ادعاهای ضدایرانی نماینده مراکش در سازمان ملل متحد

 ادعاهای ضدایرانی نماینده مراکش در سازمان ملل متحد۷-آبان-۱۴۰۱

ادعاهای ضدایرانی نماینده مراکش در سازمان ملل متحد

سفیر مراکش در سازمان ملل متحد، طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که ایران با ارسال پهپاد به جبهه جدایی‌طلب پولیساریو، کشور و منطقه را ناامن می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «عمر هلال» سفیر مراکش در سازمان ملل متحد، طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که ایران با ارسال پهپاد به جبهه جدایی‌طلب پولیساریو، کشور و منطقه را ناامن می‌کند.

وی در ادامه یاوه‌سرایی‌های خود، افزود: «ایران و حزب‌‌الله امروز در منطقه تندوف و شمال آفریقا حضور دارند و در حال آموزش پیکارجویان پولیساریو و تسلیح آنها از طریق محموله‌های پهپادی هستند».

هلال پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد صحرا طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، مدعی شد: «این یک تحول بسیار خطرناک است و امیدوارم همه جهان متوجه شوند که ایران پس از اینکه ثبات سوریه، یمن، عراق و لبنان را تضعیف کرد، اکنون در حال بی‌ثبات کردن منطقه ما است. تنها مراکش نیست، بلکه همه کشورهای منطقه به این موضوع توجه دارند».

سفیر مراکش در سازمان ملل در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود که تجهیز جبهه جدایی‌طلب پولیساریو به پهپادهای ایرانی یک «تغییر ژئوپلیتیک» و نقطه عطف جدیدی در سطح نظامی است.

وی ادامه داد: «مراکش قاطعانه به این مسأله پاسخ خواهد داد و با عواقب آن از طریق فرماندهان نظامی کشور مقابله خواهد کرد».