کشته شدن پنج فسطینی در حمله نیروهای اسرائیلی به بخش قدیمی نابلس در کرانه باختری

 کشته شدن پنج فسطینی در حمله نیروهای اسرائیلی به بخش قدیمی نابلس در کرانه باختری۴-آبان-۱۴۰۱

برنده کشته های فلسطینی رژیم آدمکش وجنگ افروز ولایت فقیه است .چون عامل محرک ناآرامی های مناطق فلسطینی ناشی ازدرگیری بااسراییل وکشته شدن فلسطینیان رژیم تروریستی ولایت فقیه وسپاه تروریست قدس است . برای اینکه برای دفاع ازسیاست صدورتروریست وبحران وارتجاع به برون مرزن چندین دهه است که ازطریق پول وارسال سلاح برای حماس وجهاداسلامی تشویق وترغیب شان به آشوب ودرگیری با اسراییل می کنند.

مراسم تشییع و خاکسپاری فلسطینیان کشته شده در حمله نیروهای اسرائیلی به نابلس

حمله مشترک ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیل به محله قدیمی شهر فلسطینی‌ نابلس در کرانه باختری در ساعات بامدادی روز سه‌شنبه سوم آبان که به کشته شدن پنج فلسطینی انجامید، با تحسین نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل روبه‌رو شد، اما رهبری تشکیلات فلسطینی آن را «جنایت جنگی» نامید.

سایت خبری اسرائیلی وای.نت گزارش داد که نظامیان و نیروهای امنیتی اسرائیل با هدف «انهدام» یک باند نیروهای مسلح فلسطینی که خود را «بیشه شیران» نامیده بود، با شلیک راکت و خمپاره خانه تیمی این فلسطینیان را هدف قرار دادند.

در این حمله که رسانه‌های اسرائیل آن را نتیجه چند هفته برنامه‌ریزی نظامی دانستند، پنج فلسطینی از پای درآمدند.

منابع فلسطینی در کرانه باختری، با احتساب کشته شدن یک نیروی نظامی رسمی وابسته به تشکیلات فلسطینی به دست ارتش اسرائیل در یک رویداد جداگانه، شمار کشته‌های خود در چند ساعت را شش تن اعلام کردند. دست‌کم ۳۶ فلسطینی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

گروهی از شبه‌نظامیان فلسطینی که خود را «عرین الاسود» («بیشه شیران») نامیده بود، از میانه تابستان امسال در کرانه باختری فعالیت می‌کرد. اطلاق «شیر» به این گروه ظاهراً به یادبود نام ابراهیم نابلسی، ۱۸ ساله، ملقب به «شیر نابلس» بود. نیروهای اسرائیلی او را روز ۱۸ مرداد امسال در نابلس کشتند.

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، بامداد روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با فرمانده عملیات اسرائیلی در نابلس به او و نیروهایش برای این «موفقیت» شادباش گفت.

ارتش نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که «لانه تروریست‌های خطرناک» و کارگاه ساخت اسلحه آن‌ها را هدف قرار داده و «مظنونین مسلح» را از پای درآورده است.

نبیل ابو رُدینه، سخنگوی نهاد ‌ریاست جمهوری فلسطینی، روز سوم آبان گفت که محمود عباس، رئیس تشکیلات، از نزدیک رویدادهای یک «جنایت جنگی» جدید اسرائیلی را دنبال، و رشته تماس‌هایی را با عوامل مختلف برای قطع «تجاوزگری از سوی قوای اشغالگر علیه ملت قهرمان و مقاوم در نابلس» آغاز کرده است.

عامه فلسطینیان در نابلس و برخی نقاط دیگر کرانه باختری اعتصاب سراسری را در اعتراض به «هجوم اشغالگران» و به احترام «شهیدان» آغاز کردند.

اسرائیل و فلسطینیان از آغاز سال میلادی جاری درگیر دور تسلسل خشونت در غزه، شرق اورشلیم/ بیت‌المقدس و نیز کرانه باختری بوده‌اند. در این رویدادها دست‌کم ۱۶۰ فلسطینی و ۲۴ تن در طرف اسرائیلی با احتساب سه کارگر و گردشگر خارجی، کشته شده‌اند. ۱۰۰ تن از کشته‌های فلسطینی از ساکنین کرانه باختری بودند.

خشونت‌ها از ماه گذشته و در شرایطی که اسرائیل هفته دیگر به سوی انتخابات پارلمانی با هدف تغییر دولت پیش می‌رود، بحران امنیتی میان این کشور و فلسطینیان اوج گرفته است.