افزايش 30 درصدي صادرات برق خراسان رضوي به افغانستان

افزايش 30 درصدي صادرات برق خراسان رضوي به افغانستان 17 خرداد -95
پس از اینکه آخونددژخیم ابراهیم رئیسی داماد آخوندپشمالو علم الهدای زن ستیز رئیس تولیت قدس رضوی شده است به د ستور خامنه ای همچون ولی فقیه ثانی اقدامات عجیب و غریب می کند تابر دامنه درآمدهای بسیارنجومی قدس رضوی هرچه بیشتر افزوده گردد. چون پس از قرار داد با پاسدار بسیجی مشنگ محمدرضا نقدی محور فعالیت اقتصاد بسیجی  اکنون خبر از افزایش 30% صادرات برق خراسان به افغانستان بازتاب داده شده است. بدون شک مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان جرو زیر مجموعه های قدس رضوی می باشد.

مديرعامل شرکت برق منطقه اي خراسان از افزايش 30 درصدي صادرات برق به افغانستان خبر داد.
    مشهد - خبرنگار کيهان: حسن متولي زاده افزود: 110 مگاوات برق از استان به افغانستان صادر مي شود، که اين ميزان هم اکنون 150 مگاوات افزايش يافته است که اين ميزان برق، بخشي از نياز ولايت هرات افغانستان را تامين مي کند.

    وي افزود: با همکاري شرکتهاي دانش بنيان و دانشگاه هاي استان، نرم افزار اسکاداي ملي و همچنين سيم کنترل پست هاي فوق توزيع در استان طراحي و اجرا شد که اين پروژه ها هم اکنون در حال توسعه در کشور است.

    متولي زاده تصريح کرد: با اجراي طرح ذخيره عملياتي، سال گذشته، 200 ميليارد تومان صرفه جويي در کشور انجام شد که 10 درصد اين رقم مربوط به خراسان رضوي است.

    وي با اشاره به اينکه بيش از 80 درصد انرژي مصرفي در خراسان رضوي خورشيدي تامين مي شود، گفت: در حال حاضر خراسان رضوي رتبه نخست نصب نيروگاه هاي بادي و خورشيدي را در کشور داراست.

    متولي زاده، قيمت برق در ايران را ارزان ترين قيمت در دنيا دانشت و با اشاره به استقبال سرمايه گذاران در احداث نيروگاه هاي بادي در استان افزود: هم اکنون موافقت نامه هاي لازم با 10 شرکت داخلي وخارجي در اين زمينه منعقد شده است.