۱۳ شهریورماه با آخرین اخبار کرونا در استان‌ها

 ۱۳ شهریورماه با آخرین اخبار کرونا در استان‌ها۱۳-شهریور-۱۴۰۰

۱۳ شهریورماه با آخرین اخبار کرونا در استان‌ها

استان ها - ایرنا - تعداد شهرستان‌های قرمز کشور از ۳۰۶ شهرستان در نقشه رنگ‌بندی ششم شهریور، به ۲۴۶ کاهش یافته و تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی نیز در آخرین رنگ‌بندی اعلام شده ۱۱۰ شهرستان بود که به ۱۴۴ مورد افزایش یافت؛ وضعیت زرد نیز از ۳۲ مورد به ۵۸ شهرستان رسیده است.

به گزارش ایرنا، با انتشار جدیدترین نقشه کرونایی ایران، تعداد شهرستان‌های قرمز در کشور به عدد ۲۴۶ رسید که نسبت به آخرین رنگ‌بندی منتشر شده در ۶ شهریورماه، کاهش ۶۰ عددی را نشان می‌دهد.

استان‌های آذربایجان شرقی، غرب، کردستان، زنجان و مرکزی در تمامی شاخص‌های کرونا سیر صعودی دارند که اصلاح این شرایط نیازمند همکاری آحاد جامعه است. 

هرچند در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها وضعیت بستری و فوتی‌های کرونا به قله موج پنجم رسیده و به نظر می‌رسد در حال نزولی شدن است، اما نباید از رسیدن موج ششم کرونا غافل بود؛ در شرایط فعلی مهم‌ترین موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور حداکثری و سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا است.

به گفته متخصصان امور بهداشتی، هموطنان باید بعد از واکسیناسیون همچنان به پروتکل های بهداشتی پایبند باشند تا زمانی که کل جمعیت کشور در مقابل این بیماری مصون شوند؛ اگر چه حتی بعد از این نیز با وجود جهش های ویروس کرونا، نمی توان پایان و زمان دقیقی برای این بیماری در ایران و جهان متصور شد.

۱۳ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق 

شرایط حضور زائران ایرانی عتبات عالیات در مراسم اربعین حسینی هنوز مشخص نشده است؛ رییس‌جمهوری امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد: بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان، کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی با اشاره به لزوم فعال بودن وزارت کشور و کمیسیون اجتماعی در استان‌ها در زمینه بررسی، شناخت و راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی ناشی از کرونا، اظهار داشت: باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و با استفاده از نظرات فرهیختگان حوزه و دانشگاه راهکارهای علمی اتخاذ شود تا کمترین آسیب اجتماعی و روحی را داشته باشیم.

۱۳ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

بازگشایی دانشگاه‌ها منوط به روند واکسیناسیون

همچنین موضوعی که این روزها، خانواده‌ها را نگران کرده، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید است؛ به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اتفاق خواهد افتاد اما این موضوع منوط به روند واکسیناسیون است.

دکتر بهرام عین اللهی در خصوص وضعیت واکسیناسیون دانشجویان با تاکید اینکه تا به امروز همه اساتید دانشگاه ها که اغلب در سنین بالا هستند واکسینه شده اند و واکسیناسیون دانشجویان نیز از هفته آینده انجام می شود افزود: بسته به میزان واکسیناسیون، بازگشایی نیز عملیاتی خواهد شد تا دانشگاه ها به وضعیت عادی و کلاس های حضوری بازگردند.

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه گسترده تامین واکسن با واردات و حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: بعد از تامین و توزیع واکسن، انتظار می رود مردم و مسئولان نیز یاریگر ما در تسریع واکسیناسیون باشند.

امروز همچنین معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفته است که شرایط بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و با کسب اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز می‌شود.

در همین راستا، دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: از امروز(شنبه) کمبود واکسن کرونا در کشور وجود ندارد و روند واردات و تزریق واکسن روزانه رو به افزایش است.

به گفته وی از امروز ظرفیت تزریق واکسن در مراکز تجمیع واکسیناسیون در کشور یک میلیون دُز به شرط تامین واکسن است و امیدواریم روند واردات و توزیع واکسن رو به افزایش باشد.

جهانپور اظهارداشت: در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دُز واکسن فراهم می شود و در صورت خوش قولی طرف های خارجی تا پایان تابستان این رقم به ۴۰ میلیون دُز خواهد رسید. خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ۶۰۰ دز تزریق واکسن کرونا در کشور شده ایم.

