گزیده خبر های 8 تیر - 95

گزیده خبر های 8 تیر - 95
عباس کیارستمی پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، سرانجام تهران را به مقصد پاریس ترک کرد.به گزارش ایسنا، این کارگردان سرشناس سینمای ایران که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود و در ماه‌های اخیر هم چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا به تصمیم خودش برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.کارگردان «خانه دوست کجاست» و «طعم گیلاس»، طبق پیگیری خبرنگار ایسنا جمعه توسط آمبولانس هوایی MK۲ تهیه‌کننده فیلم جدیدش به پاریس منتقل شده است.
انگلیس با شکست 2 بر یک برابر ایسلند از دور رقابت های یورو 2016 کنار رفت.به گزارش ایسنا، دو تیم انگلیس و ایسلند در آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 برابر هم به میدان رفتند که این دیدار  با برتری 2 بر یک ایسلند به پایان رسید.بازی با مالکیت توپ و برتری سه شیر شروع شد. خطای دروازه بان ایسلند روی رحیم استرلینگ در دقیقه 5 باعث شد تا داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان دهد تا وین رونی این توپ را به گل تبدیل کند.یک دقیقه بعد سیگوردسون موفق شد روی پاس آرناسون و تعلل خط دفاع انگلیس دروازه جو هارت را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند و خیلی زود ایسلند جواب انگلیس را بدهد.شوت زیبای دله آلی با فاصله بسیار کم در دقیقه 15 از بالای دروازه ایسلند به بیرون رفت تا شانس با تیم آبی پوش باشد.در دقیقه 18 سیگهورتسون موفق شد باز هم روی تعلل مدافعان انگلیس و دروازه بان آنها یعنی جو هارت گل دوم را نیز وارد دروازه این تیم کند و ایسلند بتواند از حریف خود پیش بیفتد.در دقیقه 28 شوت زیبای هری کین روی پاس استوریج نیز با واکنش زیبای دروازه بان ایسلند به کرنر فرستاده شد. بعد از این صحنه بازی به تعادل کشیده شد و بازیکنان انگلیس نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه ایسلند ایجاد کنند تا بازی در نیمه نخست با برتری 2 بر یک ایسلند به پایان رسید.در نیمه دوم بازی متعادل و آرام دنبال شد. هاجسون تصمیم گرفت تا ویلشر را به میدان بفرستد تا میانه میدان را در اختیار بگیرد. در دقیقه 50 هری کین اولین موقعیت جدی این نیمه را روی دروازه ایسلند شروع کرد.در این نیمه نیز انگلیسی ها نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه ایسلند ایجاد کنند و اکثر پاس هایشان با اشتباهات فردی بازیکنان این تیم از بین رفت.در دقیقه 82 گونارسون نزدیک بود گل سوم را نیز وارد دروازه انگلیس کند که با درخشش جو هارت این موقعیت از دست رفت تا این دیدار با برتری 2 بر یک ایسلند به پایان برسد و انگلیس حذف زودهنگامی با یورو داشته باشد.
تیم‌ملی ایتالیا با غلبه بر اسپانیا انتقام فینال یورو ۲۰۱۲ را گرفت و حریف آلمان شدبه گزارش ایسنا، دو تیم ایتالیا و اسپانیا در هفتمین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر ایتالیا به پایان رسید.این بازی تقابل فینالیست‌های دوره قبل بود؛ جایی که ماتادورها با ۴ گل به برتری رسیده بودند. بازی دو تیم با برتری تیم آبی پوش شروع شد و اولین خطر جدی در دقیقه هشت بود جایی که ضربه سر گراتزیانو پله را داوید دخئا به زیبایی برگشت داد. دو دقیقه بعد ضربه برگردان امانوئله جیاکرینی را دخئا با همکاری تیر دروازه به بیرون فرستاد ولی چاکر، داور ترکیه ای در تصمیمی عجیب خطای جیاکرینی روی بوسکتس را اعلام کرد.در ادامه بازی متعادل شد و توپ در میانه های میدان در جریان بود. در ادامه شوت زمینی سسک فابرگاس را مدافعان ایتالیا به خوبی برگشت دادند.در دقیقه ۲۵ ضربه سر زیبای مارکو پارولوی پیش تاخته به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت. چهار دقیقه بعد سرخیو راموس نزدیک بود دروازه خودی را باز کند که توپ او به شکلی خطرناک به بیرون رفت.در دقیقه ۳۳ ضربه ایستگاهی ادر را دخئا به طور ناقص برگشت داد و توپ برگشتی را کیه‌لینی وارد دروازه اسپانیا کرد تا آتزوری پیش بیفتد.در ادامه بازی باز هم متعادل دنبال شد و اسپانیا نتوانست به دروازه ایتالیا نزدیک شود تا نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر ایتالیا به پایان برسد.در نیمه دوم ایتالیا باز هم بازی را برتر از حریف خود شروع کرد ولی جدی‌ترین موقعیت این نیمه را آلوارو موراتا در دقیقه ۴۹ از دست داد و بوفون ضربه سر او را دریافت کرد.
