70 کارگاه غیرمجاز تولید زغال در فارس پلمب شد

70 کارگاه غیرمجاز تولید زغال در فارس پلمب شد 12  اسفند -97
درکشوری که سرشار ازمنابع سوختی فراوان نفت و گاز  است ولی به دلیل ماهیت ارتجاعی  حکومت وعدم مدیریت برای تأمین سوخت درختان قطع  می شوند وجنگل ها نابود می گردندو به محیط یست آسیب می بیند.
شیراز- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 70 کارگاه در بخش سیمکان شهرستان جهرم که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز نسبت به تولید زغال اقدام می کردند، پلمب شده اند.
به گزارش ایرنا، مهرزاد بوستانی شنبه در نشستی خبری افزود: کارگاه های زیادی در این بخش وجود دارند که در حال تبدیل کردن چوب درختان به زغال هستند و برخورد با این کارگاه ها به صورت قانونی در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: در برخی از مناطق، سودجویان در منازل مسکونی نیز در حال تبدیل چوب به زغال به صورت غیر قانونی هستند که در تلاش هستیم مانع فعالیت آنها شویم.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: 40 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به طرح های آبخیزداری این استان اختصاص یافته است و در هفته درختکاری 34 پروژه آبخیزداری در 23 شهرستان استان با اعتباری افزون بر 25 میلیارد تومان دراین بخش به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: طرح های آبخیزداری نقش موثری در کنترل سیلاب ها و همچنین هدایت آب به آبخوان ها دارند ودر سال زراعی جاری (از مهرماه گذشته تاکنون) 180 میلیون مترمکعب آب باران با اجرای این طرح ها ذخیره شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی ده ماهه امسال، سه هزار و 800 هکتار در استان فارس ازمتصرفان اراضی ملی خلع ید شده است و این اراضی به منابع ملی بازگشت.