سناریو سازی مثلثی سربازجو شریعتمداری

سناریو سازی مثلثی سربازجو شریعتمداری . 25 تیر -92
پس از محرز شدن شکست نامزدان مدعیان اصول گرا مقابل حسن روحانی  که با ائتلاف رفسنجانی- خاتمی  منجر به پیروزی روحانی در  نمایش ریاست جمهوری 24 خرداد92 شد . سربازجو شریعتمداری  که گویا نشادر بهش تزریق شده باشد آتشی مزاج وخشمگین شده وارد صحنه شد تا بلافاصله  سیاست فشار مثلثی  علیه روحانی- رفسنجانی – خاتمی را دنبال نماید . طوریکه از آن موقع تا حال بطور سیستماتیک وپیگیر در ستون های مختلف دروغ واوین نامه ی کیهان بشدت یادداشت روز و پیام های خوانندگان وخبر ویژه و گفت و شنود علیه این مثلث را دنبال نموده است .  بهمین  دلیل چندین مورد خبرها های ضمیمه شده دو روزه  بخشی از سناریو سازی مثلثی خاتمی – رفسنجانی- روحانی ومدعیان اصلاح  از سوی سربازجو شریعتمداری می باشد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نتیجه انتخابات اخیر سند بسیار مهمی است که نشان می‌دهد انتخابات در کشور ما سالم و هر ادعای تقلب سازماندهی شده‌ای پوچ است گفت: عذرخواهی این افراد از مردم ضروری و کمترین تکلیفی است که بر عهده آنهاست.سیدمصطفی میرسلیم با اشاره به اینکه فرآیند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تجربه 34 ساله موفقی است، اظهار داشت: متهم کردن آن به تقلب نیازمند سند و مدرک است و اگر مدعی نتواند آن را به اثبات برساند باید شدیداً مجازات شود زیرا به ناموس مردم‌سالاری توهین کرده است.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه نتایج انتخابات اخیر در مراحل مختلف آن سند بسیار مهمی است که یک بار دیگر اثبات می‌کند فرآیند انتخابات در کشور ما سالم است، تصریح کرد: هر ادعای تقلب و تخلف سازماندهی شده‌ای پوچ است؛ عذرخواهی آنان، که ادعای کذب نسبت به صحت انتخابات داشتند، از مردم کاملاً ضروری است و البته این کمترین تکلیفی است که بر عهده آنهاست. معمولاً در چنان مواردی رسیدگی قضائی هم لازم است؛ اما به نظر می‌رسد در مورد جریانی که در سال 88 رخ داد رسیدگی قضائی منتفی شده باشد.
سخنگوی ستاد انتخاباتی دکتر عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از اصلاح‌طلبان گفت آنها چند روز یکبار تحلیل‌های خود را عوض می‌کنند. خامسیان تصریح می‌کند که عارف تنها نامزد اصلاح‌طلبان بود و روحانی اصلاح‌طلب نیست.علیرضا خامسیان در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو با تاکید بر اینکه عارف در شرایط قهر و تحریم اصلاح‌طلبان نامزد شد، گفت: خیلی از دوستان در جبهه اصلاحات متاسفانه تحلیل درستی از شرایط سیاسی نداشتند و متاسفانه در عرض چند روز تحلیل‌هایشان متفاوت می‌شد یک روز از عدم شرکت حرف می‌زدند، یک روز از تحریم انتخابات می‌گفتند و روز دیگر از شرکت در انتخابات سخن می‌گفتند. در طی یکی دو هفته مانده به انتخابات، اگر دقت کرده باشید برخی از افراد اصلاح‌طلب تغییر تحلیل‌هایشان بسیار زیاد بود و این مناسب یک کنش‌گر سیاسی نیست.مسئول روابط عمومی دفتر عارف در توضیح اینکه چرا عارف تنها نامزد اصلاح‌طلبان بود می‌گوید: وقتی که ثبت‌نام آغاز شد و آقای عارف ثبت‌نام کردند، برخی از چهره‌های دیگر از جمله آقای شریعتمداری نیز ثبت‌نام کرده و وارد عرصه انتخابات شدند. آقای مهرعلیزاده و اسحاق جهانگیری هم که قرار بود، کاندیدا شوند، در صحنه حضور پیدا نکردند و قرار بود که بین این چهار نفر اجماع صورت بگیرد. اما در میانه اجماع آقای هاشمی وارد عرصه انتخابات شد در چنین شرایطی آقای عارف تنها کاندیدای اصلاح‌طلبان بود.این همکار نشریات اصلاح طلب در ادامه می‌گوید: تنها کسی که خود را در میان هشت نامزد انتخابات اصلاح‌طلب می‌دانست کسی غیر از آقای عارف نبود. آقای روحانی هم گفته بودند که من اصلاح‌طلب نیستم و فردی اعتدال‌گرا هستم و صراحتا اعلام کردند که من از کلمه «فراجناحی» خوشم می‌آید. پس این مسئله نشان می‌دهد که تنها کاندیدای اصلاح‌طلب دکتر عارف بود.وی در پاسخ این سؤال که نهایتا آقای عارف به نفع آقای روحانی کنار کشیدند؟ می‌گوید: این سؤال را از خود آقای دکتر بپرسید. ولی مشخصا کناره‌گیری آقای عارف موجب پیروزی آقای روحانی شد. ایشان در بیانیه‌شان اعلام کردند که به خاطر مرقومه‌ای که آقای خاتمی به ایشان دادند و به خاطر دوری از انشقاق در جریان اصلاح‌طلبی به خواست آقای خاتمی از انتخابات کنار می‌کشند.رئیس ستاد انتخاباتی عارف در این مصاحبه از کرباسچی دبیرکل کارگزاران به خاطر پیش‌دستی بر شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و اعلام حذف عارف انتقاد کرد.
