هشتم مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

 هشتم مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها۸-مرداد-۱۴۰۰

هشتم مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

استانها-ایرنا- موج پنجم کرونا از نوع سویه دلتا هر روز هموطنان بیشتری را درگیر می‌کند و به کسی هم رحم ندارد به طوری که روزانه تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به این نوع سویه در حال افزایش است.

بیمارستان‌های کلانشهرهای کشور به خصوص تهران، کرج، شیراز و مشهد با مراجعه تعداد زیادی از مبتلایان به کووید ۱۹ روبرو هستند به گونه ای که ظرفیت بسیاری از مراکز درمانی تکمیل شده و در برخی نقاط نیز بیمارستان‌های خصوصی و صحرایی به مدد بیماران آمدند.

بی‌توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان در نقاط مختلف کشور به چشم می‌آید و علاوه بر آن برگزاری مراسم‌های عروسی، جشن‌های تولد و  دورهمی‌ها در کنار برگزاری مراسم‌های عزا، رونق گرفته‌اند و چالشی برای کنترل روند شیوع کرونا بشمار می‌آیند.

با توجه به روند شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی مسئولانه درمانی راهکار قرنطینه شدن شهرها را پیشنهاد دادند تا بلکه از این طریق بتوانند مانع گسترش این ویروس شوند.

در همین زمینه رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مطرح کرده است که با توجه به اوج‌گیری شمار مبتلایان موج پنجم کرونا در مشهد، قرنطینه کردن این کلانشهر برای مدت دست‌کم ۱۰ روز، ضروری است.
به گفته دکتر علیرضا  صداقت، شمار مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در قالب موج پنجم از نوع سویه دلتا همچنان سیر پیش‌رونده و هشدار دهنده دارد و این در حالی‌ است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد از سوی مردم به ۳۵ درصد کاهش یافته است.

روند شیوع کرونا در کشور به‌گونه‌ای است از فردا (شنبه) علاوه بر شهرستان‌هایی که پیش از این در وضعیت قرمز کرونا قرار داشتند، شهرستان‌های اهر، بناب، تبریز، جلفا، شبستر، هشترود (آذربایجان شرقی)، تکاب، سردشت، شوط، مهاباد (آذربایجان غربی)، پارس آباد (اردبیل)، خوانسار، فریدون شهر، مبارکه، چادگان (اصفهان)، اشتهارد (البرز)، دهلران (ایلام)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت جام (خراسان رضوی)، مانه و سملقان (خراسان شمالی)، آبادان، اهواز، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان، شوش (خوزستان)، مهدی شهر (سمنان)، اوز، خرامه، زرقان، فیروزآباد، قیر و کارزین، ممسنی، نی ریز (فارس)، ازنا، دورود، چگنی (لرستان)، سوادکوه شمالی، عباس آباد، نکا، کلاردشت، گلوگاه (مازندران)، آشتیان، تفرش، شازند (مرکزی)، بهار، تویسرکان، رزن (همدان)، اردل، کیار (چهارمحال و بختیاری)، مریوان (کردستان)، کوهبنان (کرمان)، هرسین، پاوه، کرمانشاه (کرمانشاه)، دنا، لنده، گچساران (کهگیلویه و بویر احمد)، گمیشان (گلستان)، فومن، لنگرود، ماسال (گیلان)، بهاباد (یزد) به وضعیت قرمز می‌پیوندند.
در حال حاضر ۲۸۵ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵۲ شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت عادی نیست.

هشتم مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین اخبار استان‌ها از شیوع کرونا

از استان گلستان خبر رسیده است که تمامی شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی، هم اکنون هزار و ۴۱۴ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند و حال ۵۲ نفر از آنان وخیم و با دستگاه ونتیلاتور به حیات ادامه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهار محال و بختیاری نیز تعداد بیمار مثبت قطعی و مشکوک مبتلا به کویید ۱۹ در این استان را که در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ۴۴۵ نفر اعلام کرده و گفته است هم اکنون ۳۷ بیمار در شرایط بحرانی قرار دارند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز چهار نفر در استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

همچنین روز گذشته روز سیاهی برای استان هرمزگان بوده است به طوری که براساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، روند شیوع کرونا در این استان فراتر از بحران بوده و متاسفانه در شبانه روز گذشته ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست دادند.
دکتر فاطمه نوروزیان آمار بستری های کرونا در هرمزگان را یک هزار و ۱۶۸ نفر اعلام کرده و گفته است از این شمار ۲۹۰ نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند که هم اکنون حال ۲۹ نفر از بستری ها بسیار وخیم گزارش شده است.

در لرستان نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان جان باختند و شمار قربانیان به یکهزار و ۹۸۳ نفر رسیده است.
به گفته دکتر "مریم کوشکی"، ۶۳۶ بیمار جدید کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در لرستان شناسایی شده و شمار مبتلایان به ۱۳۲ هزار و ۱۹۸ نفر رسیده است.

از کرمانشاه هم خبر رسیده که کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان چهار نفر را در این استان گرفته است و براساس اعلام رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، هم اکنون ۶۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که این تعداد نسبت به روز گذشته فرقی نکرده است.

همچنین براساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری شدند و مجموع بستری‌های استان به ۲۴۲ نفر رسیده است.

روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل نیز همچنان ادامه داشته و تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های این استان به ۴۴۲ نفر افزایش یافته است.

کرونا در سیستان و بلوچستان هم همچنان می تازد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر از مبتلایان در این استان را به کام مرگ کشانده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با افزوده شدن ۸۴۲ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۹۳هزار و ۳۴۵ نفر رسیده است.

همچنین از استان البرز خبر رسیده است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری شدند و اکنون یک هزار و ۱۹۱ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های البرز تحت مراقبت پزشکی و درمانی قرار دارند.

در خوزستان نیز ۲۸۸ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه جنوب غرب این استان شناسایی شدند.

هشتم مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

روند تزریق واکسن کرونا در کشور
روند واکسیناسیون کرونا براساس برنامه‌ اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است که در استان آذربایجان غربی براساس اعلام رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا، تاکنون ۳۶۲ هزار و ۸۰۷ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.
به گفته علی احمد آقاپور؛ این آمار روز به روز در حال افزایش است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار و ۴۴۳ نفر به این تعداد اضافه شده است.

همچنین به گفته معاون فنی مرکز بهداشت یزد، تاکنون ۱۸۶ هزار و ۱۸۲ دُز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده که از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۹۵۸ دُز در مرحله اول و ۴۴ هزار و ۲۲۴ دُز واکسن در مرحله دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز اعلام کرده است که تاکنون ۷۰ هزار و ۹۴۷ نفر در نوبت اول و ۲۵ هزار و ۱۸ نفر در نوبت دوم در استان واکسینه شده اند که در مجموع ۹۵ هزار و ۹۶۵ نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
به گفته محمدمهدی بانشی، تاکنون ۱۰۴ هزار و ۴۶۸ دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده که ۹۱.۹ درصد آن تزریق شده است.
روند واکسیناسیون معلمان و رانندگان نیز که از روز گذشته آغاز شده در سراسر کشور ادامه دارد.

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ۲۷۰ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.

از دیروز تا امروز هشتم مرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۷۱۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۸۵۶ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۵۱ هزار و ۱۶۲ نفر رسید و تا کنون سه میلیون ۳۴۸ هزار و ۳۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

پنج هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۹ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۹۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۵۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲میلیون و ۱۸هزار و ۶۴۸ دُز رسید.