۱۳ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

آخرین اخبار استان‌ها از وضعیت شیوع کرونا

چکیده تازه ترین وضعیت کرونایی استان‌ها به شرح زیر است: 

مازندران/ از امروز با خروج چهار شهرستان تنکابن، عباس‌آباد، ساری و بهشهر تعداد شهرستان‌های قرمز به یک شهرستان رسید و فقط شهرستان رامسر در وضعیت قرمز قرار دارد.

خوزستان/ خروج  چهار شهرستان بهبهان، آغاجاری، امیدیه و شادگان  از وضعیت قرمز کرونایی

خراسان رضوی /از میان ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، هم اکنون ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷  شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. 

خراسان شمالی / طبق تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ شهرستان‌ راز و جرگلان و مانه و سملقان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند/ در حال حاضر از مجموع هشت شهرستان خراسان شمالی ۶ شهرستان بجنورد، فاروج، جاجرم، گرمه، اسفراین و شیروان در وضعیت قرمز قرار داشته و شرایط سختی را تجربه می کنند.

اراک / وضعیت شیوع کرونا در ۲ شهرستان کمیجان و دلیجان از توابع استان مرکزی شدت گرفته و بر اساس آخرین گزارش رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کووید ۱۹، این مناطق در فهرست نواحی پرخطر و قرمز کشور قرار گرفتند.

سمنان / مراجعه تعداد ۲۳۲ نفر محتمل به ابتلا به کرونا به بیمارستان های استان سمنان/ در استان سمنان شهرستان‌های آرادان و مهدیشهر در وضعیت قرمز تیره، سمنان، شاهرود و گرمسار در وضعیت قرمز، شهرستان دامغان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرخه و میامی زرد کرونایی هستند.

گیلان / شهرستان های آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال و تالش از رنگ قرمز کرونایی به نارنجی تغییر یافتند. /شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و بندرانزلی قرمز "پرخطر کرونایی " هستند. آمار روزانه بستری ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در روز تقریبا به کمتر از ٢٠٠  نفر رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد/ مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۵۶۶ نفر است که از این تعداد ۲۹۹ نفر مبتلای قطعی و ۴۶ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه درمان بستری هستند./ با فوت سه بیما کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به مرز ۸۷۵ نفر رسید.

زنجان / هم اکنون ۶۸۹ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۵۴ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است/ روز گذشته این استان پنج مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت کرد.

یزد/ شهرستان‌های یزد، مهریز، تفت، ابرکوه، خاتم و بهاباد از وضعیت قرمز کرونایی خارج و نارنجی شدند/فوت چهار نفر دیگر در شبانه روز در استان /تشخیصی ۳۳۱ نفر  مبتلای قطعی به این ویروس/ ۵۶ نفر در بیمارستان های استان بستری

ایلام / ۲ شهرستان ملکشاهی و هلیلان از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز کرونایی تغییر پیدا کردند/  مجموع مبتلایان استان ۵۴ هزار و ۹۴۲ نفر، بهبودیافتگان  ۵۲ هزار و ۶۵۰ نفر و مجموع فوتی ها نیز تا این لحظه ۹۶۹ نفر است.

گلستان/ با ورود هشت شهرستان دیگر استان به وضعیت نارنجی، شیوع کرونا در گلستان از شرایط قرمز خارج شده و به نارنجی تغییر یافت. هزار و ۳۶ نفر در گلستان به علت ابتلا به کرونا بستری بودند که از این تعداد، ۱۹۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند که حال ۷۷ نفر آنان وخیم است.

کرمانشاه / ۱۲ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت/ هم‌اکنون یک هزار و ۵۵۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند و مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۲۱۱ نفر رسیده است.

البرز/ طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار بدحال کووید ۱۹ در این استان جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در البرز به پنج هزارو۵۳۹ نفر رسید/ از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز، سه شهرستان قرمز تیره ، سه شهرستان قرمز و یک شهرستان نارنجی کرونایی است.

اردبیل/ در شبانه‌روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کرونا در این استان با ۱۲۸ نفر کاهش نسبت به ۱۲ روز پیش به ۷۶۹ فرد بیمار رسید/ شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و بیله‌سوار همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لرستان/ ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۲۷۰ نفر رسید/تمامی ۱۱شهرستان‌ لرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

همدان /در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۸ بیمار بستری مثبت و ۶۸۸ بیمار سرپایی مثبت شناسایی شده است و ۶ بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست دادند/ از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

خراسان جنوبی / در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، طبس، قاینات، بشرویه و سرایان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) از نظر شیوع کرونا قرار دارند/در حال حاضر ۴۴۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد تست کرونای ۲۹۱ نفر مثبت بوده است.