همراهی برخی چهره‌های سیاسی و اقتصادی با رئیس‌جمهور منتخب در دیدار از مجلس این احتمال را تقویت کرده که شماری از آنها به عنوان وزیر به مجلس معرفی خواهند شد یا احتمالا در دیگر بخش‌های کابینه یازدهم به کار گماشته خواهند شد.در جریان دیدار روز یکشنبه دکتر روحانی با نمایندگان مجلس، شماری از چهره‌های سیاسی و اقتصادی و از جمله محمد شریعتمداری، محمدباقر نوبخت، اکبر ترکان، محمدرضا نعمت‌زاده، محمود واعظی، محمد فروزنده و اسحاق جهانگیری وی را همراهی کردند. حسین فریدون، علی ربیعی، محمدجواد ظریف، حسام‌الدین آشنا، محمد نهاوندیان، علی یونسی، مرتضی بانک، امیرحسین زمانی‌نیا، علی عسکری، سیدمحمود علوی و محمدرضا صادق از دیگر مشاوران همراه روحانی در این دیدار بودند.این در حالی است که بنا بر برخی گزارش‌ها 3 کمیته سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اجتماعی شامل 13 کارگروه مشغول فهرست کردن نامزدهای احتمالی تصدی وزارت و معاونت هستند که توسط افرادی مانند یونسی، مسجدجامعی، توفیقی، نهاوندیان، صالحی، ربیعی، واعظی و ترکان مدیریت می‌شود.به گفته علی عسکری مشاور پارلمانی دکتر روحانی، پانصد نفر در زیرمجموعه کارگروه‌ها مشغول فعالیت می‌باشند.در همین حال حسین-ن رئیس کمیته اطلاع‌رسانی حزب منحله جبهه مشارکت که در خارج از کشور اقامت دارد در مصاحبه با بی‌بی‌سی و در پاسخ به این سؤال که اصلاح‌طلبان از روحانی درباره ترکیب کابینه چی می‌خواهند؟ افزود: اصلاح‌طلبان سهم نمی‌خواهند اما مطالبه دارند.وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی تیم‌های نسبتا خوبی را برای وزرا انتخاب کردند و مشورت‌های خوبی می‌گیرند اما اینکه در نهایت چی بیرون خواهد آمد همه منتظر هستیم ببینیم.این چهره فعال در فتنه 88 در عین حال بدون اشاره به نقش حزب متبوع خویش در تبدیل فضای سیاسی به فضای ضدامنیتی گفته است: یکی از آسیب‌های جدی که ما و به خصوص چهار سال گذشته با آن مواجه بودیم سایه امنیتی است که بر حوزه‌های مختلف کشور سنگینی می‌کند و روحانی باید این فضای امنیتی را برطرف کند.


