سه گزارش خبری- تصویری

سه گزارش خبری- تصویری . 14 اردیبهشت -93
محاكمه عنكبوت سياه به اتهام ربودن و آزار و اذيت 9 دختر خردسال
شكارچي دختران خردسال معروف به عنكبوت سياه صبح ديروز به اتهام ربودن 9 دختربچه و تجاوز به 4 تن از قربانيان به صورت غيرعلني محاكمه شد. 
نخستين شكايت از متهم 16 آبان ماه سال 91 در كلانتري يوسف آباد مطرح شد. 
بررسي اين شكايت نشان مي‌داد مرد جواني در پوشش سرويس مدرسه دختر خردسالي را سوار خودرو كرده و پس از انتقال قرباني خود به محلي خلوت او را مورد تجاوز قرار داده است. با توجه به حساسيت موضوع تيمي از ماموران تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرده اما در مراحل اوليه نتوانستند به سرنخي دست پيدا كنند. با گذشت زمان چندين شكايت مشابه ديگر در كلانتري يوسف آباد مطرح شد. بررسي شكايت‌ها نشان مي‌داد دختران خردسال با خودروهاي متفاوتي ربوده شده‌اند كه اين موضوع رسيدگي به پرونده را با مشكل روبرو كرد. از آنجا كه وقوع كودك ربايي‌هاي سريالي در منطقه باعث ايجاد ناامني شده بود چند تيم از ماموران كلانتري بسيج و پليس آگاهي تحقيقات براي شناسايي مردم متجاوز را آغاز كردند. سرانجام مهرماه سال‏ گذشته متهم پس از ربودن آخرين طعمه خود در منطقه يوسف آباد شناسايي و در يك عمليات تعقيب و گريز دستگير شد. متهم در ابتدا منكر وقوع هر گونه جرمي شد كه بازپرس پرونده دستور مواجهه حضوري وي با كودكان را صادر كرد. دختران خردسال پس از مشاهده مردم متجاوز به نام ابوالفضل دچار وحشت شده و دو تن از دختران كه كمتر از 13 سال سن دارند بر اثر فشار روحي غش كردند. عنكبوت سياه كه هيچ راهي براي فرار از حقيقت نداشت سرانجام در بازجويي‌هاي قضايي پليسي لب به اعتراف گشود. 
متهم در چندين فقره از كودك ربايي‌هاي خود اقدام به سرقت طلاي كودكان كرده بود. 
متهم صبح زود با پرسه زدن در محله يوسف آباد و كارگر شمالي طعمه‌هاي خود را شناسايي كرده و به اين بهانه كه سرويس مدرسه خراب شده و وي به عنوان راننده سرويس به دنبال دانش آموزان آمده قربانيان را سوار خودرو مي‌كرد. بر روي لباس يكي از قربانيان آثار جرم وجود داشته كه پزشكي قانوني پس از آزمايشات تخصصي تاييد كرده مربوط به "دي ان اي" متهم است. 
با توجه به نوع جرم پرونده براي محاكمه به شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. 
صبح ديروز جلسه دادگاه به صورت فوق‌العاده و به رياست قاضي حسين اصغرزاده برگزار شد. در ابتداي جلسه دادگاه نماينده دادستان با تشريح كيفرخواست براي متهم تقاضاي مجازات قانوني كرد. سپس شكات پرونده به طرح شكايت پرداخته و در پايان متهم به دفاع از اتهامات خود پرداخت. بر اساس كيفرخواست ابوالفضل متهم به ربودن 9 دختر بچه و سرقت از آنها است. همچنين وي با اتهام آزار و اذيت چهار تن از قربانيان رو به رو است. قاضي حسين اصغرزاده رئيس شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران پيش از شروع دادگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نوع جرم جلسه دادگاه به صورت غيرعلني برگزار مي‌شود و خبرنگاران مجاز به حضور در جلسه دادگاه و انتشار جزئيات آن نيستند. وي تاكيد كرد: پس از رسيدگي به پرونده حكم متهم صادر خواهد شد كه وي بر اساس قانون 20 روز پس از ابلاغ حق اعتراض به آن را دارد. 
 تائيد حكم قصاص عامل جنايت خيابان شهيد مدني
حكم قصاص عامل جنايت خيابان شهيد مدني در شعبه 11 ديوان عالي كشور تائيد شد. به گزارش مهر، در اين پرونده حسين كرمي متولد چهارم بهمن ماه سال 67 اهل تهران باسواد، مجرد و داراي سابقه كيفري متهم به مباشرت در قتل محمدقلي با ضربه چاقو و جرح عمدي 10 نفر ديگر مي‌باشد. حسين 24 مهرماه سال 91 در ساعت 11:45 صبح در خيابان شهيد مدني شمالي روبروي بازار روز با چاقو و به قصد اخافه اقدام به مجروح كردن 11 نفر كرد كه يكي از مجروحان جان خود را از دست داد. حسين پس از محاكمه در دادگاه انقلاب به اتهام محاربه به اعدام محكوم شد كه حكم مجازاتش از سوي قضات ديوان عالي كشور تائيد شد.  در ادامه پرونده براي رسيدگي به اتهام قتل عمدي به دادگاه كيفري فرستاده شد و پسر جوان 25 دي ماه به رياست قاضي عزيزمحمدي پاي ميز محاكمه قرار گرفت. متهم در اين جلسه با قبول اتهامش گفت: آن روز حالم خوب نبود، البته از چند روز قبل آن مشكلات اعصاب و روان داشتم، روز حادثه نه مشروب خورده بودم و نه دنبال سرقت از عابران بودم پس هيچ سودي نداشت كه با چاقو عابران را بكشم. در آن لحظه حالت جنون به من دست داده بود. وقتي در خيابان مدني تصميم به اين كار گرفتم ديدم چاقويي كه همراه دارم كوچك است به همين خاطر چاقويي از قصابي برداشتم. بعد از حمله به عابران به قم رفته و در آن زمان ضريح امام حسين(ع) در اين شهر بود. خودم را به ضريح رسانده و پس از توبه، خود را به ماموران معرفي كردم.پس از آخرين دفاعيات متهم قضات دادگاه براي صدور حكم وارد شور شده و حسين را به قصاص، يكسال زندان و پرداخت ديه محكوم كردند. با اعتراض حسين به حكم مجازاتش پرونده براي رسيدگي نهايي به ديوان عالي كشور فرستاده شد. قضات شعبه 11 ديوان عالي كشور نيز پس از بررسي پرونده حكم قصاص حسين را تائيد كردند. با تائيد حكم قصاص، پرونده براي اجراي حكم به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد. 
كوچكترين كلاس دنيا
خانم "ليلا خدابنده‌لو"، معلم كلاس چهارم مدرسه روستاي (سليم سرابي گله تپه) استان همدان است. او هر روز فاصله 55 كيلومتري شهر همدان تااين منطقه را طي مي‌كند تا به تنها دانش‌آموز اين مدرسه (رضا كوثري پرزاد) درس بدهد.