واکنش تلویحی شمخانی به اتهام ارتباط با عبدالباقی؛ تلفات متروپل به ۳۷ نفر رسید+فیلم

 واکنش تلویحی شمخانی به اتهام ارتباط با عبدالباقی؛ تلفات متروپل به ۳۷ نفر رسید11-خرداد-1401

هم چون خامنه ای رمال  رهبر خود خوانده ام القرای جهان اسلام که درسنگر منقل اشک تمساح برای فلسطینیان ویمنی ها و... می ریزد پاسدار رانت خوار شمخانی با اعضای خانواده فاسدش که همراه بابرادرزاده اش نقش درفاجعه متروپل آبادان داشته است ازتهران برای اعضای خانواده های داغدارآبادنی سینه زنی کرده است تانمک برروی داغ شان به پاشد.

علی شمخانی (نفر دوم از چپ)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنشی غیرمستقیم به چند گزارش‌ مبنی بر ارتباط برادرزاده‌اش با مالک برج متروپل آبادان، مدعی ریزش «آوار روانی هدایت‌شده» بر سر شهروندان این شهر شد.

علی شمخانی که روز سه‌شنبه، ۱۰ خرداد، در مسجد «ولی عصر» تهران در جمع شماری از خوزستانی‌های مقیم تهران صحبت می‌کرد، گفت: «خانواده‌های داغدار آبادانی در این حادثه دهشتناک زیر بار دو آوار قرار گرفتند، نخست آوار فرو ریختن ساختمان و دیگری آوار روانی هدایت‌شده از سوی بازماندگان ورشکسته‌های سیاسی که سال‌ها قبل فاجعه سینما رکس‌ آبادان را ایجاد کردند.»

وی در حالی این اظهارات را مطرح کرده که بعدها شاهدان عینی روایت کردند آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در سال ۵۷ که انقلابیون، حکومت پهلوی را به انجام آن متهم می‌کردند، به دست خود انقلابیون آغاز شده است.

در آتش‌سوزی این سینما هنگام نمایش فیلم گوزن‌ها اثر مسعود کیمیایی ۴۲۰ نفر کشته شدند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه اظهاراتش اضافه کرد: «در حالی که مسئولین محلی و ملی با حداکثر توان مشغول آواربرداری فیزیکی و در حال بررسی ابعاد فنی موثر در این حادثه بودند، آوارریزان دست به تولید و نشر حداکثری شایعات بی‌اساس به منظور تشویش اذهان مردم زدند.»

وی در ادامه «سلطنت‌طلب‌ها»، «مجاهدین» و «تجزیه‌طلب‌ها» را متهم کرد که با «گسیل نیرو، محورهای این آوارسازی روانی هستند. آنها به کمک شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای وارد این معرکه شدند.»

اظهارات آقای شمخانی پاسخی غیرمستقیم به گزارش‌های غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شراکت موعود شمخانی، برادرزاده وی، با حسین عبدالباقی، مالک برج متروپل، و وصلت خواهر عبدالباقی با خانواده شمخانی است که گفته می‌شود از عوامل موفقیت هلدینگ عبدالباقی در زد و بند با مقام‌های حکومتی و شهری بوده است.

همزمان تلویزیون ایران اینترنشنال در روزهای اخیر گزارش کرده بود که بر اساس اسنادی که به دست آورده، موعود شمخانی، معاون وقت منطقه آزاد اروند، گروه ساختمان‌سازی عبدالباقی را که مالک پروژه متروپل است برای انجام امور اداری و مشارکت در یک پروژه ساختمانی، به شهرداری آبادان معرفی کرده است.

پیش از این هم گزارش‌هایی درباره روابط حسین عبدالباقی با مقام‌های منطقه آزاد اروند و دیگر مقام‌های آبادان منتشر شده است.

پیشتر کاربران در شبکه‌های اجتماعی از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، خواسته‌ بودند به جای عزاداری و سینه‌زنی برای کشته‌شدگان متروپل، درباره معرفی حسین عبدالباقی به شهرداری آبادان توسط برادرزاده‌اش توضیح بدهد.

پس از گسترش اعتراضات مردمی در پی ریزش برج متروپل،‌ مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی اذعان کرده‌اند در صدور مجوز و ساخت متروپل فساد گسترده‌ای وجود داشته است.

حسین عبدالباقی پیش از این لوح تقدیر «خیِر امنیت‌ساز» را دریافت کرده بود و وزارت صنعت نیز وی را به عنوان «کارآفرین برتر منطقه آزاد اروند» و «چهره ماندگار صنعت ساختمان» معرفی کرده بود.

شمار کشته‌شدگان ریزش متروپل به ۳۷ نفر رسید

معاون استاندار خوزستان روز چهارشنبه از افزایش شمار قربانیان ریزش برج متروپل به ۳۷ نفر خبر داد.

به گفته احسان عباسپور، با پیدا شدن پیکر یکی دیگر از شهروندان آبادانی از زیر آوار، تعداد جان‌باختگان متروپل به ۳۷ نفر افزایش یافت.

۱۰ روز پس از ریزش بخشی از برج متروپل، تلاش‌ها برای یافتن اجساد احتمالی زیر آوار توسط گروه‌های امدادی حاضر در منطقه ادامه دارد.

با این حال هنوز مشخص نیست چه تعداد دیگری هم‌چنان زیر آوار مدفون مانده‌اند.

آن‌ طور که فرماندار ویژه آبادان خبر داده، تاکنون ۳۷ نفر از شهروندان در این حادثه مجروح شدند که ۲ نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند.

وزارت آموزش و پرورش روز سه‌شنبه اعلام کرد که پنج نفر از کشته‌شدگان، دانش‌آموز بودند.

با استفاده از گزارش‌های نورنیوز، ایرنا، شبکه‌های اجتماعی و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.