اصلاح قوانین فساد زا به حل فساد در کشور کمک می‌کند

 امام جمعه همدان:

اصلاح قوانین فساد زا به حل فساد در کشور کمک می‌کند۱۲-شهریور-۱۴۰۰

وقتی ساختاررژیم ولایت فقیه فسادزاست و خامنه ای رمال رهبر اما لفساد است ورژیم جز تغییر اصلاح شدنی نیست .قرار است کدام قوانین فساد اصلاح گردد؟
اصلاح قوانین فساد زا به حل فساد در کشور کمک می‌کند

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برای رسیدن به عدالت و مبارزه با فساد تنها استفاده از مدیران کار آمد و عادل کافی نیست.

به گزارش ایسنا، آیت الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر همدان با اشاره به عوامل ایجاد فساد، افزود: یکی از عوامل ایجاد فساد در کشور قوانین وضع شده است زیرا برخی قوانین موجود در کشور فساد زا بوده و در صورت عدم اصلاح این قوانین مسئله فساد حل نخواهد شد.

شعبانی‌موثقی تأکید کرد: از دیگر عوامل ایجاد فساد در کشور ساختارهای ناعادلانه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است زیرا مدیر کارآمد و عادل در ساختارهای ناسالم کارآمدی خود را از دست خواهد داد.

وی در ادامه به یکی از ناعدالتی‌های موجود در ساختار اقتصادی اشاره کرد و گفت: قوانین موجود در بحث پرداخت حقوق ناسالم بوده و پرداخت حقوق ناعادلانه است و همین موضوع باعث شده که درآمد سالیانه برخی از اقشار مانند فرهنگیان به ۱۰۰میلیون تومان هم نرسد و در مقابل بعضی از اقشار در این کشور دریافتی‌های میلیاردی دارند.

شعبانی‌موثقی با اشاره‌به لزوم اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید به دولت در طراحی ساختارهای عادلانه اقتصادی کمک کنند.

امام‌جمعه همدان با اشاره به وظایف شورای‌شهر در رفع مشکلات موجود در سطح شهرهمدان، اظهار کرد: یکی از مواردی که شورای شهر باید به آن توجه کند تسهیل صدور پروانه‌های ساختمانی است که یکی از عوامل گرانی مسکن در شهر همدان همین موضوع است.

وی تأکید کرد: گاهی اوقات ملک بعضی از شهروندان درطرح شهری قرار گرفته و سالیان سال فرد بلاتکلیف نگه می‌شود در صورتی که طبق قانون مدیران شهری موظف‌اند املاک را در ۱۸ماه تعیین تکلیف نمایند.

شعبانی‌موثقی با اشاره‌به توسعه نامتقارن شهری، اظهارکرد: بعضی از مناطق شهری توسعه خوبی دارند اما در مقابل هیچگونه توسعه‌ای در مناطق حاشه‌ای وجود ندارد و از شهردار جدید انتظار رسیدگی به این مسائل وجود دارد.