گزیده ها قسمت پنجم 6
تیر -95
به دنبال همهپرسی پنجشنبه (۲۳ ژوئن) در
بریتانیا،بحث برای اعلام زمان و نحوه خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا، ادامه
دارد.
مقامهای اتحادیه میگویند پیش از آغاز هرگونه مذاکره، بریتانیا باید در قالب نامهای رسمی یا یک سخنرانی عمومی تصمیمش برای جدایی از اتحادیه را اعلام کند.
سیاستمداران بریتانیایی میگویند ترجیح میدهند این موضوع را تا معرفی نخست وزیر جدید – حدود چهار ماه دیگر- به تعویق بیاندازند؛ اما اعضای با نفوذ اتحادیه- بجز آلمان- با این موضوع، مخالفند و خواستار آغاز سریع روند خروج بریتانیا شدهاند.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نسبت به اظهارات تند برخی از رهبران اتحادیه اروپا در واکنش به خروج بریتانیا هشدار داد. خانم مرکل گفته است نیازی نیست در جریان مذاکرات جدایی بریتانیا از این اتحادیه، نسبت به این کشور سختگیری و بدخلقی نشان داد.
صدراعظم آلمان همچنین تصریح کرده که او طرفدار تسریع در روند خروج بریتانیا نیست و گفت: "بدیهی است که این فرآیند نباید تا ابد طول بکشد اما من موافق تعجیل در زمانبندی آن هم نیستم."
اظهارات مرکل در واقع واکنش به سخنان چند مقام اتحادیه اروپا از جمله وزیر خارجه خود آلمان بود که همگی از لندن خواسته بودند هر چه زودتر مقدمات جدایی از اتحادیه اروپا را فراهم کند.
ماده ۵۰ لیسبون
روند جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا مطابق مفاد آیین نامه این اتحادیه صورت خواهد گرفت.
برابر ماده ۵۰ پیمان لیسبون که در سال ۲۰۰۹ به تصویب اعضای اتحادیه رسیده اما تاکنون هیچ گاه به اجرا گذاشته نشده بود، کشورهای عضو اتحادیه بعد از تصمیم به جدایی باید مذاکرات خود با اتحادیه اروپا را آغاز کنند.
در صورت توافق میان دو طرف بر سر چگونگی عملی کردن این جدایی کشور خواستار جدایی مطابق مفاد توافق پیش خواهد رفت، اما چنانچه توافقی حاصل نشود، عضویت کشور جداییطلب بعد از گذشت دو سال خودبخود لغو میشود.
اگر چه ماده ۵۰ معاهده لیسبون کلیات روند جدایی کشورها از اتحادیه اروپا را مشخص کرده اما جزئیات آن تنها از طریق مذاکره میان دو طرف مشخص خواهد شد و برای عملیاتی کردن هرگونه توافقی هم ممکن است سالها زمان لازم باشد.
پسلرزه همهپرسی در حزب کارگر
پس لرزههای سیاسی این رفراندوم، در خود بریتانیا هم، ادامه دارد.
ساعاتی پیش، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، هیلاری بن، سخنگوی سیاست خارجی خود را برکنار کرد.
گزارش شده که بن، از جمله نمایندگان پارلمان بوده که سایر نمایندگان را برای رای عدم اعتماد به کوربین، ترغیب می کردهاند.
گروهی از سیاستمداران حزب کارگر، معتقدند آقای کوربین برای متقاعد کردن طرفداران حزبش، به رای دادن به ابقای بریتانیا در اتحادیه اروپا، به حد کافی، تلاش نکرده است.
درخواست بازبینی ساز و کار اتحادیه اروپا
همزمان گروهی از سیاستمداران اروپایی، خواستار تجدید نظر و بازبینی ساز و کار سیاسی اتحادیه اروپا شده اند.
امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه، گفته است که اتحادیه اروپا باید نقشه راه جدیدی تدوین کرده و آنرا به رای همه شهروندان کشورهای عضو بگذارد.
به گفته او به این ترتیب این اتحادیه خود را "از نو" خواهد ساخت.
به گفته ماکرون، چنین اقدامی، میتواند باعث افزایش میزان مشروعیت مردمی اتحادیه شود.
لارس راسموسن، نخست وزیر دانمارک، هم گفته اتحادیه نباید در حوزه هایی که دولت های ملی کشورها، از قدرت و نفوذ بیشتری برخوردارند، دخالت کند.
گروه زیادی از سیاستمداران هم گفته اند "وقت آن رسیده که اتحادیه اروپا، قابلیتهای خود در ارائه راه حل، برای مسائلی همچون مهاجرت و بیکاری جوانان نشان دهد."منبع: بی بی سی
مقامهای اتحادیه میگویند پیش از آغاز هرگونه مذاکره، بریتانیا باید در قالب نامهای رسمی یا یک سخنرانی عمومی تصمیمش برای جدایی از اتحادیه را اعلام کند.
سیاستمداران بریتانیایی میگویند ترجیح میدهند این موضوع را تا معرفی نخست وزیر جدید – حدود چهار ماه دیگر- به تعویق بیاندازند؛ اما اعضای با نفوذ اتحادیه- بجز آلمان- با این موضوع، مخالفند و خواستار آغاز سریع روند خروج بریتانیا شدهاند.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نسبت به اظهارات تند برخی از رهبران اتحادیه اروپا در واکنش به خروج بریتانیا هشدار داد. خانم مرکل گفته است نیازی نیست در جریان مذاکرات جدایی بریتانیا از این اتحادیه، نسبت به این کشور سختگیری و بدخلقی نشان داد.
