استاندار بركنار شده خوزستان: باج مي خواستند، ندادم بركنارم كردند

استاندار بركنار شده خوزستان: باج مي خواستند، ندادم بركنارم كردند 4 تیر – 95
همینکه استاندار خوزستان مصاحبه با  خبرگزاری تنسیم ارگان تبلیغاتی سپاه قدس کرده  مشخص است که چکاره است وچرا برکنارشده است؟

استاندار سابق خوزستان در مراسم توديع و معارفه خود اظهار داشت : استعفا نداده بودم و رئيس جمهور و يکي از وزرا خواستند که نباشم.
    به گزارش ايسنا عبدالحسن مقتدايي در مراسم توديع و معارفه استاندار خوزستان که ديروز با حضور قائم مقام وزير کشور برگزار شد با بيان اين که هنوز براي بازنشستگي من زمان باقي مانده است ، گفت: زمان بازنشستگي من در آذرماه است و طرح اين موضوع که با استعفاي بنده موافقت شده ، منتفي است. البته من نامه اي از مدت ها قبل به وزير کشور داده بودم تا با استعفاي من در زمان مشخص موافقت شود ؛ البته ظاهراً نامه را به وزير کشور دادند اما وزيري ديگر آن را عملي کرد.

    مقتدايي ادامه داد: شخص آقاي روحاني و يکي از وزرا اراده کردند که من نباشم. من اختلاف استراتژيک با رئيس جمهور دارم. البته اين مانع نمي شود که عنوان کنم که بهترين خدمات را اين دولت ارائه داده است و اين را علي رغم گله مندي خود به برخي رفتارهاي دولت مي گويم.

    استاندار سابق خوزستان با انتقاد از آنچه که پدرخوانده هاي استان ناميد، گفت: به مدت يک سال و نيم آقايان به عنوان پدرخوانده در گوش رئيس جمهور خواندند که من نباشم. اين افراد اژدهاي اقتصادي هستند که مانع توسعه استان مي شوند. مقتدايي عنوان کرد: آقاي روحاني کليدساز خوبي است و به تعبيري حسن کليدساز است اما برخي از قفل ها زنگ زده بودند و بايد اين قفل ها را بريد. به اين جهت به حسن قفل بُر، نياز بود؛ قرار بود که من تيرماه از استانداري بروم. تمام صحبت هايي که امروز مطرح مي کنم براي ثبت در تاريخ است و البته همه را در کتاب خاطرات خود خواهم نوشت. وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت : نه استعفا دادم و نه بازنشسته شدم. بلکه مقتدايي شبانه عزل شد.    

    
مقصر اصلي زنگنه و روحاني 
    استاندار برکنار شده خوزستان همچنين در مصاحبه با تسنيم گفت: مقصر اصلي در رفتن من از استانداري آقاي زنگنه وزير نفت و آقاي روحاني هستند و شکي در اين زمينه نيست که اين دو نفر خواستند بنده برکنار شوم.

    عبدالحسين مقتدايي اظهار داشت : دليل برکناري ام نه عزل و نصب ها بوده و نه چيز شبيه به اين، دليل برکناري ام به درخواست آقاي زنگنه و با دستور آقاي رئيس جمهور بوده است.

    استاندار سابق خوزستان ادامه داد: من خودم مجلسي بودم و قانون را خوب مي شناسم. آقاي زنگنه همه نفتي هاي قَدر و قديمي را بازنشسته مي کند تا با توجه به قانون جديد هيچ کس اطرافش نباشد و فقط نيروهاي فسيلي که از وزارت نيرو آورده نصب مي کند تا تابع او باشند. 

    مقتدايي در پايان تاکيد کرد: من با رئيس جمهور در مجلس سوم و چهارم همکار بودم؛ ايشان را خوب مي شناسم، اما متاسفانه کساني که خوزستاني هستند اطلاعات غلط به ايشان دادند و گناه من اين بود که پايم را بر گلوي اژد هاي استان گذاشتم و باج به شغال ندادم.