۱۳ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

آخرین خبرهای واکسیناسیون در کشور

چهار محال و بختیاری /  ۸۰ درصد گروه‌های سنی اعلام شده در چهارمحال و بختیاری واکسینه شدند/در مجموع واکسن کرونا تاکنون برای ۳۰ درصد جمعیت هدف استان تزریق شده است.

زنجان / ۹۸ درصد گروه‌های هدف تحت پوشش این کمیته در مناطق با پوشش کم واکسینایسیون به رنگ سیاه، واکسینه شدند.

اصفهان / واکسیناسیون کرونا پس از چند روز وقفه و با رسیدن محموله‌های جدید آسترازنکا و "کوو ایران برکت" از امروز شنبه در اصفهان از سر گرفته شد/ تا کنون حدود ۲۹ درصد جمعیت استان نوبت اول واکسن کرونا و ۱۶ درصد ۲ نوبت واکسن را دریافت کردند.

خوزستان / تزریق روزانه ۳۰ تا ۳۵ هزار دز واکسن در خوزستان/ تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده که از این تعداد یک میلیون و ۸۰ هزار، دُز اول است. 

سمنان / واکسیناسیون علیه کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه از ١٧۶ هزار دز فراتر رفت.

کرمانشاه/ ۸۵ درصد زندانیان کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شدند. 

همدان / در مجموع ۹۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال این استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند این رقم در کشور ۸۷ درصد بوده یعنی همدان هفت درصد از نرم کشوری بالاتر است /۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان همدان می‌شود.

خراسان جنوبی / در حال حاضر روزانه ۸ هزار دُز واکسن در استان خراسان جنوبی تزریق می‌شود که در صورت تامین واکسن ظرفیت افزایش ۲ برابری نیز وجود دارد/ تاکنون ۳۳۰ هزار و ۶۳ دُز واکسن کرونا وارد خراسان جنوبی شده و ۹۰ درصد واکسن‌ها به گروه‌های هدف تزریق شده است.

کرمان / طی همین هفته واکسیناسیون دانشجویان در کرمان در دانشگاه باهنر به عنوان بزرگترین دانشگاه کرمان آغاز می‌شود/ تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ دُز واکسن وارد استان شده است که در این میان ۷۲۰ هزار دُز در نوبت اول و ۳۶۰ هزار دُز دوم تزریق شده است.

تهران / تا روز گذشته (۱۲شهریورماه) پنج میلیون و ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در مراکز تجمیعی استان تهران به شهروندان تزریق شده است/تا روز گذشته سه میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان استان دُز نخست و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دُز دوم واکسن های خود را دریافت کرده اند/ آمادگی تزریق روزانه ۲۰۰ هزار دُز واکسن در استان تهران فراهم است.

گزارش‌ کرونایی استان ها  

تجربه کرونایی یک خبرنگار؛ شاه‌کلید «انکار» و باقی گرفتاری‌ها

کرونا زخمی دیگر بر دردهای بهورزان

مهار نسبی چموشی کرونا در بوشهر پس ۲ ماه تازش افسارگسیخته مرگبار

قرنطینه طولانی دانش‌آموزان به چه قیمت؟

معیشت دشوار اتوبوسرانان قزوینی در دوران همه‌گیری کرونا

سردرگمی مردم مازندران در نام‌نویسی واکسن کرونا

شمار تلفات کرونا از ۱۱۰ هزار عبور کرد/مرگ ۵۱۵ دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته

براساس اعلام روز شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموعه تلفات کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون با مرگ ۵۱۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، از مرز ۱۱۰ هزار نفر گذشت.

از دیروز(جمعه) تا امروز(شنبه) ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۷۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

همچنین تا کنون چهار میلیون ۳۳۲ هزار و ۸۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و هفت هزار و ۷۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۵۱۵ نفر، مجموع شمار تلفات کرونا به ۱۱۰ هزار و ۶۴ نفر رسید.

تا کنون ۲۹ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۵۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۱۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۸۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۶۷۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۶۴ دُز رسید.

به گزارش ایرنا، ایران اکنون در خیز پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید، به سر می برد.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مردادماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۸ ماه گذشته شکست.