گزیده خبر ها 5 تیر – 95 قسمت -3

گزیده خبر ها  5 تیر – 95 قسمت -3
بارش باران در اردبیل
انسداد مقطعی محورهای هراز و فیروزکوه 
رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور از بارش باران در محورهای استان ادبیل خبر داد و گفت: به دلیل ایمن سازی، محور هراز و فیروزکوه به صورت مقطعی مسدود است.سرهنگ "نادر رحمانی" رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور گفت: طبق آخرین گزارشات دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور هم‌اکنون در تمامی جاده‌ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.وی در ادامه افزود: بر همین اساس در استان اردبیل در اکثر محورها بارش پراکنده و در سایر راه‌ها ومحورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور افزود: محور فیروزکوه محدوده شمبله تا پل سلطانی تا 17 شهریور از شنبه تا سه شنبه هر هفته از ساعت 7:30 صبح تا 18:30 عصر مسدود است.سرهنگ "رحمانی" گفت: محور هراز از پلور تا امام زاده هاشم و از گالری امامزاده هاشم تا رودهن از شنبه هر هفته از ساعت 7 صبح تا 17 به جز روزهای تعطیل تا 14 تیر ماه مسدود است.هوای تهران سالم است.مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران شاخص آلودگی هوای تهران را 86 و در وضعیت سالم اعلام کرد.معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 مورخ 4/4/95 در وضعیت سالم بوده است.محمد رستگاری افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (32)، ازن پاک (62)، دی اکسید نیتروژن سالم (61)، دی اکسید گوگرد پاک (16)، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون سالم (56) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون سالم (86) بوده است.
سارق کیف قاپ،‌ مالباخته را به کُما فرستاد 
سارق سابقه‌داری که در پوشش پیک موتوری و با شگرد پرسیدن آدرس اقدام به سرقت از طعمه‌هایش می‌کرد، در جریان آخرین سرقت و در درگیری با زن جوان، با مصدوم کردن وی، از محل حادثه متواری شد.21 خرداد ماه امسال ماموران انتظامی در جریان سرقت از دخترجوان قرار گرفتند که در درگیری با سارق کیف قاپ موتور سوار به شدت مجروح شده بود.با اعلام این خبر، بلافاصله اکیپی از ماموران گشت پلیس اگاهی به همراه ماموران اورژانس در محل حادثه حاضر شدند؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارق که در جریان سرقت خود نتوانسته بود کیف دختر جوان را کامل از دستانش در بیاورد با کشیدن کیف او موجب شد دختر جوان با پشت سر روی زمین فرود آمده و به شدت از ناحیه سر دچار شکستگی و آسیب شود. بعد از این حادثه وی سریعا به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و باتوجه به اوضاع بد‌ی که داشت بلافاصله در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد و به کما رفت.با توجه به شکایت خانواده دختر جوان تلاش برای به دام انداختن سارق موتور سوار در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. کاراگاهان در نخستین گام از تحقیقات خود به بررسی‌های میدانی دست زدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مرد 37 ساله که به دنبال آدرس می‌گشت بعد از پرسیدن چند سوال از دختر جوان،‌ موتور سیکلت بوکسر نوک مدادی خود را روشن کرده تا از صحنه دور شود که وقتی دید دختر جوان به او شک نکرده است یکدفعه دستش را به سمت کیف او برده و کیفش را از روی شانه‌اش کشیده. با اینکه دختر جوان در برابر این اقدام سارق مقاومت می‌کند او کیف را گرفته و با موتور خود در حالیکه پدال گاز را فشار می‌داد با تمام سرعت ممکن از محل متواری شد و در همین حال دختر جوان تعادل خود را از دست میدهد و به روی آسفالت خیابان پرتاب می‌شود که در نتیجه سرش به زمین خورده و همین ضربه باعث می‌شود او بیهوش شود.با به دست آمدن این سرنخ‌ها کارآگاهان پایگاه اول پلیس اگاهی با استفاده از یک سری اقدامات پلیسی به بررسی دوربین‌های مداربسته و ایمنی موجود در محل حادثه کردند. یکی از دوربین‌ها همه اتفاقات سرقت از دختر جوان را فریم به فریم ثبت کرده بود. بررسی شماره مخدوش موتور سیکلت فرد سارق بهترین سرنخ را در اختیار ماموران قرار داد. بررسی شماره پلاک موتور خیلی زود صاحب موتور سیکلت را شناسایی کردند. بررسی هویت صاحب موتورسیکلت نشان می‌داد که وی از متهمان سابقه‌داری است که همزمان در چندین پایگاه پلیس اگاهی تحت تعقیب است و به تازگی از زندان آزاد شده است.پس از این سارق در مخفیگاه خود در خانه‌ای واقع در قرچک ورامین شناسایی شد و سریعا ماموران انتظامی پایگاه اول پلیس اگاهی متهم را دستگیر و برای بازجویی‌های اولیه به اداره آگاهی منتقل کردند.این سارق سابقه‌دار سرانجام به دادسرا احضار شد و بعد از تفهیم اتهام سرقت و کیف قاپی خشن، به دستور بازپرس نصرتی برای ادامه تحقیقات دراختیار کاراگاهان پایگاه اول پلیس آگاهی قرار گرفت.
