مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

 مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه 11 اسفند-97
تهران-ایرنا-وزیر ارشاد:کارنامه فرهنگ وهنر ایران درخشان است،انگلیس از گزارش ضدسوری سازمان منع سلاح های شیمیایی استقبال کرد،مصوبات اختلافی مجلس و شورای نگهبان با دو سوم آرا تعیین تکلیف می شود،کانادا مدیرمالی هواوی را تحویل آمریکا می دهد و الجعفری:روابط سوریه با ایران قابل چانه زنی نیست ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
*********
تهران-ستاد انتخابات تعیین نمایندگان فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش نتایج اولیه مرحله اول این انتخابات را اعلام کرد.

تهران-سومین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام ریاست فدراسیون جهانی با قهرمانی مردان هوگوپوش کشورمان به پایان رسید.

کرمان-عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اینکه برای انتخابات پیش رو ملاک مردم معیشت و کارآمدی است افزود: مردم دیگر به دنبال این نیستند که چه کسی نماز شب می خواند و یا نمی خواند بلکه همه به دنبال کارآمدی هستند.

تهران-آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم 100» با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد سینمایی جمعه شب در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

تهران-فهرست اولیه رقابتهای بین المللی وزنه برداری جام فجر به عنوان یکی از مراحل گزینشی بازی های المپیک 2020 توکیو اعلام شد.

زاهدان-رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی، بیشینه بارندگی ثبت شده از سامانه بارشی فعال در استان مربوط به اسلام آباد نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان با 51 میلی متر است.

بوشهر-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در 40 سال اخیر اتفاقات مختلفی در حوزه هنرهای ایران زمین رخ داده و در هر حوزه تحول های بسیار خوبی ایجاد شده به گونه ای که کارنامه ای درخشان در حوزه فرهنگ و هنر رقم خورده است.

تهران-قرعه کشی اوزان 86، 97 و 125 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد جام دانکلوف بلغارستان عصر جمعه انجام شد و حسن یزدانی، رضا یزدانی و پرویز هادی حریفان خود را شناختند.

مشهد-نهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فردوسی جمعه شب با حضور 400 شطرنج باز از ایران و 27 کشور دیگر در مشهد آغاز شد.

تهران-براساس آیین نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام که از دوره پیشین مجمع اجرایی شده است، تعیین تکلیف موارد اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نیازمند دو سوم آرای اعضای حاضر در جلسه است.

اخبار خارجی
*********
نیویورک-نماینده دائم آلمان در سازمان ملل متحد گفت: برجام همچنان زنده است چرا که طرف های این توافق می خواهند آن را حفظ کنند.

تهران-'محمد فواز' نماینده مجلس سوریه گفت: سفر تاریخی و استقبال گرم از 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه در تهران، نمایش پیروزی محور مقاومت بود.

تهران-دادستانی عربستان اعلام کرد که تحقیقات درخصوص پرونده متهمان امنیتی این کشور پایان یافته و پرونده آن ها برای محاکمه به دادگاه ارجاع می شود.

تهران-«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: ایران کشور متحد ما است و روابط ما با این کشور قابل چانه زنی نیست.

بیروت-'شیخ نعیم قاسم' معاون دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به اقدام انگلیس در درج نام حزب الله در فهرست تروریسم تاکید کرد: انگلیس خود یکی از حامیان تروریسم و عضو ائتلاف های متجاوز علیه ملت های منطقه است و شایستگی ندارد که تعیین کند چه کسی در فهرست تروریسم قرار بگیرد.

تهران-وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که انگلیس سال هاست که از تروریست ها حمایت می کند و شایستگی اتهام زنی به دیگران ندارد.

نیویورک-نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا درحالی که دولت مادورو را به جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه متهم می کند از کشورهای جهان خواست گام های بلندی برای فشار اقتصادی بیشتر علیه رئیس جمهوری ونزوئلا و وابستگان وی بردارند.

تهران-یک مقام در وزارت خارجه سوریه گفت: آمریکا مسئول فاجعه انسانی در اردوگاه الرکبان واقع در مرز سوریه و اردن است.

تهران-سازمان منع سلاح های شیمیایی مدعی شد که در حمله آوریل 2018 به شهر دومای سوریه از ماده شیمیایی سمی استفاده شده است.

کابل-وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: حمله به پایگاه لشگر 215 'میوند' پس از 16 ساعت درگیری و کشته شدن 20 مهاجم به پایان رسید.

نیویورک-ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه های مارس و آوریل در اختیار فرانسه و آلمان به عنوان دو عضو اتحادیه اروپا قرار گرفت.

تهران-سازمان عفو بین الملل در واکنش به خبر ارجاع پرونده فعالان حقوق بشری عربستان به دادگاه اعلام کرد که اقدام مقام های سعودی نشان از افزایش سرکوب فعالان حقوق بشری در این کشور دارد.

تهران-سخنگوی ارتش لیبی اعلام کرد که این نیروها موفق شدند بخش های جدیدی از مناطق مرزی واقع در جنوب و غرب کشور را به کنترل خود درآورند.

پکن-درپی شکست مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی در هانوی ویتنام به دلیل زیاده خواهی های آمریکا، یک دیپلمات ارشد کره شمالی به خبرنگاران گفت که شاید کشورش مجبور شود در مذاکرات هسته ای با واشنگتن تجدید نظر کند.

تهران-دولت کانادا طی بیانیه ای رسما از آغاز روند تحویل «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت چینی هواوی به آمریکا خبر داد.

تهران-نیروهای دمکراتیک سوریه(کردها) آخرین عملیات برای نابودی گروه تروریستی داعش در شرق فرات را آغاز کردند.