اعظمی ساردویی : مجلس انقلابی عذر وزرای ضعیف را خواهد خواست

 اعظمی ساردویی : مجلس انقلابی عذر وزرای ضعیف را خواهد خواست/ کابینه هرچه سریع‌تر ترمیم شود9-تیر-1401


نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: دولت رئیسی باید برای برون‌رفت از بحران اقتصادی، راهکار عملی به مردم و نمایندگان ملت ارائه دهد؛ چیزی که به معنای واقعی اجرا شود و مردم نتیجه و اثر آن را در زندگی‌شان لمس کنند.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 8 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به ملت ایران گفت: همه مسئولان نظام اذعان دارند که نمایندگان مجلس به دلیل ارتباط با مردم در حوزه‌های انتخابیه، به‌ صورت روزانه از مشکلات موکلین خود با خبرند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان اذعان کرد: همانطور که اطلاع دارید، دولت تاکنون اقدامات مفیدی انجام داده؛ اما با وجود این‌، گرانی، فقر، بیکاری و فساد، مملکت را فراگرفته است. آستانه تحمل مردم پایین آمده و اکثر مردم فقیر و محتاج یارانه برای گذاران امورات خود هستند که این موضوع در شأن مردم که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با منابع عظیم نفت، گاز و معادن متنوع هستند، نیست؛ پس ما با این ملت وفادار و بزرگ ایران چه کردیم؟

وی در ادامه با بیان اینکه شهید چمران می‌گوید مسئولی که تخصص ندارد اما پست قبول می‌کند، بی‌تقواست، اظهار داشت: دقیقاً یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور و دولت، در همین جمله ارزشمند و کلیدی نهفته است که کارهای بزرگ، به آدم‌های کوچک، بی تخصص، ضعیف، کارنابلد و بی‌لیاقت سپرده شده‌ و دولت بی‌برنامه است. وزرا نیز برنامه مدون و زمان‌بندی‌شده‌ای، برای اداره وزارتخانه متبوع خود ندارند.

اعظمی ساردویی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت رئیسی باید برای برون رفت از این بحران اقتصادی، راهکار عملی به مردم و نمایندگان ملت ارائه دهد (چیزی که به معنای واقعی اجرا شود و مردم نتیجه و اثر آن را در زندگی‌شان لمس کنند) عنوان کرد: قرار بود یک کابینه قوی و فراجناحی تشکیل شود که مشکلات اساسی مملکت به خصوص بخش معیشت، مسکن و اشتغال فرزندان ایران‌زمین را حل کند اما کارنامه دولت بعد از ده ماه غیرقابل ‌قبول بوده و بسیاری از وعده‌ها انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه سخنرانی خود خطاب به هیات وزیران ابراز کرد: مملکت را نمی‌شود با شعار و گفتاردرمانی اداره کرد و در راستای حل مشکلات کشور و مردم، چنانچه وزرای ضعیف استعفا ندهند و دولت، کابینه را ترمیم نکند، قطعاً مجلس انقلابی عذر چند وزیر را خواهد خواست.

وی در ادامه خطاب به ملت شریف ایران با بیان اینکه سیاست خارجی توسط نظام تعیین می‌شود و هیچ ربطی به این و یا آن دولت ندارد، اظهار کرد: آنچه دائمی است، منافع ملی و نظام بوده و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو نیز جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود، به معنای تسلیم در مقابل آن نیست، همچنان که تاکنون تسلیم نشده و ازاین‌پس نیز نخواهیم شد.»

اعظمی ساردویی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا از سیاست نظام و دولت، در گره نزدن اقتصاد کشور و نیز سیاست خارجی، به برجام حمایت می‌کنیم، ولی این سیاست، نافی تلاش برای حل‌وفصل یکی از مهم‌ترین پرونده‌های تاریخ ایران نیست. مذاکرات مربوط به احیای برجام، به مرحله حساسی رسیده و به نظر می‌رسد که اکثر موارد حل‌وفصل شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم قبلاً تأکید فرمودند که مذاکرات برجام نباید فرسایشی شود، اما متأسفانه شده است. هرچند فرصت‌ها در حال از دست رفتن است، باید از شرایط به وجود آمده در سطح بین‌المللی برای رسیدن به توافق و تنش‌زدایی حداکثر استفاده را داشته باشیم و فراموش نکنیم که رژیم جعلی و غاصب اسراییل، بزرگ‌ترین مخالف به نتیجه رسیدن برجام است.