۳ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند/ شناسایی ۵۲۹ بیمار جدید

 ۳ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند/ شناسایی ۵۲۹ بیمار جدید9-تیر-1401

چنانچه کرونا بطورکامل کنترل شده است وجشن صفرشدن آمارفوتی های 24 ساعته برگزار وپیرامونش مانور تبلیغاتی گسترده داده شد وبرگ برنده برای دولت دژخیم رئیسی دست و پاشد .پس چرا این روند صفرشدن آمار فوتی های کرونا ادامه ندارد و ثابت نیست ونوسان دارد چون پس ازصفرشدن آمار فوتی های 24 ساعته با وجود اعمال سیاست سانسور خبر اطلاع رسانی  ولی  هم چنان آمارفوتی های 24 ساعته  کرونا بابیماران جدیدداده می شود؟

۳ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند/ شناسایی ۵۲۹ بیمار جدید

تهران - ایرنا- وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: سه بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از وبدا، براساس گزارش وزارت بهداشت از روز گذشته (چهارشنبه) تا امروز (پنجشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۱) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۹۳ نفر از آنها بستری شدند.

طبق این گزارش مجموع بیماران  کرونایی در کشور به هفت میلیون و ۲۳۸ هزار و ۱۲۶ نفر رسید. تاکنون هفت میلیون ۶۲ هزار و ۶۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

همچنین ۱۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۲ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۸۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۳۸۷ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۶۰۲ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۶۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۹۵۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۵ هزار و ۲۵۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر صفر شهرستان در وضعیت قرمز، صفر شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت مردمی مبارزه با کرونا را به عنوان نخستین اقدام در اولویت قرار داد، تهیه واکسن شتاب گرفت و با حضور مردم در رده های مختلف انتظامی، بسیج نیروهای جهادی و غیره مساجد، مراکز، استادیوم ها محل تزریق واکسن شد و در روز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته حدود هشت میلیون تزریق انجام شد و ما رکورد جهانی داریم که نشان دهنده قدرت است.

وی افزود: با استفاده از نوع واکسن نو ترکیب و ویروس کشته شده ایمنی جمعی علیه کرونا ایجاد شده است.