صدراعظم آلمان همچنین تصریح کرده که او طرفدار تسریع در روند خروج بریتانیا نیست و گفت: "بدیهی است که این فرآیند نباید تا ابد طول بکشد اما من موافق تعجیل در زمانبندی آن هم نیستم."
اظهارات مرکل در واقع واکنش به سخنان چند مقام اتحادیه اروپا از جمله وزیر خارجه خود آلمان بود که همگی از لندن خواسته بودند هر چه زودتر مقدمات جدایی از اتحادیه اروپا را فراهم کند.
ماده ۵۰ لیسبون
روند جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا مطابق مفاد آیین نامه این اتحادیه صورت خواهد گرفت.
برابر ماده ۵۰ پیمان لیسبون که در سال ۲۰۰۹ به تصویب اعضای اتحادیه رسیده اما تاکنون هیچ گاه به اجرا گذاشته نشده بود، کشورهای عضو اتحادیه بعد از تصمیم به جدایی باید مذاکرات خود با اتحادیه اروپا را آغاز کنند.
در صورت توافق میان دو طرف بر سر چگونگی عملی کردن این جدایی کشور خواستار جدایی مطابق مفاد توافق پیش خواهد رفت، اما چنانچه توافقی حاصل نشود، عضویت کشور جداییطلب بعد از گذشت دو سال خودبخود لغو میشود.
اگر چه ماده ۵۰ معاهده لیسبون کلیات روند جدایی کشورها از اتحادیه اروپا را مشخص کرده اما جزئیات آن تنها از طریق مذاکره میان دو طرف مشخص خواهد شد و برای عملیاتی کردن هرگونه توافقی هم ممکن است سالها زمان لازم باشد.
پسلرزه همهپرسی در حزب کارگر
پس لرزههای سیاسی این رفراندوم، در خود بریتانیا هم، ادامه دارد.
ساعاتی پیش، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، هیلاری بن، سخنگوی سیاست خارجی خود را برکنار کرد.
گزارش شده که بن، از جمله نمایندگان پارلمان بوده که سایر نمایندگان را برای رای عدم اعتماد به کوربین، ترغیب می کردهاند.
گروهی از سیاستمداران حزب کارگر، معتقدند آقای کوربین برای متقاعد کردن طرفداران حزبش، به رای دادن به ابقای بریتانیا در اتحادیه اروپا، به حد کافی، تلاش نکرده است.
درخواست بازبینی ساز و کار اتحادیه اروپا
همزمان گروهی از سیاستمداران اروپایی، خواستار تجدید نظر و بازبینی ساز و کار سیاسی اتحادیه اروپا شده اند.
امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه، گفته است که اتحادیه اروپا باید نقشه راه جدیدی تدوین کرده و آنرا به رای همه شهروندان کشورهای عضو بگذارد.
به گفته او به این ترتیب این اتحادیه خود را "از نو" خواهد ساخت.
به گفته ماکرون، چنین اقدامی، میتواند باعث افزایش میزان مشروعیت مردمی اتحادیه شود.
لارس راسموسن، نخست وزیر دانمارک، هم گفته اتحادیه نباید در حوزه هایی که دولت های ملی کشورها، از قدرت و نفوذ بیشتری برخوردارند، دخالت کند.
گروه زیادی از سیاستمداران هم گفته اند "وقت آن رسیده که اتحادیه اروپا، قابلیتهای خود در ارائه راه حل، برای مسائلی همچون مهاجرت و بیکاری جوانان نشان دهد."منبع: بی بی سی
در مرحله دوم واردکننده های خودرو ملزم
شده اند که شماره شاسی خودروهای مدنظر خود را در سیستم مکانیزه وارد کند تا
نمایندگی رسمی مشخصات این خودروها را بررسی کند
دستورالعمل دو مرحلهای شدن ثبتسفارش واردات خودرو که چندی پیش توسط انجمن واردکنندگان خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شد با موافقت این وزارتخانه به واردکنندگان خودرو ابلاغ شد.بازنگری در دستورالعمل واردات خودرو با انجام تخلفاتی از سوی برخی واردکنندگان در ورود خودروهای سواری به کشور کلید خورد. بدین ترتیب، انجمن واردکنندگان خودرو در پیشنهادی به وزارت صنعت، معدن و تجارت بحث ساماندهی ورود خودروهای خارجی به کشور براساس دو مرحلهای شدن ثبتسفارش خودرو را مطرح کرد. این پیشنهاد در حالی مورد موافقت وزارت صنعت قرار گرفت که بخش مهم این دستورالعمل به اعلام شماره شاسی از سوی واردکنندگان غیرنماینده برمیگردد.
براساس این پیشنهاد، بعد از ثبت درخواست واردات خودرو در سیستم مکانیزه ثبتسفارش، در مرحله اول مجوز ثبتسفارش برای تعداد مشخص و با اعتبار 6 ماه برای واردکننده غیرنماینده صادر میشود و کد هشت رقمی ثبتسفارش به واردکننده ارائه میشود. هر چند در گذشته به محض دریافت کد 8 رقمی، واردکننده اجازه ثبتسفارش خودروی مورد نظر خود را داشت، اما در شرایط کنونی واردکننده باید مرحله دیگری را نیز دنبال کند تا اجازه ثبتسفارش خودروهای مدنظرش نهایی شود. بنابراین در مرحله دوم واردکننده ملزم شده که شماره شاسی خودروهای مدنظر خود را در سیستم مکانیزه وارد کند تا نمایندگی رسمی مشخصات این خودروها را بررسی کند؛ بنابراین بعد از تایید استانداردهای خودرو، کد 8 رقمی بهصورت سیستماتیک برای گمرک ارسال میشود و در این مرحله است که واردکننده اجازه ورود خودرو به کشور را دارد.