در دقیقه ۵۵ جدی‌ترین موقعیت بازی را ادر از دست داد و در حالی که در موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی قرار داشت با درخشش دخیا روبرو شد.در دقیقه ۶۱ بازی بار دیگر ایتالیا از جناح چپ به دروازه اسپانیا نزدیک شد ولی دخئا با واکنش ناقص خود همراه مدافعان اسپانیا این توپ را برگشت داد. دل‌بوسکه در ادامه لوکاس واسکس و پدرو رودریگس را نیز به میدان فرستاد تا قدرت هجومی تیمش بیشتر از قبل شود.در ادامه اسپانیا بهتر بازی کرد و بازی خوبی ارائه داد. شوت دقیقه ۷۲ آندرس اینیستا موقعیت جدی برای این تیم بود که جانلوییجی بوفون به زیبایی برگشت داد.در دقیقه ۸۴ لورنسو اینسینیه می توانست تیر خلاص را شلیک کند که موقعیت او نیز از دست رفت.در دقیقه 90 جرارد پیکه در آستانه دروازه صاحب توپ شد ولی با درخشش بوفون این موقعیت هم از دست رفت تا آه از نهاد هواداران اسپانیایی ورزشگاه بلند شود.در دقیقه 91 پله موفق شد  مانند بازی با بلژیک گلزنی کند و برای بار دوم دروازه اسپانیا را باز کند تا این دیدار با برتری 2 بر صفر ایتایا به پایان برسد.
مدیرعامل جدید بانک رفاه فردا معرفی می شود.به گزارش ایلنا، محمدعلی سهمانی، مدیرعامل کنونی بانک توسعه تعاون فردا به جای علی صدقی به عنوان مدیرعامل بانک رفاه معرفی خواهد شد.خبرگزاری کار کسب اطلاع کرد پس از برکناری صدقی قرار بود مظفری ( مدیرعامل سابق بانک شهر) به عنوان مدیرعامل بانک رفاه معرفی شود که ظاهرا به دلیل تغییر در این تصمیم، سهمانی به جای وی منصوب شد.لازم ذکر است سهمانی دارای دکترای حسابداری است و برخی از سوابق کاری وی به شرح زیر است:
-
عضو هیئت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون
-
عضو هیئت مدیره بانک مسکن به مدت 8 سال
-
مدیرگروه حسابداری مؤسسه آموزش عالی کار
-
حسابرس و بازرس قانونی مؤسسه آموزش عالی کار
-
مدیر سرمایه گذاری معاملات سهام و امور مجامع شرکت سرمایه گذاری غدیر
-
عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر
«بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه رسما توافق عادی‌سازی و ازسر گیری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.ایلدریم طی کنفرانس خبری در آنکارا با بیان اینکه مذاکرات زیادی برای آشتی با رژیم صهیونیستی انجام شد، گفت: طی این توافق، محدودیت‌هایی که بر فلسطینی‌ها و محاصره‌ای که بر غزه گذاشته شده، تسهیل خواهد شد.وی تاکید کرد که جمعه آینده اولین کشتی حاوی 2هزار تن کمک‌های انسان دوستانه ترکیه به بندر «اشدود» وارد خواهد شد. او این اتفاق را رفع حصر غزه توصیف کرد.نخست وزیر ترکیه با اشاره به مفاد توافق با رژیم صهیونیستی اضافه کرد که ترکیه ساخت یک بیمارستان 200 تخت خوابی را در نوار غزه به زودی آغاز خواهد کرد.عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی از ترکیه و پرداخت 20 میلیون دلار غرامت به قربانیان حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی ماوی مرمره، از دیگر بندهای این قرارداد است.ایلدریم ابراز امیدواری کرد که این توافق برای ترکیه و «برادران فلسطینی» منفعت زیادی داشته باشد زیرا ساکنین غزه طی سال های اخیر رنج‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.وی با بیان اینکه با این توافق روابط دیپلماتیک با اسرائیل رسما آغاز شد، تاکید کرد که ترکیه همچنان مدافع مردم فلسطین و حق آنها برای تاسیس یک دولت خواهد بود.

ارزان ترین گوشی هوشمند جهان در یکی از کشورهای آسیایی رونمایی شدبه گزارش مهر شرکت تولید کننده گوشی هوشمند Ringing Bells در هند اعلام کرد، گوشی هوشمندی را با نام Freedom ۲۵۱ ساخته که قیمت آن فقط ۴ دلار است و از پنجشنبه هفته جاری ۳۰ ژوئن آماده عرضه به بازارهای جهانی استدر حال حاضر ۲۰۰ هزار تعداد از این نوع گوشی تولید شده استاین گوشی دارای صفحه نمایشگر ۴ اینچی، هسته مرکزی پردازشگر ۱.۳GHz quad و حافظه داخلی آن ۱ گیگ است. البته می توان با اضافه کردن کارت حافظه، ظرفیت آن را به ۸ گیگ افزایش داددوربین پشت آن ۸ مگاپیکسل و دوربین جلو ۳.۲ مگاپیکسل استسیستم عامل Freedom ۲۵۱ آندروید ۵.۱ و به گفته مقامات شرکت Ringing Bells هدف از ساخت این گوشی، تصاحب بازار داخلی پر مصرف هند است.