان اضافه می‌شود که این آمار در تهران نزدیک به 10‌هزار نفر است.
ضریب امنیت از این بالا تر که در کشور مدعی امن ترین کشور جهان اکنون گزارش شده است که در پوشش شیرینی فروشی در منطقه جیحون تهران اقدام به فروش اسلحه قاچاق می شده است.
مرد تبهکاری که در پوشش شیرینی‌فروشی در منطقه جیحون تهران اقدام به فروش اسلحه می‌کرد دستگیر شد.ماموران پلیس امنیت تهران چندی قبل مطلع شدند فردی به نام علیرضا در منطقه جیحون و در پوشش مغازه قنادی اقدام به خرید و فروش سلاح و تجهیزات جنگی می‌کند.ماموران علیرضا را به طور نامحسوس زیر نظر گرفته و پس از اطمینان از اقدامات مجرمانه او، با دستور بازپرس دادسرای اوین تیمی از ماموران ساعت 16 روز جمعه وارد خانه او شده و در بازرسی از آنجا تعدادی کلت کمری، سلاح سرد، تجهیزات جنگی و سی‌دی‌های غیرمجاز کشف کردند.رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اعلام این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر تحقیقات ماموران از متهم ادامه دارد.
مرگ کارگر 22 ساله
 در کشور مدعی امن و آزاد ترین کشور جهان  اکنون گزارش شده است که جوان کارگر  22 سله ای درپی سقوط در داخل حوضچه تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه در بابل جان داده است.
بابل- خبرنگار کیهان: درپی سقوط یک کارگر در داخل حوضچه تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه در بابل، نیروهای آتش‌نشانی این شهرستان وارد عمل شده و جسد این جوان 22 ساله را از حوضچه بیرون کشیدند.
 هدیه معجزه وسوغاتی رهبر ولی فقیه به  مردم مهران در استان ایلامدر تابستان گرمای داغ  چون صدای جیرجیرک مانع آسایش و آرامش مردم شهر شده است . شاید بدلیل آتش زدن مزارع کشاورزی پس از برداشت محصول در ایلام می باشد.
مهران- خبرنگار کیهان:در پی هجوم جیرجیرک‌ها در دو سه هفته اخیر به شهر دهلران، مردم برای آسوده بودن از دست این حشرات دیگر شب‌ها لامپ حیاط منازل خود را روشن نمی‌کنند و اداره برق نیز اقدام به خاموش کردن روشنایی معابر کرده است‌که این خاموشی‌ها انسان را یاد دهه 60 در شهر آبدانان می‌اندازد. آن شب‌ها با شنیدن آژیر خطر، برق شهر می‌رفت و گاهی هم که برق قطع نمی‌شد بانگ «چراغ را خاموش کن» از پشت‌بام به گوش می‌رسید تا هواپیماهای متجاوز عراقی نتوانند شهر را شناسایی و بمباران کنند، البته آن زمان‌ها خاموشی در حد 10 دقیقه بود اما الان بیش از 10 شب است مناطقی از شهر در خاموشی بسر می‌برد.
جالب است موزی ضریب بالای امنیت آنقدر اوضاع اقتصادی مردم خوب است که گزارش شده است در یک روز تعداد 41 سارق حرفه ای در تهران دستگیر شده است .حال داشته باشید که چه  تعداد سارق ح رفه ای وغیر حرفه ای دیگر می باشد که دستگیر نشدند . با این وجود رهبر همچنان مدعی است که چنین کشوری الگوی کشور های انقلاب کرده ودیکتاتور سرنگون کرده منطقه می باشد!
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری 41 سارق و کشف 46 خودرو و موتورسیکلت مسروقه در طرح پیشگیری از سرقت روز شنبه در پایتخت خبر داد.سرهنگ خانچرلی با اشاره به جزئیات اجرای این طرح گفت: در این عملیات 41 سارق بازداشت، 30 دستگاه خودرو و 16 موتورسیکلت مسروقه کشف و ضبط شد.وی افزود: در این اقدام به موقع که تیم‌های عملیات معاونت عملیات این یگان حضور داشتند، طرح کنترل و سرکشی از محل‌های جرم‌خیز به منظور پاکسازی، دستگیری متهمان و کشف وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت مسروقه از ساعت 9 صبح روز شنبه در محدوده کلانتری‌های زیر مجموعه سرکلانتری‌های پلیس پیشگیری پایتخت، اجرا شد که طی آن کلیه نقاط جرم‌خیز، پارکینگ‌ها و محل‌هایی که امکان سرقت وجود داشت تحت بازرسی و نظارت قرار گرفت. خانچرلی تاکید کرد: در این راستا، 30 خودروی مسروقه و 16 موتورسیکلت مسروقه کشف و طی بررسی‌های انجام شده 41 سارق لوازم داخلی خودرو، زورگیر و سارق خودرو، سه توزیع‌کننده موادمخدر شناسایی و در عملیات‌های ضربتی بازداشت شدند که در بازرسی از وسایل همراه آنها 15 قبضه سلاح سرد، مقادیری موادمخدر و تعدادی لوازم داخلی خودروهای مسروقه کشف و ضبط شد.رئیس‌ پلیس پیشگیری پایتخت، با اشاره به اجرای طرح امنیت محله محور در روزهای آتی نیز، گفت: طرح امنیت محله محور براساس درخواست شهروندان و تدابیر رئیس پلیس تهران بزرگ به اجرا درآمده و شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 گزارش دهند.