به این ترتیب، برخلاف گذشته که واردکننده بعد از ورود خودرو به کشور، شماره شاسی را به نمایندگی رسمی اعلام میکرد، در چارچوب جدید متقاضی غیرنماینده باید پیش از حمل خودرو شماره شاسی خودروهای موردنظر برای واردات را به نمایندگی رسمی اعلام کند تا نماینده رسمی نیز پس از تایید صحت خودروها از نظر رعایت الزامات استاندارد 52 گانه و استانداردهای زیست محیطی خودرو خدمات گارانتی 10 ساله را برای این خودروها در نظر بگیرد. در حالی وزارت صنعت تاکید بسیاری بر الزام درج شماره شاسی در سایت ثبتسفارش دارد که پیش از این، ارائه شماره شاسی در حین ثبتسفارش الزامی نبود. این در شرایطی است که واردکنندگان غیرنماینده خودرو معتقدند که منوط شدن ثبتسفارش به اعلام شماره شاسی، موجب محدودیت واردات خودرو به کشور خواهد شد. با این وجود، انجمن واردکنندگان خودرو و وزارت صنعت معتقدند که این موضوع موجب جلوگیری از ورود خودروهای فاقد استاندارد به کشور خواهد شد و تنها راهحل جلوگیری از ورود خودروهای فاقد استانداردهای سازمان ملی استاندارد و مباحث زیست محیطی دو مرحلهای شدن ثبتسفارش خودرو است.
براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت و معدن و تجارت، انجمن واردکنندگان خودرو موظف به پیگیری و اطمینان از اصالت متقاضیان حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی به کشور است. به این ترتیب، پس از بررسی و اطمینان از اصالت شرکت، انجمن باید ظرف 24 ساعت تقاضای شرکت فاقد نمایندگی را به اطلاع نماینده رسمی برند مورد درخواست ارسال کند. پس از آن متقاضی واردات باید با مراجعه حضوری به نمایندگی رسمی مربوطه 3 درصد ارزش گمرکی خودرو را در وجه نمایندگی رسمی پرداخت کند. در مقابل نماینده رسمی نیز موظف به ارائه خدمات گارانتی و تعهد به متقاضی واردات پس از اطمینان از تطابق خودروهای مورد درخواست واردات با خودروهای دارای مجوز واردات به کشور است.
به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو فرآیند کنونی بهمنظور ایجاد سهولت برای اجرا، قابلیت کنترل و پایش لحظهای تقاضاها با هماهنگی میان دفتر مقررات و انجمن واردکنندگان بهصورت مکانیزه در آمده است؛ بهطوریکه متقاضیان واردات خودرو بدون نیاز به مراجعه حضوری قابلیت ثبت درخواست و ارسال سیستماتیک آن برای مراحل بعد را دارا هستند.
فرهاد احتشامزاد عنوان میکند، آنچه در این فرآیند به عنوان عامل کنترلی جدید به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه شده است، کنترل خودکار شماره شاسی خودروها است. آنگونه که گفته میشود، دو مرحلهای شدن ثبتسفارش خودرو براساس تجربهای بود که فدراسیون واردات درخصوص واردات موبایل به مرحله اجرا درآورد و تجربه موفقی نیز بوده است.
با این وجود، برخی از منتقدان این موضوع معتقدند که چنین تصمیماتی روند واردات خودرو را سخت میکند و باعث کمبود عرضه در بازار میشود. از سوی دیگر اینکه ثبت شماره شاسی یک نکته منفی ایجاد میکند اینکه سفارشیسازی محصول را از خریدار میگیرد و واردکننده فقط مجبور است مدلهایی را خریداری کند که ساخته شدهاند و موجود هستند؛ بنابراین انتخابهای واردکنندگان کم میشود.
اما فرهاد احتشامزاد کاهش واردات بهدلیل دو مرحلهای شدن ثبتسفارش را تحليل نامناسبي میداند و میگوید: این چارچوب موجب شفافتر و قانونمند شدن واردات خودرو به کشور ميشود. اینکه برخی معتقدند این فرآیند به کاهش واردات ختم میشود به معناي آن است که از انجام تخلفات فراوانی که در این خصوص صورت میگیرد، چشمپوشی شود که قطعا انجام این موضوع در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیست.
وی میافزاید: در محصولات سفارشي، اركان خودرو شامل شاسي، موتور و اتاق بايد ثابت باشند و قطعا آپشنهاي مازاد بر استانداردهاي تعريف شده نيز مطابق شرايط فعلي قابليت واردات دارند و محدوديتي براي واردكنندگان در انتخاب آپشنها نیست بنابراین تنوع به هيچ عنوان كاهش نخواهد يافت.
آنگونه که گفته میشود دغدغه مسوولان وزارتخانه درخصوص دو مرحلهای کردن ثبتسفارش خودروهای خارجی بهدلیل این صورت گرفته که پیش از این نیز در دستورالعمل واردات خودرو که وزارتخانه در بهمنماه سال 1393 ابلاغ کرده بود، متقاضیان غیرنماینده واردات، باید با پرداخت 3 درصد ارزش CIf به نمایندگی رسمی خدمات گارانتی را برای خودروهای خود دریافت کنند. اما آنگونه که به نظر میرسد، عدم پایبندی واردکنندگان به اجرای صحیح این موضوع موجب بروز تخلفاتی در این زمینه شده است؛ بنابراین از آنجا که دغدغه وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای تعریف این فرآیند ساماندهی انجام فعالیت توسط شرکتهای واقعی و جلوگیری از تضییع حقوق مشتریان بوده، کنترل اتوماتیک شماره شاسی خودروها نیز در راستای همین هدف در فرآیند کنترلی گنجانده شده است.
