گزیده خبرهای 7 تیر -95 قسمت -2

گزیده خبرهای 7 تیر -95 قسمت -2
بر اساس اطلاعات بانک مرکزی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات شهر تهران در خرداد ماه سال جاری ۴.۲۲ میلیون تومان بوده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ و ۳.۵ درصد افزایش داشته است.به گزارش ایسنا، اطلاعات بانک مرکزی ایران نشان می دهد در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ تعداد معاملات آپارتمان مسکونی تهران ۱۵ هزار ۵۶۲ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۰.۶ درصد کاهش یافته است. در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران نیز ۴.۲۲ میلیون تومان بوده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ و ۳.۵ درصد افزایش یافته است.همچنین در خرداد ماه ۱۳۹۵ تعداد معاملات به ۱۵.۵ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با سال قبل ۰.۶ درصد کاهش نشان می دهد.بررسی توریع تعداد واحد های مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ حاکی از آن است که واحد های تا پنج سال ساخت با سهم ۵۱.۸ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند. در این ماه معاملات واحدهای مسکونی با عمر بنای بیش از ۱۰ سال ساخت از رشد مثبت نسبت به دوره مشابه سال قبل برخوردار بوده اند.همچنین توزیع معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه پنج با سهم ۱۵ درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴، ۲، ۱۴ به ترتیب با سهم ۱۰.۵، ۹.۲، ۶ درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.قابل ذکر است ۷۱.۲ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران صرفا مربوط به ۱۰ منطقه (به ترتیب بیشترین فراوانی) ۵، ۴، ۲، ۴، ۱۵، ۱۸، ۱۰، ۷، ۱، ۱۱ بوده و ۱۲ منطقه دیگر فقط ۲۸.۸ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است.بر اساس اطلاعات بانک مرکزی در سه ماه نخست سال ۱۳۹۵ تعداد آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۳۶.۹ هزار واحد رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۹ افزایش پیدا کرده است.در این مدت متوسط قیمت ۱ متر مربع بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معامله ملکی در شهر تهران ۴.۱۶ میلیون تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
فرمانده يگان سوم امام حسين(ع)، تدابير امنيتی لازم را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم های ليالی قدر تشريح کردبه گزارش میزان، سردار مسعود مصدق،اظهار کرد: ایجاد امنیت و رضایتمندی شهروندان از جمله اولویت هایی است كه پلیس همواره در طرح های مختلف، آن را در دستور كار خود قرار داده كه برقراری نظم و امنیت مراسمات شبهای قدر یكی از این موارد استوی با اشاره به ثبات امنیت در لیالی قدر، افزود:‌ از همه توان و ظرفیت خود برای برقراری امنیت پایدار در محافل مذهبی ، مساجد و تكایا استفاده نموده و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم كردفرمانده یگان سوم امام حسین(ع) بیان کرد: با توجه به اینكه اكثر شهروندان در محل های برگزاری مراسم شب قدر حضور دارند و تا حدودی منازل مسكونی خالی از افراد می باشد لذا در این خصوص نیز تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده است و نیروهایی در نقاط حساس پایتخت مستقر می شوند.سردار مصدق در پایان از هموطنان و شهروندان تهرانی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک، مراتب را از طریق تماس تلفنی به فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.
فرانسه با برتری 2 بر یک برابر ایرلند به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 صعود کرد.به گزارش ایسنا، دو تیم فرانسه و  ایرلند در چهارمین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو 2018 برابر هم به میدان رفتند این دیدار با برتری 2 بر یک فرانسه به یک چهارم نهایی به پایان رسیدایرلندی ها خیلی زود توانستند به گل برسند. خطای پنالتی پوگبا روی شین لانگ باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد و رابی برادی توانست توپ را وارد دروازه فرانسه کند تا ایرلند در دقیقه 2 پیش بیفتد.در ادامه همانطور که پیش بینی می‌شد فرانسوی ها بر بازی مسلط شدند و توانستند حریف خودش را به عقب براند. گریزمان و پایت یکی دو حمله نصفه و نیمه را روی دروازه ایرلند ترتیب دادند که راه به جایی نبرد ونتوانستند دروازه ایرلند را باز کنند.شوت پوگبا در دقیقه 23 از روی یک ضربه ایستگاهی به شکل خطرناکی روانه دروازه ایرلند شد کمه دروازه بان مهار کرد.فرانسه هر چند که دروازه خود را باز شده دید، ولی نتوانست بازی را یک طرفه کند و ایرلند اجازه نداد تا میزبان رقابت ها خیلی به دروازه آنها نزدیک شود. البته در اواخر بازی خروس ها می توانستند گلزنی کنند که بی دقتی پایت و گریزمان این اجازه را نداد تا تیم دشان در نیمه نخست بازنده به رختکن نرود.در نهایت این دیدار در نیمه نخست با برتری یک بر صفر ایرلند به پایان رسید.در نیمه دوم فرانسه حملات زیادی روی دروازه ایرلند ایجاد کرد که جدی ترین موقعیت را کوشینلی از دست دا د و ضربه سر او با فاصله کم از کنار دروازه به بیرون رفت. البته ایرلندی‌ها هم تیم دست و پا بسته ای نبود و روی ضدحملات تیم خطرناکی نشان داد. در نهایت آنتوان گریزمان ارزش بالای خود را نشان داد و توانست در دقیقه 58 به گل برسد و دروازه ایرلند را باز کند.ضربه سر گریزمان به خوبی وارد دروازه ایرلند شد تا دشان نفس راحتی بکشد. در دقیقه 61 باز هم این گریزمان بود که به زیبایی گل دوم خود را در این دیدار به ثمر رساند.بازی زببا و فرار گریزمان در دقیقه 66 باعث شد تا دافی از ایرلند از زمین بازی اخراج شود. شوت پایت با این حال راهی به دروازه ایرلندی ها پیدا نکرد. در ادامه فرانسه حمله جدی ایجاد نکرد ولی با این حال بر بازی مسلط بود و توانست چند موقعیت گل ایجاد کند.در دقیقهه 77 شوت ژینیاک به دیرک دروازه اصابت کرد ودر ادامه همین بازیکن دو موقعیت گلزنی دیگر را نیز از دست داد.در نهایت این دیدار با برتری 2 بر یک فرانسه به پایان رسید تا میزبان رقابت ها نیز به جمع هشت تیم پایانی صعود کند.همچنین در این بازی لوریس برای 55 بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی کشورش را بر بازی بست، رکورددار کاپیتانی در تیم ملی کشورش شد.
