لارگانی: آقای قالیباف عمل شما چیزی جز تضعیف مجلس به دنبال نداشت

 لارگانی: آقای قالیباف عمل شما چیزی جز تضعیف مجلس به دنبال نداشت 9-تیر-1401


سید ناصر موسوی لارگانی جلسه علنی امروز (چهارشنبه 8 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه و تسلیت سالروز شهادت امام محمدتقی (ع) خطاب به هیأت رئیسه و شخص رئیس مجلس گفت: طبق قسمی که خورده‌اید باید بر اساس آیین‌نامه عمل کنید که باید گفت در کدام تبصره آن آمده که استیضاح وزیر صمت از دستور خارج شود و بهانه اینکه دولت لایحه ایجاد وزارت بازرگانی قرار است ارائه کند دلیل قانع‌کننده‌ای نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت قبل سه بار لایحه احیای وزارت بازرگانی را به مجلس داد که تصویب نشد لذا از کجا معلوم است که لایحه این دولت در مجلس تصویب شود.

وی در ادامه تأکید کرد: از آنجا که استیضاح به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود، یا باید نمایندگان استیضاح کننده قانع می‌شدند و یا شما در صحن علنی آن را اعلام وصول می‌کردید؛ لذا باید مجلس طبق آیین‌نامه اداره شود که این عمل شما چیزی جز تضعیف مجلس به دنبال نداشت.

موسوی لارگانی در ادامه طی تذکری خطاب به رئیس جمهور ضمن تشکر از وی برای سفر به اصفهان عنوان کرد: بودجه‌های در نظر گرفته شده، عادلانه تقسیم نشده و برخی شهرها نادیده گرفته شده و یا کم بوده که لازم است به معاون اجرایی خود و استاندار دستور تجدیدنظر و رعایت عدالت بدهید.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در تذکری خطاب به وزیر ورزش، با بیان اینکه کشتی ورزش اول کشور بوده و همه آن را به نام ایران می‌شناسند و بیشترین مدال‌های جهانی و المپیک را کسب کرده است، اظهار داشت: وزیر ورزش باید از برخورد معاون خود با رئیس فدراسیون کشتی عذرخواهی کند و با حضور در این فدراسیون، فعالیت‌های آنها را از نزدیک دیده و بودجه‌های مربوط به آن را اختصاص دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کمر مردم زیر بار تورم شکسته که یکی از آنها مشکلاتی است که در این حوزه به وجود آمده و هر که هرگونه که بخواهد در حق مردم اجحاف می‌کند.