در این زمینه، فرهاد احتشام زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو میگوید: براساس استعلام اخذ شده از نمایندگان رسمی تعداد زیادی از خودروهایی که برای آنها درخواست واردات و حتی هزینه ارائه گارانتی نیز اخذ شده است برای دریافت کارت گارانتی به نمایندگان رسمی مراجعه نکردهاند.
وی تاکید میکند:پرداخت هزینههای دریافت گارانتی توسط واردکننده غیرنماینده و عدم مراجعه برای دریافت آن حکایت از عدم اطمینان واردکننده نسبت به صحت استانداردهای خودروی وارد شده دارد که در این موارد مشتریان متضرر میشوند.
دستورالعمل دو مرحلهای شدن ثبتسفارش واردات خودرو که چندی پیش توسط انجمن واردکنندگان خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شد با موافقت این وزارتخانه به واردکنندگان خودرو ابلاغ شد.بازنگری در دستورالعمل واردات خودرو با انجام تخلفاتی از سوی برخی واردکنندگان در ورود خودروهای سواری به کشور کلید خورد. بدین ترتیب، انجمن واردکنندگان خودرو در پیشنهادی به وزارت صنعت، معدن و تجارت بحث ساماندهی ورود خودروهای خارجی به کشور براساس دو مرحلهای شدن ثبتسفارش خودرو را مطرح کرد. این پیشنهاد در حالی مورد موافقت وزارت صنعت قرار گرفت که بخش مهم این دستورالعمل به اعلام شماره شاسی از سوی واردکنندگان غیرنماینده برمیگردد.
براساس این پیشنهاد، بعد از ثبت درخواست واردات خودرو در سیستم مکانیزه ثبتسفارش، در مرحله اول مجوز ثبتسفارش برای تعداد مشخص و با اعتبار 6 ماه برای واردکننده غیرنماینده صادر میشود و کد هشت رقمی ثبتسفارش به واردکننده ارائه میشود. هر چند در گذشته به محض دریافت کد 8 رقمی، واردکننده اجازه ثبتسفارش خودروی مورد نظر خود را داشت، اما در شرایط کنونی واردکننده باید مرحله دیگری را نیز دنبال کند تا اجازه ثبتسفارش خودروهای مدنظرش نهایی شود. بنابراین در مرحله دوم واردکننده ملزم شده که شماره شاسی خودروهای مدنظر خود را در سیستم مکانیزه وارد کند تا نمایندگی رسمی مشخصات این خودروها را بررسی کند؛ بنابراین بعد از تایید استانداردهای خودرو، کد 8 رقمی بهصورت سیستماتیک برای گمرک ارسال میشود و در این مرحله است که واردکننده اجازه ورود خودرو به کشور را دارد.
به این ترتیب، برخلاف گذشته که واردکننده بعد از ورود خودرو به کشور، شماره شاسی را به نمایندگی رسمی اعلام میکرد، در چارچوب جدید متقاضی غیرنماینده باید پیش از حمل خودرو شماره شاسی خودروهای موردنظر برای واردات را به نمایندگی رسمی اعلام کند تا نماینده رسمی نیز پس از تایید صحت خودروها از نظر رعایت الزامات استاندارد 52 گانه و استانداردهای زیست محیطی خودرو خدمات گارانتی 10 ساله را برای این خودروها در نظر بگیرد. در حالی وزارت صنعت تاکید بسیاری بر الزام درج شماره شاسی در سایت ثبتسفارش دارد که پیش از این، ارائه شماره شاسی در حین ثبتسفارش الزامی نبود. این در شرایطی است که واردکنندگان غیرنماینده خودرو معتقدند که منوط شدن ثبتسفارش به اعلام شماره شاسی، موجب محدودیت واردات خودرو به کشور خواهد شد. با این وجود، انجمن واردکنندگان خودرو و وزارت صنعت معتقدند که این موضوع موجب جلوگیری از ورود خودروهای فاقد استاندارد به کشور خواهد شد و تنها راهحل جلوگیری از ورود خودروهای فاقد استانداردهای سازمان ملی استاندارد و مباحث زیست محیطی دو مرحلهای شدن ثبتسفارش خودرو است.
براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت و معدن و تجارت، انجمن واردکنندگان خودرو موظف به پیگیری و اطمینان از اصالت متقاضیان حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی به کشور است. به این ترتیب، پس از بررسی و اطمینان از اصالت شرکت، انجمن باید ظرف 24 ساعت تقاضای شرکت فاقد نمایندگی را به اطلاع نماینده رسمی برند مورد درخواست ارسال کند. پس از آن متقاضی واردات باید با مراجعه حضوری به نمایندگی رسمی مربوطه 3 درصد ارزش گمرکی خودرو را در وجه نمایندگی رسمی پرداخت کند. در مقابل نماینده رسمی نیز موظف به ارائه خدمات گارانتی و تعهد به متقاضی واردات پس از اطمینان از تطابق خودروهای مورد درخواست واردات با خودروهای دارای مجوز واردات به کشور است.
به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو فرآیند کنونی بهمنظور ایجاد سهولت برای اجرا، قابلیت کنترل و پایش لحظهای تقاضاها با هماهنگی میان دفتر مقررات و انجمن واردکنندگان بهصورت مکانیزه در آمده است؛ بهطوریکه متقاضیان واردات خودرو بدون نیاز به مراجعه حضوری قابلیت ثبت درخواست و ارسال سیستماتیک آن برای مراحل بعد را دارا هستند.