تیم ملی آلمان با برتری 3 گله برابر اسلواکی راهی مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 شد.به گزارش ایسنا، دو تیم آلمان و اسلواکی در شهر لیل برگزار کننده پنجمین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 بودند که این دیدار با برتری 3 بر صفر آلمان به پایان رسیددر نیمه نخست آلمان‌ها بازی برتری را به نمایش گذاشتند و در دقیقه 8 شوت بواتنگ روی کرنر تونی کروس به زیبایی وارد دروازه اسلواکی شد.بعد از این گل، داور خطای اشکرتل روی گومس را پنالتی تشخیص داد که البته مسوت اوزیل این پنالتی را از دست داد تا اولین آلمانی تاریخ یورو باشد که پنالتی خود را از دست داده است. در ادامه باز هم این آلمان بود که چندین موقعیت دیگر را از دست داد.مسوت اوزیل در دقیقه 18 نتوانست دروازه اسلواکی را باز کند و موقعیت حیاتی را از دست داد. در ادامه اسلواکی یکی دو موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کرد که البته به گل نرسید تا اینکه گومس توانست گل دوم آلمان را در اواخر نیمه نخست وارد دروازه اسلواکی کند تا این دیدار با برتری ژرمن ها به پایان برسد.در نیمه دوم از قدرت هجومی آلمان کاسته شد و این تیم به نظر می‌رسید به حفظ نتیجه راضی بود. در یکی از معدود موقعیت‌های اسلواکی، پاس همشیک برای کوچکا باعث شد تا این بازیکن با شوتی سنگین دروازه نویر را تهدید کند که البته این موقعیت نیز از دست رفت.در دقیقه 63، آلمان به گل سوم نیز دست یافت. پاس هوملس برای درکسلر باعث شد تا این بازیکن به زیبایی دروازه اسلواکی را باز کند تا ژرمن ها نشان بدهند به روزهای اوج بازگشتند.در ادامه، بازی دو تیم متعادل دنبال شد و توپ در مرکز میدان در جریان بود. البته آلمان هر از گاهی خطرساز شد که جدی‌ترین موقعیت را در دقیقه 90 تونی کروس از دست داد. او در دهانه دروازه، نتوانست توپ را به تور بچسباند تا این دیدار با برتری 3 بر صفر آلمان برابر اسلواکی به پایان برسد. ژرمن‌ها ضمن انتقام شکست در بازی دوستانه قبل از یورو برابر این اسلواکی، راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.آلمان در مرحله بعد با برنده دیدار ایتالیا و اسپانیا دیدار خواهد کرد.
محسن نوروزی دومین قربانی حادثه بامداد شهران از زیر خروارها خاک بیرون کشیده شد.دومین قربانی حادثه شهران پس از 10 روز تلاش عوامل مترو و شهرداری تهران از زیر خروارها خاک تونل متروی آبشناسان بیرون کشیده شد.محسن نوروزی به همراه یک کارگر افغان در پی انفجار خط لوله گاز در منطقه شهران زیر خروارها خاک تونل مترو آبشناسان مدفون شده بودند که جسد کارگر افغان پس از چهار روز و محسن نوروزی پس از 10 روز از زیر خاک بیرون کشیده شد.حادثه انفجار لوله گاز شهران که صبح روز جمعه هفته گذشته رخ داد به جز تلفات جانی خسارات مالی فراوانی به جای گذاشت و زنگ خطر مدیت شهری را به صدا در آورد بطوری که شهردار اعلام کرد 400 نقطه در تهران مانند شهران وجود دارد که هر لحظه امکان وقوع حادثه برای آن است.
استاندار لرستان گفت: به دلیل اجرای طرح ارتقای مقاومت باند فرودگاه خرم‌آباد از فردا به مدت سه ماه تعطیل است.به گزارش فارس، هوشنگ بازوند امشب در جمع خبرنگاران از تعطیل شدن فرودگاه خرم‌آباد خبر داد و اظهار داشت: هفته آینده طرح آسفالت و ارتقای مقاومت باند فرودگاه آغاز می‌شود.استاندار لرستان ادامه داد: به دنبال اجرای این طرح فرودگاه خرم‌آباد از فردا به مدت سه ماه تعطیل خواهد شد و پروازهای خرم‌آباد - مشهد و همچنین پروازهای خرم‌آباد – تهران و بالعکس در نوبت عصر تا مدت اعلام شده لغو خواهند شد.وی با بیان اینکه ممکن است پروازهای خرم‌آباد – تهران در نوبت صبح انجام بگیرند، گفت: اما تاکنون موافقتی با برقراری پرواز صبح خرم‌آباد – تهران و بالعکس صورت نگرفته است.این مسوؤل ارتقای باند فرودگاه را ضروری دانست و یادآور شد: پهنای باند برای نشستن هواپیماهای پهن پیکر باید به 60 تا 70 برسد.