تخلیه همزمان «دو محموله نفتی» ایران در سوریه؛ سومی در راه است

 تخلیه همزمان «دو محموله نفتی» ایران در سوریه؛ سومی در راه است۴-تیر-۱۴۰۱

نتیجه ادامه سیاست مماشات دولت بایدن درراستای امید داشتن رژیم تروریستی ولایت فقیه با مذاکرات هسته ای وین وبرجام سرانجام توافق کند.

عکس از آرشیو

یک مقام ارشد سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با انتشار تصاویری از تخلیه همزمان محموله دو نفتکش ایرانی در بندر بانیاس سوریه خبر داده و گفته است محموله سومی نیز به در راه سوریه است.

کلر جانگمن٬ رئیس ستاد این سازمان و مسئول ردیابی نفتکش‌های ایرانی روز جمعه ۳ تیرماه با انتشار توئیتی اعالم کرد نفتکش‌های ایرانی «داران» و «گلرو» بصورت همزمان در حال تخلیه محموله‌های نفتی خود در بندر بانیاس سوریه هستند.

وی همچنین گفته است نفتکش «آرمان ۱۱۴» ایران نیز در حال تعویض بار از طریق عملیات کشتی به کشتی با نفتکش «ترادن» برای ارسال محموله نفتی ایران به سوریه است.

وی گفته است که نفتکش ترادن با پرچم کامرون حرکت می‌کند و اوایل امسال در ترکیه تعمیر شده است.

ایران معموال برای رد گم کردن مقصد محموله‌های نفتی از عملیات کشتی به کشتی استفاده می‌کند؛ بدین ترتیب که با خاموش کردن سیستم ارسال سیگنال کشتی‌ها در دل دریا، محموله‌های نفتی را از یک کشتی به صورت پنهانی به کشتی دیگر منتقل می‌کند.

بر اساس برآورد سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای سوریه دومین مقصد بزرگ محموله‌های نفتی ایران بعد از چین است و ماه گذشته روزانه بیش از ۱۱۱ هزار بشکه نفت تحویل سوریه داده است.

با توجه به قیمت‌های کنونی نفت، ارزش این محموله‌ها طی ماه مه، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار است. مقامات ایران تاکنون اعلام نکرده‌اند آیا از بابت تحویل نفت به سوریه پولی دریافت می‌شود یا نه.

با استفاده از گزارش‌های توئیتر جانگمن، اتحاد علیه ایران هسته‌ای، رادیو فردا. د.خ