گزیده های 4 تیر – 95 قسمت-8

گزیده های 4 تیر – 95 قسمت-8
نخست وزیر انگلیس در واکنش به نتیجه همه پرسی خروج کشورش از اتحادیه اروپا گفت به انتخاب مردم بریتانیا باید احترام گذاشته شود.به گزارش تسنیم، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس امروز جمعه پس از اعلام نتایج نهایی همه پرسی تاریخی خروج یا ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا گفت: باید به خواست مردم احترام گذاشته شود.وی با بیان اینکه انگلیس به رهبری جدید نیاز دارد گفت: ما نیاز داریم که یک نخست وزیر جدید در ماه اکتبر (مهرماه) بر سر کار آید.کامرون افزود: فکر نمی کنم این درست باشد که من کاپیتانی باشم که بخواهم کشور را به سوی مقصد بعدی هدایت کند. باید در نشست سالیانه حزب محافظه کار در ماه اکتبر، یک نخست وزیر جدید برای بریتانیا انتخاب شود.نخست وزیر بریتانیا اظهار داشت: این تصمیمی نبوده که من با آرامی گرفته باشم ولی معتقدم که این تصمیم به نفع منافع ملی است تا دوران باثباتی داشته باشد و رهبر جدید مورد نیازش را پیدا کند.کامرون تاکید کرد: من فکر می کنم که این درست است نخست وزیر جدید درباره زمان اجرای تبصره 50 و آغاز روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تصمیم گیری کند.بعد از شمارش آرای حوزه‌های رأی‌گیری در انگلیس طرفداران خروج این کشور از اتحادیه اروپا با کسب 52 از آرا بر دیدگاه باقی ماندن در این اتحادیه پیروز شدند.پس از رأی تاریخی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپایی، آینده دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور، که تلاش فراوانی برای ماندن در اتحادیه اروپایی داشت در ابهام قرار گرفت.
جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا برای فوتبالیست‌های اروپایی شاغل در لیگ انگلیس دردسرساز خواهد شد.  به گزارش خبرآنلاین، پس از جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، 122 بازیكن اروپایی حاضر در لیگ برتر انگلیس با مشكل مواجه خواهند شد. این افراد دیگر شرایط دریافت اجازه كار را ندارند. البته قانون جدید، عطف به ماسبق نخواهد شد و بازیكنانی كه هنوز قراردادشان تمام نشده می‌توانند با شرایط گذشته به حضورشان در تیم های لیگ برتری ادامه دهند. اما آن دسته از بازیكنانی كه قراردادشان تمام شده یا تازه می‌خواهند وارد فوتبال انگلیس شوند، باید شرایط جدید را داشته باشندكانال تلگرام فوتبال 360 در این مورد نوشته كه فرمول اعطای اجازه کار بر اساس رنکینگ فیفا و تعداد بازی ملی است.
«برنی سندرز» یکی از دو نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز جمعه رسما از رقیبش «هیلاری کلینتون» حمایت کرد.
 
به گزارش فارس وی این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که در جریان رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها، با اختلاف نسبتا زیادی نتیجه را به کلینتون واگذار کرد.
خبر ويژه 
دروغ بزرگ تك رقمي شدن نرخ تورم «پس از 25 سال»

روزنامه ايران ادعا کرد نرخ تورم پس از 25 سال تک رقمي شده است.    اين روزنامه در سرمقاله و گزارش صفحه اول خود مدعي شد بعد از انقلاب تنها در سال هاي 61 و 64 داراي نرخ تک رقمي بوديم واکنون بعد از چند دهه دولت مجدداً توانسته نرخ تورم را تک رقمي کند.
    برخلاف اين ادعا و همان گونه که در نمودار صفحه اول روزنامه دولتي ايران مشخص است، نرخ تورم در سال 1388 نيز تک رقمي (9/5 درصد) بوده است با اين تفاوت که دولت با حاکم کردن رکود بي سابقه بر اقتصاد کشور که منجر به تعطيلي صدها کارخانه و بيکاري ده ها هزار کارگر و بي رونقي بازار و بورس شده، اقدام به کاهش تورم کرد و هم اينک کارشناسان اقتصادي حامي دولت مي گويند دولت يازدهم در حاکم کردن رکود براي کاهش تورم افراط کرده و مردم و فعالان اقتصادي حاضرند چند درصد تورم بيشتر را در ازاي رونق اقتصادي و ايجاد شغل براي جوانان بپذيرند.    
اين نکته هم گفتني است که با وجود طرح اين ادعا که تورم ناشي از نقدينگي است، هم اکنون در وضعيت ادعاي کاهش تورم به ميزان نقدينگي 2 برابر افزايش پيدا کرده و از 430 هزار ميليارد به 1100 هزار ميليارد رسيده و کارشناسان نسبت به در رفتن فنر آن و توليد تورم هشدار مي دهند.    روزنامه هاي مختلف از جمله اعتماد و شهروند و مردم سالاري و آفتاب يزد و... نيز با تيترهايي نظير «تورم تک رقمي پس از 25 سال» روي خبر مخلوط دولت مانور داده اند حال آن که همان گونه که گفته شد تورم در سال 88 نيز 9/5 درصد بوده است.    يادآور مي شود روزنامه شهروند وابسته به هلال احمر در سرمقاله خود درباره خبر تک رقمي شدن نرخ تورم نوشت: تک رقمي شدن نرخ تورم اهميت نمادين دارد و بايد به دولت تبريک گفت ولي تورم فقط يک سوي ماجراست زيرا توليد و خروج از رکود هم مهم است. به عبارت ديگر، هدف دولت نبايد فقط رسيدن به رکورد تورم تک رقمي باشد، مگر آنکه وجود آن را براي اقتصاد و خروج از رکود مفيد بداند. برخي از نظرسنجي ها هم نشان داده که مردم ميان دو مسئله رکود و تورم، معتقدند که مبارزه با رکود و رفع بيکاري اولويت بيشتري نسبت به کنترل تورم دارد. اين ديدگاه مردم درست هم هست. البته کاهش تورم موجب کاهش سودهاي بانکي مي شود و اين نيز به توليد و خروج از رکود کمک خواهد کرد ولي در هر حال اولويت اصلي را بايد خروج از رکود قرار داد.    اين روزنامه مي افزايد: هنگامي که تورم مذکور از حدي بيشتر مي شود، شيرازه امور از هم مي گسلد. نبايد تورم سال هاي 1373 و 1374 (دوره سازندگي) را فراموش کرد که چگونه فضاي عمومي و سياسي را تخريب کرد.