انتقاد روزنامه اطلاعات از توقف مذاکرات در دولت رئیسی۲۹-مهر-۱۴۰۱
البته این انتقاد شامل حامل خامنه ای رمال وپاسداران جنایتکار ورسانه های حامی شان همچون اوین نامه کیهان سربازجوشریعت نداری وکاسبان تحریم می شود چون اینان مخالفان اصلی مذاکرات هسته ای واحیای برجام می باشند.
در پایان کار دولت سابق گامهای خوبی در باره برجام برداشته شده بود و به نظر میرسید اکنون هم با مقداری دقت و واقع گرایی در گفتگو و معامله، هم میتوانیم منافع مذکور را به دست آوریم و هم به تثبیت هژمونیک یا برتری مواضع و موقعیت کشور اهتمام ورزیم. اگرنه، حداقل میتوان بخشی از مشکلات و نیازهای داخلی را برطرف کنیم و مقداری از سرمایههای مسدود شده در کشورهایی، چون کرهجنوبی و چین را به داخل منتقل کنیم. در این فرایند پیچیده و زمانبر که سالهاست با بازیگری آمریکا و چین و روسیه ادامه و اطاله یافته است، برای ایران تنها فرصتها از کف رفته و بازارهای نفتی و مالی و فولاد و پتروشیمی و ... فرسایش پیدا کرده است. جنگ روسیه و اوکراین یکی از دلایل این فرسایش است که آشکارا به ازاله و اطاله فرصتها انجامیده است. در حقیقت میدانداری نماینده روسها و جناب اولیانوف در مذاکرات وین، بیش از برجام و مسایل مربوط به حل پرونده و امور صلحآمیز هستهای ایران در آژانس بینالمللی هستهای، در پی ایجاد راههای امن برای کشور متبوع است و بر بازکردن مسیر کالا و تسلیحات برای مسکو تمرکز دارد. این یک اتفاق طبیعی است و نماینده چین هم قطعاً بیش و پیش از هرچیز به دنبال منافع ملی و کسب امتیازهای افزونتر در عرصه مناسبات بین المللی است. چشم انداز کنونی در مناسبات ما با آمریکا و غرب، نسبت به سابق، هم تیرهتر شده و هم از ابهام و پیچیدگی بیشتری برخوردار است. قبلاً پیشنهاد کردیم که بر مبنای نیاز زمستانی انرژی در اروپا و بحران در مرزهای شرقی اروپا با روسیه، که اصطکاک ناتو با مسکو را در نوک پیکان خود حمل میکند، میتوان فصل تازهای برای مذاکرات هستهای و برجام در نظر گرفت و با آغاز این فصل از گفتگوها، موازنه و افق تازهای در مناسبات خارجی ایجاد کرد.