فرهاد احتشامزاد عنوان میکند، آنچه در این فرآیند به عنوان عامل کنترلی جدید به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه شده است، کنترل خودکار شماره شاسی خودروها است. آنگونه که گفته میشود، دو مرحلهای شدن ثبتسفارش خودرو براساس تجربهای بود که فدراسیون واردات درخصوص واردات موبایل به مرحله اجرا درآورد و تجربه موفقی نیز بوده است.
با این وجود، برخی از منتقدان این موضوع معتقدند که چنین تصمیماتی روند واردات خودرو را سخت میکند و باعث کمبود عرضه در بازار میشود. از سوی دیگر اینکه ثبت شماره شاسی یک نکته منفی ایجاد میکند اینکه سفارشیسازی محصول را از خریدار میگیرد و واردکننده فقط مجبور است مدلهایی را خریداری کند که ساخته شدهاند و موجود هستند؛ بنابراین انتخابهای واردکنندگان کم میشود.
اما فرهاد احتشامزاد کاهش واردات بهدلیل دو مرحلهای شدن ثبتسفارش را تحليل نامناسبي میداند و میگوید: این چارچوب موجب شفافتر و قانونمند شدن واردات خودرو به کشور ميشود. اینکه برخی معتقدند این فرآیند به کاهش واردات ختم میشود به معناي آن است که از انجام تخلفات فراوانی که در این خصوص صورت میگیرد، چشمپوشی شود که قطعا انجام این موضوع در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیست.
وی میافزاید: در محصولات سفارشي، اركان خودرو شامل شاسي، موتور و اتاق بايد ثابت باشند و قطعا آپشنهاي مازاد بر استانداردهاي تعريف شده نيز مطابق شرايط فعلي قابليت واردات دارند و محدوديتي براي واردكنندگان در انتخاب آپشنها نیست بنابراین تنوع به هيچ عنوان كاهش نخواهد يافت.
آنگونه که گفته میشود دغدغه مسوولان وزارتخانه درخصوص دو مرحلهای کردن ثبتسفارش خودروهای خارجی بهدلیل این صورت گرفته که پیش از این نیز در دستورالعمل واردات خودرو که وزارتخانه در بهمنماه سال 1393 ابلاغ کرده بود، متقاضیان غیرنماینده واردات، باید با پرداخت 3 درصد ارزش CIf به نمایندگی رسمی خدمات گارانتی را برای خودروهای خود دریافت کنند. اما آنگونه که به نظر میرسد، عدم پایبندی واردکنندگان به اجرای صحیح این موضوع موجب بروز تخلفاتی در این زمینه شده است؛ بنابراین از آنجا که دغدغه وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای تعریف این فرآیند ساماندهی انجام فعالیت توسط شرکتهای واقعی و جلوگیری از تضییع حقوق مشتریان بوده، کنترل اتوماتیک شماره شاسی خودروها نیز در راستای همین هدف در فرآیند کنترلی گنجانده شده است.
در این زمینه، فرهاد احتشام زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو میگوید: براساس استعلام اخذ شده از نمایندگان رسمی تعداد زیادی از خودروهایی که برای آنها درخواست واردات و حتی هزینه ارائه گارانتی نیز اخذ شده است برای دریافت کارت گارانتی به نمایندگان رسمی مراجعه نکردهاند.
وی تاکید میکند:پرداخت هزینههای دریافت گارانتی توسط واردکننده غیرنماینده و عدم مراجعه برای دریافت آن حکایت از عدم اطمینان واردکننده نسبت به صحت استانداردهای خودروی وارد شده دارد که در این موارد مشتریان متضرر میشوند.
منبع: دنیای اقتصاد
یادداشت دریافتی- سیدصادق محمدی وفایی؛
از دانشمندی پرسیدند بهترین شکار کدام است؟ گفت: شکار دلهای خلق،
زیرا اگر دلهای آنان را به دست آوری همه چیز از پی او خواهد آمد و در هیچ چیز از
تو مضایقه ننمایند.
نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است از اینرو ستونهایی که این نظام ارزشمند، را نگهداری میکنند از جنس اعتماد تودههای مردم است. بر همین اساس شعار داده میشد نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
حال که نظام ما به شرق و غرب وابستگی ندارد و به قدرت ملت انقلابی خود افتخار و اعتماد میکند عالی جنابان کشور حتما حتما باید به دلهای مردم توجه ویژه داشته باشند.
صادقانه بگویم برخی از مسولین، و اشخاص گاهی چنان به ریشهٔ اعتماد عمومی این ملت ضربه میزنند که هیچ طبیبی با هیچ دارو و نسخهای نمیتواند پهلوی شکسته اعتماد، را درمان کند.
مسولینی که فیشهای نجومی را حق خود میدانند، اگر به میان مردم بیایند در خواهند یافت بسیاری از این مردم، در منجلاب فقر گرفتارند. در دایرهٔ کشاورزان افرادی یافت میشود که به علت قحطی پول زمین کشاورزیشان، را فروختهاند. برخیها نیز به علت فقیر بودن زمینشان را زیر کشت نبردهاند. برخی از آنها طلای خانمشان را فروختهاند تا بدین وسیله گندم یا جوی تهیه کنند. بسیاری از آنها از راه معاملات مدت دار یا گرفتن وامهای سرشار از بهره زمینهایشان را زیر کشت بردهاند.
این کشاورزان به بارانهای الهی دل خوش بودند اما چون محصولاتشان را به بازار آوردند، جوشان با بیمهری دولتیان مواجه شد و گندمشان در دام خرید نسیهای دولت قرار گرفت!
