آملی لاریجانی از شورای نگهبان کناره گیری کرد

 آملی لاریجانی از شورای نگهبان کناره گیری کرد۱۴-شهریور-۱۴۰۰

خمینی شیاد پس از قبضه قدرت برای انحصاری کردنش هر مهره ای که کوچک ترین زاویه فکری با وی داشت تحمل نمی کرد .برای توجیه حذف شان گفت هرگزعقداخوت با کسی نبسته ام .برای همین صادق قطب زاده اعدام شد . بنی صدر کنارزده ومجبور به ترک ایران شد تا به سرنوشت قطب زاده دچارنگردد .منتظری امید امام و امت پس از ۱۰ سال جانشینی خمینی شیاد به خاطر انتقاد به قتل عام زندانیان سیاسی تابستان ۶۷ خانه نشین شد .حال بماند خلخالی آدم وگربه کش حرفه ای بدترین برخورد با آیت الله شریعتمداری کرد . حال خامنه ای رمال عقده ای وکینه ای وقدرت پرست وخودمحور که درست است  جایگزین خمینی شیادشده است ولی قابل مقایسه با خمینی شیاد نیست  زیرا رهبری اش دکوری ومتکی  به نیروهای اطلاعاتی- امنیتی وپاسداران  جنایتکار وسرکوبگر است ولی شیوه حذف خودی های غیر خودی و منتقدشده را به آسانی با اتهامات واهی ساختگی حراست واطلاعات  دفترش واطلاعات پاسداران  جنایتکار کنار می گذارد و حتی  همچون رفسنجانی حذف می کند . برای همین  خاتمی را ممنوع التصویروگفت گو کرده است  وکروبی و موسوی را بیش از ۱۰ سال درحصرخانگی نگه داشته است .سپس  احمدی نژاد و پاسدار علی لاری جانی را اجازه نداد تا نامزدریاست جمهوری شوند و درراستای اجرای طرح مهندسی  یک دست کردن رژیم تروریستی ونامشروع ولایت فقیه  ابتدا شیخ سارق لاری جانی را ازرئیس انتصابی قوه فاسدقضایی برکنار نمود تادژخیم رئیسی بدنام و منفور جانشین وی گردد . البته بطور موقتی وتاکتیکی شیخ سارق لاری جانی را رئیس انتصابی ودکور مجمع مصلحت خودش کرد تا طرح مهندسی کودتایی رئیس جمهور کردن دژخیم عروسک شده رئیسی رئیس جمهورشود تاپس از اولین  نشست فرمایشی مجمع مصلحت و به کام مرگ کرونا فرستادن  تانک بسیجی فیروزآبادی از شیخ سارق لاری جانی خواسته شود وی از عضویت شورای نگهبان آلت دست بالادستی ها استعفا دهد. بعید نیست که به زودی  از رئیس انتصابی  مجمع  مصلحت هم کنار گذاشته شود  و نوبت حسنک روحانی هم فرا رسد که چنانچه به سرنوشت رفسنجانی دچارنشود درردیف لیست خاتمی وموسوی وکروبی وبدتراحمدی نژادقرار گیرد. چون خامنه ای رمال به شدت نگران آینده اعضای خانواده اش پس ازخودش می باشد .لذا تلاش می کند مهره های دژخیم و تابلو وبدنام توی لیست تحریم ها را درکانون های قدرت بگمارد تا با ثروت کلان انباشته شده امکان گریختن به غرب نداشته باشند  همچنین  پس ازخودش تضمین حفاظت از اعضای خانواده ونزدیکانش باشند.

en4.jpgحذف ناگهانی آملی لاریجانی از شورای نگهبان، پس از تشدید اختلافات با ابراهیم رئیسی

صادق لاریجانی اوایل خرداد ماه گفته بود: هیچ‌گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیرقابل دفاع ندیده است

رادیو بین المللی فرانسه - پس از جنجال‌های به وجود آمده در جریان آخرین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه با آنچه «کناره‌گیری زودهنگام» صادق آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان خوانده شده، موافقت کرد و فرد دیگری را به عنوان جایگزین او معرفی کرد.

خامنه‌ای در حکم کوتاهی که روز شنبه در سایت او منتشر شد احمد حسینی خراسانی را جایگزین آملی لاریجانی در شورای نگهبان معرفی کرد.

کنار گذاشته شدن زودهنگام آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان در حالی است که او پیشتر نیز زودتر از موعد از ریاست قوه قضائیه کناره‌گیری کرده بود.

اختلاف صادق آملی لاریجانی با بخشی از نیروهای نزدیک به خامنه‌ای در ماه‌های اخیر علنی شده و ابراهیم رئیسی در دوران ریاستش در قوه قضاییه، پرونده‌های فساد اطرافیان آملی لاریجانی را به جریان انداخت.

این اختلاف به ویژه با نامزد شدن دوباره ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری و همزمان رد صلاحیت علی لاریجانی برادرش از سوی شورای نگهبان شدت گرفت.

پس از رد صلاحیت علی لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، آملی لاریجانی در اقدامی بی سابقه به این تصمیم شورا اعتراض کرد.

چندی پیش، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان امضا نشدن اعتبارنامه ابراهیم رییسی از سوی صادق آملی لاریجانی، یکی از اعضای شورای نگهبان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تایید کرد.

آملی لاریجانی همچنین در جلسه شورای نگهبان که قبل از تنفیذ رئیسی برگزار شده بود نیز حضور نداشت.

او و علی لاریجانی در مراسم تحلیف رییسی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور نداشتند.

پیشتر از صادق لاریجانی، که از مقام‌های متعدد فعلا همچنان ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد، در کنار ابراهیم رئیسی و مجتبی خامنه ای به عنوان نامزدهای رهبری آینده جمهوری اسلامی نام برده می شد.

اما اکنون علاوه بر کنار گذاشته شدن برادرانش از مقام‌های مهم، به نظر می‌رسد جایی نیز برای او در حلقه اصلی اطراف رهبر جمهوری اسلامی باقی نمانده است.