گزیده خبرهای 14 خرداد – 95 قسمت -4

گزیده خبرهای 14 خرداد – 95 قسمت -4
 
مرد روستایی ، وقتی نوه یک ساله اش را با خوشحالی به هوا می انداخت تصور نمی کرد پنکه سقفی قاتل این کودک شود.به نوشته  روزنامه ایران پیرمردی در گرگان، آن روز خوشحال تر از همیشه به خانه رفت چرا که از فروش گندم‌های دسترنج یک ساله اش سود خوبی نصیبش شده بود بنابر این عجله داشت تا زودتر خانواده اش را نیز در این شادی سهیم کند.اما پیرمرد نمی‌دانست چه حادثه تلخی در کمین او و خانواده اش نشسته است. هوا گرم بود و پنکه سقفی تنها وسیله خنک کننده این خانه روستایی. وی به محض ورود به طرف نوه کوچولویش رفت و در حالی که کودک را در آغوش می‌فشرد او را غرق بوسه کرد. سپس با خوشحالی کودک را به هوا انداخت.صدای قهقهه‌های شیرین کودک فضای خانه را پر کرده بود که ناگهان نفس‌ها در سینه حبس شد. پیرمرد آنچه را می‌دید باور نمی‌کرد سر کودک با پره‌های پنکه سقفی برخورد کرد و در یک چشم بر هم زدن دنیا مقابل چشمانش سیاه شد.بلافاصله بچه را به بیمارستان منتقل کردند اما کودک یک ساله بر اثر ضربه مغزی جان باخته بود.
گرد و غبار شدیدی عصر پنج شنبه ورامین را درنوردید و موجب ایجاد مشکل برای شهروندان و رانندگان شدبه گزارش مهر، گردو غبار شدیدی عصر پنج شنبه شهرستان ورامین را درنوردید که موجب ترس و وحشت اهالی این شهرستان شدگرد و غبار کم سابقه در ورامین سبب ایجاد مشکل برای شهروندان و کاهش دید رانندگان ورامینی شدپیگیری ها از قطعی برق در برخی از مناطق ورامین حکایت دارد و برخی ارگان های شهرستان نظیر آتش نشانی و اورژانس در آمادگی به سر می برندهمچنین احتمال قطع و سقوط درختان با توجه به سرعت وزش باد در ورامین وجود دارد.
کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری بعد از مدتها مصدومیت وزنه زد و قهرمان مسابقات جام فجر شدبه گزارش ایلنا، بهداد سلیمی در مسابقات وزنه برداری جام فجر رکورد 205 کیلوگرم را ثبت کرد و به مدال طلا رسید. بهداد سلیمی که پس از ماه ها مصدومیت به میادین برگشته بود امروز موفق شد در حرکت یک ضرب وزنه 205 کیلوگرمی را مهار کند و به مدال طلا برسد. در این رقابت ها بهادر مولایی هم وزنه 181 کیلوگرمی را مهار کرد و به مدال نقره این رقابت ها دست پیدا کرد. مولایی نیز با رکورد 181 کیلوگرم در حرکت یک ضرب مدال نقره گرفت.
مردی که اقدام به پوست کندن و خوردن یک مار به صورت زنده کرده بود، دستگیر و روانه دادگاه شدبه گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، براساس فیلمی که طی روزهای اخیر در فضای مجازی انتشار یافته بود، شخصی پس از زنده‌گیری یک مار و کندن پوست آن به طور زنده اقدام به خوردن آن در انظار عمومی می‌کرد که این کار به استناد ماده 11 شکار و صید تخلف از قانون محسوب شده و عملی مجرمانه استپس از بررسی‌های انجام شده فرد مورد نظر با نام «م‌ـ‌ع» ساکن رشت با همکاری نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدفرد نامبرده تاکنون بارها به عمل غیرقانونی مذکور مبادرت ورزیده بود و اکنون پرونده این تخلف تشکیل شده و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته و مجرم با قرار وثیقه آزاد و منتظر صدور حکم است.

باراک اوباما بزرگترین اشتباه دوران ریاست جمهوری خود در حوزه‌ی سیاست خارجی را بی‌برنامگی پس از تغییر رژیم در لیبی دانست.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه‌ی خبری پی.بی.اس اظهار کرد، آمریکا نباید در دوران پس از قذافی روی دیگر اعضای ائتلاف حساب می‌کردوی خاطر نشان کرد:‌ در حوزه‌ی سیاست خارجی پیش از این نیز گفته‌ام که ما تصمیم گرفتیم به عنوان بخشی از یک ائتلاف بزرگتر در لیبی ورود پیدا کنیم تا اطمینان حاصل شود که قذافی نمی‌تواند فرایند کشتار مردم را ادامه دهداوباما اضافه کرد: ما موفق شدیم و جان صدها هزار تن را نجات دادیم اما من حساب بیش از اندازه‌ای روی سایر کشورها در خصوص ایجاد ثبات و حمایت از تشکیل دولت در لیبی باز کردم و اکنون در این کشور نوعی آشوب وجود داردرئیس‌جمهوری آمریکا از انگلیس و سایر کشورهای اروپایی به خاطر وضعیتی که اکنون در لیبی به وجود آمده است، انتقاد کردوی تصریح کرد: باید به شما بگویم که من هر روز اشتباهاتی مرتکب می‌شوم. خوشبختانه اغلب این اشتباهات چندان بزرگ نیستند. در اغلب موارد شما از خرد خود استفاده می‌کنید زیرا با احتمالات طرف حساب هستید و در عین حال پاسخ کامل را نمی‌دانید. اگر مساله‌ای آسان باشد، مسلما به میز من ارجاع داده نمی‌شود.