در اینجامعه، بسیاری از جوانان تحصیل کرده از فقر و بیکاری، با سرعتی وصف نشدنی مو سفید شدهاند! کامیون داران و مسافربران از بیکاری و رکود در بازار، خیلی آزرده خاطرند. بازاریان نیز با اینکه از فروش اجناسشان خبری نیست و گرفتار کرایه مغازههایشان شدهاند، از مالیاتهای، اداره دارایی و... گلهها دارند.
آه و نالهٔ این مردم وقتی بلند میشود که فیش عالی جنابی از جنس بانک رفاه، بیمه مرکزی و... به حقوقی چند ده میلیونی آراسته میشود! واقعا الفیش و مالفیش؟!
آنکه این همه حقوق میگیرد چه میداند که در اینجامعه افرادی وجود دارند که نه پول رهن دارند و نه کرایه و به همین دلیل هر شب در منزل کسی شب را به صبح میرسانند!
این مردم وقتی فیش به اصطلاح خدمتگزاری از بیمه مرکزی را با آن مبلغ بالا را دیدند انگشت تعجب را به دندان گرفتند واز مسولین انتظار اقدامی قاطع و انقلابی داشتند اما، از آن عالی جناب استعفایی دیدند و گیرندهٔ آن حقوق کلان را جایگزین او یافتند؟!
این مردم زجر کشیده و نیازمند امداد رسانی، چون عکس آن عالی جناب بانک رفاه را دیدند، بیش از پیش عصبانی شدند. پیرمردی با پیرهنی یقه آخوندی و پیشانیی پینه بسته و... که در هر ماه به اندازه دیهٔ خود حقوق میگیرد!
عصبانیت این مردم وقتی بیشتر شد که جناب هاشمی وزیر بهداشت انتشار فیشهای نجومی حقوق را خیانت اعلام کرد! یا للعجب گرفتن آن حقوق خیانت نیست ولی اعلام آنها خیانت است؟!
ای عالی جنابان انقلابی وای تصمیم سازان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز هم ضربهای که پرونده مه آفرید امیر خسروی به اعتماد عمومی ملت زده است جبران نشده است از اینرو تا از انقلاب میگوییم عدهای که دنبال بهانهاند، از آن فساد سه هزار میلیاردی سخن میگویند.
ای برادران مسئول وقتی جوانان این ملت برای وام ازدواجی ناچیز این همه گرفتار میشوند، آن وامهای میلیاردی چگونه به امیر خسرویها پرداخت شده است؟ این مردم میگویند خاوری چگونه آن فساد را انجام داد و چگونه به این راحتی از کشور فرار کرد؟!
این مردم سئوال میکنند که چرا تفاوت حقوقها، این همه سرسام آور است؟
این همه زمین خواری و کوه خواری چرا و چگونه اتفاق میافتد؟!
ای نهادهای ناظر و مسئول! این مردم از اینکه نفت کشورشان به زنجانیی از جنس بابک داده میشود گلهها دارند. این نوع پروندهها اعتماد عمومی مردم را به نظام، کم رنگ وگاه به خطر میاندازد.
این مردم سئوال میکنند نهادهای نظارتی کجا بودند و کجا هستند؟! حال که این همه فساد اتفاق میافتد چرا هیچ نهاد نظارتیی عذرخواهی نمیکند؟!
آیا این نوع فسادها ارزشهای انقلابی و اسلامی کشورمان را زیر سئوال نمیبرند؟
ای دولتیان وای مجلسیان وای قوهٔ قضائیه! مواظب باشید چنین لغزشهای بزرگی که اعتماد سوز هستند اتفاق نیفتد چرا که این فسادها، دل چرکین شدن بعضیها و لغزیدن برخی دیگر از مردم را به دنبال دارد. شخصی از دستبرد امریکا به دو هزار میلیارد ایران سخن میگفت و غصه میخورد، جوانی نیز جواب میداد، غصه نخور چرا که آن دو هزار میلیارد اگر در امریکا باشد از امنیت بیشتری بهرهمند است تا در ایران باشد!
آری میگویند ابوحنیفه بچهای را دید که از جای گل الودی در حال عبور است او را صدا زد و گفت بچه جان مواظب باش نلغزی.
آن بچه گفتای شیخ لغزش من آسان است تو مواظب باش که نلغزی چون با لغزش تو، پیروانت نیز بلغزند.
به امید روزی که برای مبارزه با فساد، تصمیمی انقلابی گرفته شود و با فساد به صورت ریشهای و فراگیر آنهم قاطعانه برخورد شود.
نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است از اینرو ستونهایی که این نظام ارزشمند، را نگهداری میکنند از جنس اعتماد تودههای مردم است. بر همین اساس شعار داده میشد نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
حال که نظام ما به شرق و غرب وابستگی ندارد و به قدرت ملت انقلابی خود افتخار و اعتماد میکند عالی جنابان کشور حتما حتما باید به دلهای مردم توجه ویژه داشته باشند.
صادقانه بگویم برخی از مسولین، و اشخاص گاهی چنان به ریشهٔ اعتماد عمومی این ملت ضربه میزنند که هیچ طبیبی با هیچ دارو و نسخهای نمیتواند پهلوی شکسته اعتماد، را درمان کند.
مسولینی که فیشهای نجومی را حق خود میدانند، اگر به میان مردم بیایند در خواهند یافت بسیاری از این مردم، در منجلاب فقر گرفتارند. در دایرهٔ کشاورزان افرادی یافت میشود که به علت قحطی پول زمین کشاورزیشان، را فروختهاند. برخیها نیز به علت فقیر بودن زمینشان را زیر کشت نبردهاند. برخی از آنها طلای خانمشان را فروختهاند تا بدین وسیله گندم یا جوی تهیه کنند. بسیاری از آنها از راه معاملات مدت دار یا گرفتن وامهای سرشار از بهره زمینهایشان را زیر کشت بردهاند.
