سرعت وزش باد در اشنویه به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

 سرعت وزش باد در اشنویه به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید۴-مهر-۱۴۰۰

سرعت وزش باد در اشنویه به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی اشنویه گفت: در سومین روز متوالی وزش شدید باد در این شهرستان، در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد در این شهرستان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

صالح راوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید که توام با گرد و غبار است و از روزهای گذشته در این شهرستان آغاز شده، از امروز به تدریج به پایان می رسد.

وی افزود:تندباد موجب خسارت به باغات میوه شده و همچنین رفت و آمد مردم در سطح گذرگاه ها و معابر عمومی را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است.

رییس اداره هواشناسی اشنویه ادامه داد:طی روزهای گذشته وزش باد با سرعت  ۱۰۴ و ۶۵ کیلومتر بر ساعت در این شهرستان ثبت شد.

راوندی گفت: از امروز به تدریج از شدت وزش باد کاسته می شود و تا پایان هفته رویداد خاصی پیش بینی نمی شود و  هوای استان صاف و پایدار است.

به گزارش ایرنا، در شهرستان مرزی اشنویه هم اکنون یک ایستگاه هواشناسی در شهر و ۲ ایستگاه باران سنجی نیز در روستاهای سنگر و بخش نالوس این شهرستان در حال فعالیت است.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی هم مرز با کشورعراق و ترکیه واقع شده است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.