رياست جنتي بر خبرگان چُرت اوباما را پاره كرد

خبر ويژه 
رياست  جنتي بر خبرگان چُرت اوباما را پاره كرد 17 خرداد -95
درست است چون اوباما تصور نمی کرد که خامنه ای رهبر انتصابی ولی فقیه آنقدر کودن باشد که یک آخوند پیر طوطی صفت کودن تراز خودش رار ئیس دکوری خبرگان کند .

يک روزنامه آمريکايي مي گويد نشانه اي از ميانه رو شدن ايران آن گونه که آرزوي اوباما بود، ديده نمي شود.
    ميامي هرالد نوشت: انتخاب آيت الله «احمد جنتي» از مقامات اصلي تندرو در ايران به رياست مجلس خبرگان، تازه ترين شاهدي است که نشان مي دهد ايران به کشوري ميانه رو بدل نشده است.

    اين روزنامه مي افزايد: زماني که قدرت هاي جهاني بر سر طرحي براي به عقب راندن توان هسته اي ايران تا يک دهه توافق کردند، خوشبين ترين افراد از بين توافق کنندگان از جمله «باراک اوباما» رئيس جمهوري آمريکا با لحني محتاطانه ابراز اميدواري کرد که ايران در اين دوره زماني رفتار خود را تغيير دهد. اوباما درست قبل از توافق گفت: «ممکن است با امضاي چنين توافقي موضع نيروهاي ميانه رو را در داخل ايران تقويت کنيم» اما تحولات جديد نشان مي دهد که اميد به ميانه روي در ايران، دست کم در آينده نزديک امکان پذير نيست.

    ميامي هرالد نوشت: يکي از نااميد کننده ترين دلايل از ميان ادله هاي فراوان براي اثبات چنين ديدگاهي، در چند روز گذشته و با انتخاب آيت الله احمد جنتي، رئيس جديد مجلس خبرگان و از تندروترين مقامات براي رياست مجلس خبرگان اتفاق افتاد. انتخاب وي نه تنها ضربه اي مهلک به ميانه روها و اصلاح طلبان بود بلکه متضمن اين امر بود که اين کشور تا سالهاي پيش رو نيز تحت قدرت تندروها خواهد بود.

    اين روزنامه افزود: ديدگاه هاي ( آيت الله) جنتي مشخص و هشداردهنده هستند و به سالها قبل بازمي گردند. وي در سال 1989 هدايت کمپيني بين المللي را در استفاده از مسلمانان براي حمايت از فتواي قتل «سلمان رشدي» رمان نويس برعهده داشت. اين نويسنده با نوشتن کتابي خشم آيت الله «روح الله خميني» را برانگيخت. 

    ميامي هرالد افزود: يافتن شواهدي که نشان دهد ايران به کشوري ميانه رو بدل مي شود، دشوار است. اندک اميدي در زمان انتخابات پارلماني در ايران و همزمان با پيروزي افرادي که فقط با معيارهاي ايران مي توان آنها را ميانه رو خواند، بروز کرد... ايران اکنون موشک هاي بالستيکي را در اختيار دارد که مي تواند اسرائيل و عربستان را هدف قرار دهد. يافتن شواهدي که نشان دهد ايران به سمت ميانه روي پيش مي رود، بسيار دشوار است.