این کشاورزان به بارانهای الهی دل خوش بودند اما چون محصولاتشان را به بازار آوردند، جوشان با بیمهری دولتیان مواجه شد و گندمشان در دام خرید نسیهای دولت قرار گرفت!
در اینجامعه، بسیاری از جوانان تحصیل کرده از فقر و بیکاری، با سرعتی وصف نشدنی مو سفید شدهاند! کامیون داران و مسافربران از بیکاری و رکود در بازار، خیلی آزرده خاطرند. بازاریان نیز با اینکه از فروش اجناسشان خبری نیست و گرفتار کرایه مغازههایشان شدهاند، از مالیاتهای، اداره دارایی و... گلهها دارند.
آه و نالهٔ این مردم وقتی بلند میشود که فیش عالی جنابی از جنس بانک رفاه، بیمه مرکزی و... به حقوقی چند ده میلیونی آراسته میشود! واقعا الفیش و مالفیش؟!
آنکه این همه حقوق میگیرد چه میداند که در اینجامعه افرادی وجود دارند که نه پول رهن دارند و نه کرایه و به همین دلیل هر شب در منزل کسی شب را به صبح میرسانند!
این مردم وقتی فیش به اصطلاح خدمتگزاری از بیمه مرکزی را با آن مبلغ بالا را دیدند انگشت تعجب را به دندان گرفتند واز مسولین انتظار اقدامی قاطع و انقلابی داشتند اما، از آن عالی جناب استعفایی دیدند و گیرندهٔ آن حقوق کلان را جایگزین او یافتند؟!
این مردم زجر کشیده و نیازمند امداد رسانی، چون عکس آن عالی جناب بانک رفاه را دیدند، بیش از پیش عصبانی شدند. پیرمردی با پیرهنی یقه آخوندی و پیشانیی پینه بسته و... که در هر ماه به اندازه دیهٔ خود حقوق میگیرد!
عصبانیت این مردم وقتی بیشتر شد که جناب هاشمی وزیر بهداشت انتشار فیشهای نجومی حقوق را خیانت اعلام کرد! یا للعجب گرفتن آن حقوق خیانت نیست ولی اعلام آنها خیانت است؟!
ای عالی جنابان انقلابی وای تصمیم سازان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز هم ضربهای که پرونده مه آفرید امیر خسروی به اعتماد عمومی ملت زده است جبران نشده است از اینرو تا از انقلاب میگوییم عدهای که دنبال بهانهاند، از آن فساد سه هزار میلیاردی سخن میگویند.
ای برادران مسئول وقتی جوانان این ملت برای وام ازدواجی ناچیز این همه گرفتار میشوند، آن وامهای میلیاردی چگونه به امیر خسرویها پرداخت شده است؟ این مردم میگویند خاوری چگونه آن فساد را انجام داد و چگونه به این راحتی از کشور فرار کرد؟!
این مردم سئوال میکنند که چرا تفاوت حقوقها، این همه سرسام آور است؟
این همه زمین خواری و کوه خواری چرا و چگونه اتفاق میافتد؟!
ای نهادهای ناظر و مسئول! این مردم از اینکه نفت کشورشان به زنجانیی از جنس بابک داده میشود گلهها دارند. این نوع پروندهها اعتماد عمومی مردم را به نظام، کم رنگ وگاه به خطر میاندازد.
این مردم سئوال میکنند نهادهای نظارتی کجا بودند و کجا هستند؟! حال که این همه فساد اتفاق میافتد چرا هیچ نهاد نظارتیی عذرخواهی نمیکند؟!
آیا این نوع فسادها ارزشهای انقلابی و اسلامی کشورمان را زیر سئوال نمیبرند؟
ای دولتیان وای مجلسیان وای قوهٔ قضائیه! مواظب باشید چنین لغزشهای بزرگی که اعتماد سوز هستند اتفاق نیفتد چرا که این فسادها، دل چرکین شدن بعضیها و لغزیدن برخی دیگر از مردم را به دنبال دارد. شخصی از دستبرد امریکا به دو هزار میلیارد ایران سخن میگفت و غصه میخورد، جوانی نیز جواب میداد، غصه نخور چرا که آن دو هزار میلیارد اگر در امریکا باشد از امنیت بیشتری بهرهمند است تا در ایران باشد!
آری میگویند ابوحنیفه بچهای را دید که از جای گل الودی در حال عبور است او را صدا زد و گفت بچه جان مواظب باش نلغزی.
آن بچه گفتای شیخ لغزش من آسان است تو مواظب باش که نلغزی چون با لغزش تو، پیروانت نیز بلغزند.
به امید روزی که برای مبارزه با فساد، تصمیمی انقلابی گرفته شود و با فساد به صورت ریشهای و فراگیر آنهم قاطعانه برخورد شود.
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال، زندگی
شهرنشینی و استفاده از سطوح صاف مانند سنگ، سرامیک و پارکت را برخی دلایل شیوع و
بروز صافی کف پا عنوان کرد.
هفت صبح نوشت: رئیس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال، زندگی شهرنشینی و استفاده از سطوح صاف مانند سنگ، سرامیک و پارکت را برخی دلایل شیوع و بروز صافی کف پا عنوان کرد.
تقی بغدادی در سمینار مشترک انجمن ارتوپدی اطفال و بزرگسالان در جمع خبرنگاران افزود: در جوامعی که مردم آن از کفش استفاده نمی کنند و بر روی سطوح ناهموار مانند خاک و خاشاک راه می روند، صافی کف پا کمتر دیده می شود.