به دنبال تعیین تکلیف فتنه‌گران برای وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات و علوم، خاتمی نیز تکلیف وزارت ارشاد را معلوم کرد.پیش از این نیز برخی عناصر فتنه‌گر فراری به همراه برخی عناصر داخلی برای وزارتخانه‌هایی مانند اطلاعات، کشور و علوم خط و نشان کشیده و با اشاره به حضور برخی دوستان خود در برخی کمیته‌های مشورتی خواستار روی کار آمدن کسانی شده بودند که با اصلاح‌طلبان و رویه عملکرد آنها در 16 سال گذشته هماهنگ باشند.اکنون محمد خاتمی از عوامل فتنه 88 در جریان تماشای فیلم اصغر فرهادی می‌گوید وزیر ارشاد دولت یازدهم، احمد مسجدجامعی است.او گفته که فرد مورد قبول برای وزارت ارشاد معلوم است و اسمش را نمی‌برم و نمی‌گویم اسمش آقای مسجد جامعی است.پس از برکناری عطاءالله مهاجرانی از وزارت ارشاد، مسجد جامعی در دولت اصلاحات جانشین وی شد اما تندروی و ساختارشکنی در نشریات زنجیره‌ای تداوم پیدا کرد. نشریات زنجیره‌ای در دوره 8 ساله موسوم به اصلاحات، یکی از مراکز اصلی پمپاژ تشنج و فتنه‌گری بودند و نقش اصلی را در راه‌اندازی فتنه و آشوب تیر 1378 ایفا کردند. یک سال بعد رهبر معظم انقلاب از فعالیت پایگاه مطبوعاتی دشمن در کشور انتقاد کردند اما وزارت ارشاد دولت اصلاحات در آن دوره عملاً هیچ نقشی در سالم‌سازی عرصه رسانه‌ای نکرد بلکه خود از حامیان جریان آلوده به بیگانه بود.احمد مسجد جامعی در چهارمین دوره انتخابات شوراها با کسب حدود 10 درصد کل آرا (280 هزار رأی از مجموع دو میلیون و هشتصد هزار رأی) به شورای شهر تهران راه یافت.برخی اعضای تندرو حزب مشارکت اخیراً در اظهارات رسانه‌ای پیش‌گویی کرده‌اند که طیف متبوع آنها احتمالاً اغلب وزارتخانه‌ها را قبضه خواهد کرد. آنها حضور برخی دوستان خود در کمیته‌های مشورتی دکتر روحانی را قرینه چنین توقعی برشمرده‌اند.برخی خبرها حاکی است که رئیس جمهور منتخب از اظهارنظرهایی از موضع بالا و طلبکارانه طیفی از اصلاح‌طلبان طی 2 هفته اخیر به شدت ناراحت است و در صورت تکرار این موارد احتمالاً مجبور به موضع‌گیری علنی خواهد شد.اخیراً موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در نشست حزب کار تصریح کرده بود نزدیکان روحانی باید کمک کنند تا او مفهوم تحول‌خواهی و اصلاح‌طلبی را درک کند(!)
محسن رفیق‌دوست با اشاره به ملاقاتش با هاشمی می‌گوید هاشمی می‌دانست که در انتخابات به خاطر سن بالا رد صلاحیت می‌شود.وی در مصاحبه با خبر آن‌لاین و درباره رد صلاحیت هاشمی گفت: من در ملاقاتی که با آقای هاشمی قبل از اعلام اسامی احراز صلاحیت‌شدگان داشتم ایشان احتمال می‌دادند که رد صلاحیت شوند. می‌گفتند واقعا هم سن من بالاست و می‌گویند که رئیس‌جمهوری بیش از 16، 17 ساعت در روز زمان می‌خواهد اما من بیش از چند ساعت توان جسمی ندارم. رد صلاحیت ایشان هم مسئله خاصی بود که تصمیم‌گیرانی که در شورای نگهبان مسئول بودند همین موضوع را حس کردند، خیلی هم در کمال صفا با آقای هاشمی برخورد می‌کردند و حتی از ایشان خواهش کردند که انصراف دهند اما ایشان می‌گفتند چون احساس تکلیف شرعی کردم باید بمانم. وی درباره نظر هاشمی نسبت به مشایی نیز گفته است: در ملاقاتی که من با آقای هاشمی پیش از ثبت‌نامشان داشتم، ایشان عنوان می‌کردند که مطمئن هستند که مشایی رد صلاحیت می‌شود. اصلا مشایی صلاحیتی نداشت که قرار باشد تایید یا رد شود. آنقدر مسئله در مورد او وجود داشت که دیگر جایی برای بررسی صلاحیت باقی نمی‌گذاشت. حتی در این ملاقات آقای هاشمی عنوان می‌کردند که من اصلا کاندیدا نمی‌شوم، ولی بعد شدند و وقتی از دلیل این اقدامشان سوال کردم گفتند خیلی زیاد به من مراجعه شد و احساس تکلیف شرعی کردم
سخنگوی کمیته 7 نفره اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌گوید روحانی در فهرست نامزدهای اصلاح‌طلبان قرار نداشت و بعدها مورد حمایت این طیف قرار گرفت.
محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با «آسمان» به شرح فعالیت‌های اصلاح‌طلبان از تشکیل تیم 30 نفره و 55 نفره مشاوران خاتمی در آبان سال گذشته سخن گفت و درباره برآیند نهایی نظر این تیم اظهار داشت: در آخرین جلسه قبل از ثبت‌نام تقریبا از اینکه آقای خاتمی یا هاشمی وارد صحنه شوند ناامید شدیم. به همین خاطر یک پیشنهادی شد که از 4 کاندیدای بالقوه که نهایتا می‌توانند نامزد اصلاح‌طلبان باشند بخواهیم تا ثبت‌نام کنند و نهایتا یکی از آنها را انتخاب کنیم. آقای روحانی در آن مرحله نبود. آقای مهرعلیزاده بود و آقای جهانگیری، محمد شریعتمداری، آقای عارف هم که عنوان کرده بود ثبت‌نام خواهد کرد.وی درباره اینکه چرا با روحانی صحبت نشد، گفت جمعی از اصلاح‌طلبان اعتقاد داشتند که اگر ما فردی را که مواضع روشن‌تری در رابطه با گفتمان اصلاح‌طلبی داشته باشد انتخاب کنیم، بهتر است. لذا در آن مرحله توافقی درباره ایشان وجود نداشت.وی درباره همراهی ناطق نوری با اصلاح‌طلبان می‌گوید: روشن بود که گرایش آقای ناطق نوری بین دو کاندیدا (عارف و روحانی) بیشتر به سمت آقای روحانی است اما در جلسه‌ای که داشتیم قول دادند اگر شما بتوانید این ائتلاف را تحقق ببخشید من از آن فرد ائتلافی حمایت می‌کنم ولو آقای عارف باشد.
نجفی همچنین درباره آخرین نظرسنجی اصلاح‌طلبان تصریح می‌کند که در آن نظرسنجی روحانی 12/8 درصد و عارف 8 درصد رأی داشته است.نجفی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: الان عده زیادی از اعضای شورای اصلاح‌طلبان در کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف ] تشکیل کابینه[ دخیل هستند. 3 کمیته سیاسی، اقتصادی و فرهنگی-اجتماعی هستیم 12 تا 13 کارگروه داریم که هر یک از آنها مربوط به یکی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی این بخش است که بنده هم، مسئولیت کارگروه آموزش و پرورش را دارم. آقای دکتر توفیقی که رئیس‌ ستاد دکتر عارف بودند، مسئول کار گروه فرهنگ و آموزش عالی هستند. آقای مسجد جامعی مسئول کار گروه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و همین‌طور سایر دوستان اصلاح‌طلب مسئولیت‌های مختلفی را برعهده گرفته‌اند... البته در کنار ما، دوستان اصولگرا و افرادی که در ستاد اولیه آقای روحانی بودند و حتی افرادی که در ستاد دکتر روحانی نبودند و از نامزدهای دیگر حمایت کردند، مثل آقای نهاوندیان که حامی دکتر ولایتی بود، حضور دارند. الان آقای نهاوندیان مسئول کمیته اقتصادی دولت آینده هستند.وی می‌افزاید: مسئولیت کمیته سیاسی با آقای یونسی و کمیته فرهنگی-اجتماعی با دکتر صالحی است. روسای کار گروه‌ها هم، عضو کمیته هستند.

دولت عراق اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران پنج‌شنبه هفته جاری بنا بر درخواستی که قبلاً برایش ارسال شده عازم بغداد خواهد شد.علی الموسوی، مشاور نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد که رئیس جمهور ایران بنا بر دعوت قبلی جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق در سفری دو روزه به بغداد سفر خواهد کرد.او با اشاره به این که این سفر به دلیل بیماری جلال طالبانی به تأخیر افتاده بود، افزود: احمدی‌نژاد میهمان خضیر الخزاعی، معاون رئیس جمهور عراق است.الموسوی ادامه داد: احمدی‌نژاد در جریان این سفر با نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق ملاقات خواهد کرد و برای زیارت عتبات عالیات به نجف و کربلا نیز خواهد رفت.این در حالی است که علی الموسوی، مشاور اطلاع‌رسانی نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق روز یک‌شنبه گفت که سفر احمدی‌نژاد به عراق در آینده نزدیک انجام نمی‌شود.وی در گفت‌وگو با الشرق‌الاوسط - چاپ لندن بیان کرد که اطلاعی از این سفر ندارد و بعید می‌داند که فعلاً این سفر انجام شود.به گزارش ایسنا، الموسوی ادامه داد که رئیس جمهور ایران پیش‌تر درخواست سفر به عراق را داشت اما بنا بر دلایل پروتکلی از جمله این که رئیس جمهور (عراق) مسئول دعوت بوده و اکنون وضعیت جسمانی‌شان هم‌چنان مثل گذشته است، این سفر انجام نشد و تغییری هم در آن صورت نگرفت.