قربانیان تصادف اتوبوس سربازان به 20 نفر رسید 
کی از مصدومان حادثه نی ریز جان خود را از دست داد تا شمار قربانیان سانحه رانندگی به 20 نفر برسد.به گزارش مهر و بر اساس اعلام پزشکی قانونی فارس، یکی از مصدومان واژگونی اتوبوس حامل سربازان نیز به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و شمار قربانیان به 20 نفر رسید.در یک سانحه که ساعت یک و 20 دقیقه بامداد چهارشنبه به اورژانس اعلام شد یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل سرباز که از کرمان به سمت شیراز در حرکت بود حوالی شهرستان نیریز در گردنه‌ای سقوط کرد.در این سانحه در ابتدا 19 نفر کشته و 30 نفر نیز مصدوم شدند که یکی از مصدومان نیز جان خود را از دست داد.
    انتقام جويي در فضاي مجازي
    اروميه - فارس: رئيس فتاي آذربايجان غربي گفت: بدنبال شکايت يکي از شهروندان مبني بر اينکه فردي به هويت معلوم اقدام به انتشار عکس هاي شخصي و درج مطالب توهين آميز عليه وي مي کرد، موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت. حسين کوره بلاغي ادامه داد: ماموران پليس فتاي استان با انجام يکسري اقدامات تخصصي موفق به شناسايي اين متهم شده و او را دستگير کردند.    وي خاطر نشان کرد: متهم دستگير شده در بازجويي هاي پليسي به بزه انتسابي اعتراف کرد و انگيزه خويش را از ارتکاب اين جرم انتقام جويي و خصومت شخصي عنوان کرد. اين متهم پس از اعتراف به بزه انتسابي جهت سير مراحل قانوني بعدي به مقامات قضايي آذربايجان غربي تحويل داده شد.
 خوي لرزيد
    خوي خبرگزاري صدا و سيما: زمين لرزه به قدرت 4/5 ريشتر در عمق 4 کيلومتري از سطح زمين روي داد.    کانون زمين لرزه 10 کيلومتري خوي و 34 کيلومتري سلماس گزارش شده است.    اين زمين لرزه به مرکزيت روستاي چاووش گلي واقع در 10 کيلومتري خوي به وقوع پيوست.    سيواني فرماندار خوي از اعزام تيم کارشناسي حوادث غيرمترقبه به روستاهاي اطراف شهرستان خوي خبر داد و گفت: از خسارت هاي احتمالي گزارشي دريافت نشده است
حمله گرگ ها به گوسفندان
    نيشابور- خبرگزاري صدا و سيما: فرمانده انتظامي نيشابور گفت: گرگ هاي گرسنه با حمله به يک گله گوسفند در حاشيه روستاي کلاته 29 راس گوسفند را تلف و 31 راس گوسفند را زخمي کردند. سرهنگ اکبر آقابيگي افزود: در حمله گرگ هاي گرسنه 25 راس گوسفند مفقود شد.