وی ادامه داد: اما افرادی که از کفش استفاده می کنند و بر روی سطوح صاف مانند سنگ، سرامیک و پارکت راه می روند صافی کف پا شیوع بیشتری دارد.بغدادی گفت: پیش از سن مدرسه حدود ۵۰ درصد کودکان صافی کف پا دارند که در سنین بالا این رقم به ۱۶ تا ۲۰ درصد کاهش می یابد.
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال گفت: بروز بیماری های التهابی مانند روماتیسم می توانند موجب بروز صافی کف پا شوند و ادامه آن موجب پارگی تاندون هایی می شود که حفاظت از قوسی کف پا را بر عهده دارند، در این شرایط کف پا دچار صافی دردناک می شود که معمولا در دهه های چهارم و پنجم زندگی افراد رخ می دهد.
وی افزود: درمان صافی کف پا در بیشتر موارد به جراحی نیاز دارد تا موجب ایجاد قوس کف پا و تسکین درد شود.بغدادی تاکید کرد: در روند درمان صافی دردناک کف پا باید به علت زمینه بروز آن توجه جدی شود و در مرحله بعدی به کاهش درد بیمار کمک کرد که معمولا در این مرحله از وسایل کمک ارتوپدی مانند کفش و کفی طبی استفاده می شود.
وی ادامه داد: معمولا جراحی در موارد خاصی که درمان های غیر جراحی جواب ندهد و بیمار مشکلات حرکتی داشته باشد، توصیه می شود.رئیس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال گفت: در مواردی برای کودکان صافی کف پا را مساله ارثی مطرح می کنند که در این شرایط ربات ها انعطاف پذیر می شوند.
وی افزود: همواره این سئوال وجود دارد که در این شرایط اگر از کفش و یا کفی طبی استفاده کنیم صافی کف پا رفع می شود، جواب نه است، در بسیاری موارد کودک دارای صافی کف پا دچار خستگی زودرس می شود و در فعالیت های خود درد دارد.
وی ادامه داد: از این رو گروهی از کودکان که صافی کف پا دارند به اضافه وزن هم مبتلا می شوند چون صافی هم زمینه نرمی مفاصل را ایجاد می کند و هم موجب خستگی زودرس کودک می شود، از این رو کودک تحرک زیادی ندارد و این موجب اضافه وزن می شود.
بغدادی گفت: در مواردی هم ممکن است صافی کف پا با انحراف زانو همراه باشد که در این شرایط زانوی کودک به شکل ایکس(X) می شود که این زانوها کودک را کم توان تر می کند و یک سیکل معیوب میان صافی کف پا و انحراف زانو ایجاد می شود.
هفت صبح نوشت: رئیس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال، زندگی شهرنشینی و استفاده از سطوح صاف مانند سنگ، سرامیک و پارکت را برخی دلایل شیوع و بروز صافی کف پا عنوان کرد.
تقی بغدادی در سمینار مشترک انجمن ارتوپدی اطفال و بزرگسالان در جمع خبرنگاران افزود: در جوامعی که مردم آن از کفش استفاده نمی کنند و بر روی سطوح ناهموار مانند خاک و خاشاک راه می روند، صافی کف پا کمتر دیده می شود.
وی ادامه داد: اما افرادی که از کفش استفاده می کنند و بر روی سطوح صاف مانند سنگ، سرامیک و پارکت راه می روند صافی کف پا شیوع بیشتری دارد.بغدادی گفت: پیش از سن مدرسه حدود ۵۰ درصد کودکان صافی کف پا دارند که در سنین بالا این رقم به ۱۶ تا ۲۰ درصد کاهش می یابد.
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال گفت: بروز بیماری های التهابی مانند روماتیسم می توانند موجب بروز صافی کف پا شوند و ادامه آن موجب پارگی تاندون هایی می شود که حفاظت از قوسی کف پا را بر عهده دارند، در این شرایط کف پا دچار صافی دردناک می شود که معمولا در دهه های چهارم و پنجم زندگی افراد رخ می دهد.
وی افزود: درمان صافی کف پا در بیشتر موارد به جراحی نیاز دارد تا موجب ایجاد قوس کف پا و تسکین درد شود.بغدادی تاکید کرد: در روند درمان صافی دردناک کف پا باید به علت زمینه بروز آن توجه جدی شود و در مرحله بعدی به کاهش درد بیمار کمک کرد که معمولا در این مرحله از وسایل کمک ارتوپدی مانند کفش و کفی طبی استفاده می شود.
وی ادامه داد: معمولا جراحی در موارد خاصی که درمان های غیر جراحی جواب ندهد و بیمار مشکلات حرکتی داشته باشد، توصیه می شود.رئیس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال گفت: در مواردی برای کودکان صافی کف پا را مساله ارثی مطرح می کنند که در این شرایط ربات ها انعطاف پذیر می شوند.
وی افزود: همواره این سئوال وجود دارد که در این شرایط اگر از کفش و یا کفی طبی استفاده کنیم صافی کف پا رفع می شود، جواب نه است، در بسیاری موارد کودک دارای صافی کف پا دچار خستگی زودرس می شود و در فعالیت های خود درد دارد.
وی ادامه داد: از این رو گروهی از کودکان که صافی کف پا دارند به اضافه وزن هم مبتلا می شوند چون صافی هم زمینه نرمی مفاصل را ایجاد می کند و هم موجب خستگی زودرس کودک می شود، از این رو کودک تحرک زیادی ندارد و این موجب اضافه وزن می شود.
بغدادی گفت: در مواردی هم ممکن است صافی کف پا با انحراف زانو همراه باشد که در این شرایط زانوی کودک به شکل ایکس(X) می شود که این زانوها کودک را کم توان تر می کند و یک سیکل معیوب میان صافی کف پا و انحراف زانو ایجاد می شود.