دبیرکل حزب آزادی: مجمع تشخیص با سیاست خارجی تعامل کند

دبیرکل حزب آزادی: مجمع تشخیص با سیاست خارجی تعامل کند10 اسفند-97
تهران-ایرنا-دبیرکل حزب آزادی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام بر سر تصویب لوایح چهارگانه «اف ای تی اف» به نوعی با وزارت امور خارجه هماهنگی و تفاهم داشته باشد، گفت: قطعا این لوایح مخالفانی در مجمع دارد؛ اما این مجموعه باید به سمت تعامل با سیاست خارجی در این زمینه حرکت کند.
«مجید محتشمی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: ظریف به عنوان یکی از وزرای برجسته و شاخص دولت یازدهم و دوازدهم، تلاش زیادی برای امضای معاهده چندجانبه هسته ای داشت و در جایگاه مدیری با تحصیلات مرتبط، خردورز، پیشرو، صاحب نظر و قدرتمند در گفت وگو با کشورهای غربی توانست برجام را به سرانجام خوبی برسانند بطوری که این معاهده به تایید مقام های عالی رتبه نظام رسید.
وی با اشاره استدلال های پیش پا افتاده مخالفان برجام، افزود: این معاهده خطر بزرگی را از کشور رهانید و با بی اثر کردن ائتلاف های منطقه ای و فرامنطقه ای علیه ایران، فضای مثبتی در ارتباط ایران در عرصه بین الملل شکل داد و در این باره نقش بی بدیل ظریف حائز اهمیت است.
عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طبان خاطرنشان کرد: البته اتفاقاتی در حال شکل گیری است. مجمع تشخیص مصلحت نظام بر سر تصویب لوایح چهارگانه «اف ای تی اف» (گروه ویژه اقدام مالی) به نوعی هماهنگی و تفاهم لازم را با وزارت خارجه داشته باشد تا به سرعت پاسخ لازم و مثبت داده شود.
محتشمی اظهارداشت: آنهایی که مخالفت می‌کنند می توانند دیدگاه‌های خودشان فارغ از نفرت و انتقام مطرح کنند. اما باید بدانیم مقابل زیاده روی و لجام گسیختگی آمریکا نیازمند ائتلاف درونی هستیم، در حالی که آنها در پی ائتلاف خارج از مرزهای ما هستند دست کم در مسائل بین الملل کمترین اختلاف را داشته باشیم. این انسجام توانسته است 40 سال نظام را سراپا نگه دارد، البته نواقص و فراز و نشیب هایی وجود دارد که باید تلاش کنیم این کاستی‌ها را به حداقل برسانیم.
وی یادآور شد: طرح مسائل توسط مخالفان و موافقان باید به عنوان فرهنگی عمیق در جامعه پذیرفته شود. قطعا لوایح چهارگانه مخالفانی در مجمع تشخیص دارد اما این مجموعه باید به سمت تعامل با سیاست خارجی حرکت کند و همه، به ویژه جامعه نخبگان باید تلاش کنند به سمت گفتمان مثبتی که تولید نفرت نکند بروند.عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد: رئیس جمهوری به نوعی خواستند به مجمع تشخیص مصلحت نظام گوشزد کنند به گونه ای تصمیم نگیرند که ایران با مسدود شدن روابط مالی و دارایی هایش مانعی بر سر تسهیل ورود به شبکه مالی جهانی داشته باشد. امیدوارم تعامل میان دولت، روابط خارجی و مجموعه تصمیم سازان کشور شکل بگیرد تا این مانع بزرگ که تشدید کننده تهدید برای جامعه است یرطرف شود.