گزیده خبرهای کوتاه. 9 تیر- 92

گزیده خبرهای کوتاه. 9 تیر- 92
گزیده خبرهای کوتاه  شامل وقوع زلزله و دزدی  واحتکار  و قتل و تصادف که بیانگر  چگونگی فرا گیر شدن امنیت  اجتماعی  ادعایی  در هم زمینه ها در سراسر کشور می باشد
زلزله خوي را لرزاند
فارس- خوي: به گزارش موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، زلزله‌اي به بزرگي 1/4ريشتر ساعت 1:19:46بامداد ديروز شهرستان خوي را لرزاند.عرض جغرافيايي زلزله 60/38 درجه شرقي و طول جغرافيايي آن 64/44 درجه شمالي اعلام شده است.کانون زلزله در 27کيلومتري خوي، 47کيلومتري سلماس، و 681 کيلومتري تهران واقع شده است.
زمين‌لرزه در تسوج
فارس- شبستر: ساعت 45/9دقيقه صبح ديروز زلزله‌اي به قدرت 3/4 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) شهرستان تسوج را در آذربايجان‌شرقي لرزاند. اين زلزله در عمق 15کيلومتري زمين در 11کيلومتري تسوج، 23کيلومتري شرفخانه و 607 کيلومتري تهران روي داد. گزارشي از خسارات جاني و مالي اين زمين‌لرزه دريافت نشده است.
برخورد با محتکر
اراک- خبرنگارکيهان: در پي کسب اطلاعاتي مبني بر احتکار کالا در يکي از روستاهاي اراک، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با جرايم اقتصادي قرار گرفت و در بازرسي از مکان مورد نظر مقدار 7 تن قند احتکاري به ارزش تقريبي 140 ميليون ريال کشف و فرد محتکر به مرجع قضايي معرفي شد.
برق جان سارق را گرفت
اراک- خبرنگارکيهان: مرد سارقي که در يکي از روستاهاي شهرستان اراک اقدام به سرقت ترانس برق کرده بود، در اثر برق‌گرفتگي جان خود را از دست داد.
تصادف منجر به قتل
فارس- قزوين: شامگاه جمعه خودروي سواري پرايد با يک دستگاه تريلر در اتوبان قزوين- زنجان در سه کيلومتري عوارضي قزوين تصادف کرد که بر اثر اين حادثه 3 تن از سرنشينان خودروي پرايد در دم جان باختند. بر اثر اين برخورد خودروي سواري پرايد از لاين شمالي به لاين جنوبي اتوبان قزوين- زنجان پرت شد.
معلوم نیست در رشت چه خبر است که در چند سال گذشته یا درگیری در شورای شهر بود یا دسته جمعی بازداشت شدند .اکنون هم گزارش شده که استاندار گیلان در اواخر دوره استانداری خود شهر دار رشت را بر کنار نموده است؟
رشت- خبرنگار کيهان:استاندار گيلان که به دنبال انحلال شوراي اسلامي رشت با حکم هيأت عالي تخلفات وزارت کشور کفيل اين شورا شده است، «محمد علي ثابت‌قدم» شهردار اين شهر را برکنار کرد.کيهان هاشم‌نيا استاندار گيلان پيش از سر کار آمدن شوراي جديد، طي حکمي ميرنويد حق‌جو را به عنوان سرپرست ج بروجردي خبر داد