گزیده خبرهای 18 بهمن -91


این خبر که بیشتر به جوک شباهت دارد ولی واقعیت دارد .چون در حین برگزاری جلسه کمیسیون اجتماعی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشاورزی یک گدا وارد می شود و تقاضای کمک نقدی کرده است .ولی رئیس جمهور قول وام به مصر داده است.
به گفته یکی از مسوولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق تهران در حین برگزاری جلسه کمیسیون اجتماعی اتاق یک متکدی با ورود غیر منتظره به جلسه، تقاضای کمک نقدی کرده است.به گزارش ایسنا، چندی پیش در حین برگزاری جلسه کمیسیون اجتماعی اتاق تهران فردی ناشناس به‌ طور ناگهانی در این جلسه حضور پیدا کرده و از اعضای این کمیسیون تقاضای کمک مادی کرده است.حاضران نیز به دلیل وقوع ناگهانی این رویداد در عمل انجام شده قرار گرفته و به وی کمک کردند.در همین راستا قرار شده است از این پس ورود و خروج افراد به ساختمان اتاق تهران با هماهنگی انتظامات انجام شود.
عجب رندانه برخورد کرده است ؟! زیرا توپ را وارد زمین رهبر کرده است . طوریکه نه وی را شریک جرم کرده است که مجرمش کرده است . چون گفته سرباز ولایت بوده و بدستور وی مرتکب جنایت و قتل و... شده است
سرپرست سازمان تأمین‌اجتماعی ظهر چهارشنبه در محل کار خود حاضر شد.به گزارش مهر، سعید مرتضوی در جمع اعضای هیئت‌ مدیره، معاونین و مدیران سازمان تامین اجتماعی گفت: متأسفانه در روزهای گذشته بخشی از انرژی مدیران سازمان در بحث استیضاح گرفته شده و با توجه به اینکه این سازمان باید در مدت باقی‌مانده از سال به صورت ویژه به امور بیمه‌شدگان بپردازد تا پرداخت حقوق و مستمری‌ها با مشکل مواجه نشود از همه مسئولان سازمان می‌خواهم که با تلاش مضاعف در این راه خانواده تأمین‌اجتماعی را شاد و همانند گذشته مشکلات را حل کنند.وی گفت: اینجانب خود را در همه حال سرباز ولایت می‌دانم و در طول خدمت خود در دستگاه قضا ثابت کرده‌ام که ذره‌ای از راه ولایت کوتاه نخواهم آمد و مطیع ولایت خواهم ماند.
آنگونه اوضاع آشفته بازار وخرت وخر شده است که برادران لاریجانی که رئیس دو قوای حکومتی اند مقابل دولت ورئیس جمهور روی به  موش وگربه بازی در آورده اند .البته یک دفعه موش وبار دیگر گربه می شوند.
ارگان سازمان تامین اجتماعی گفت: مرتضوی آزاد شد.روزنامه خورشید نوشت: دکتر سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی که بامداد روز گذشته توسط قوه قضائیه بازداشت شده بود، بامداد امروز (چهارشنبه) آزاد شد.سرپرست سازمان تأمین اجتماعی که با شکایت فاضل‌لاریجانی بامداد روز سه‌شنبه 17 بهمن‌ پس از پایان کار روزانه و در پی مراجعه به دفتر دادستان عمومی و انقلاب تهران بازداشت شده بود، بعد از ارائه توضیحات و رفع ابهامات و سوء تفاهمات، یک روز بعد، یعنی بامداد امروز (چهارشنبه) از زندان اوین آزاد شد.یکی از اطرافیان دکتر مرتضوی با اعلام این مطلب به خبرنگار خورشید گفت: بازداشت سرپرست سازمان تأمین اجتماعی صرفاً به‌دلیل شکایت شخص آقای فاضل‌لاریجانی انجام شده و قوه قضائیه در طی طرح این شکایت نسبت به بازداشت دکتر مرتضوی اقدام نموده استهمچنین خبرگزاری فارس نیز نوشت: بامداد امروز سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی آزاد شد.
عجیب است در کشور مدعی قدرت بر تر منطقه  که پیوسته در حال پیشرفت وترقی وتوسعه می باشد .جر ثقیل یا مخصوص دارزن است یا اینکه تخریب می کند . اکنون نیزروی خط مترو سقوط کرده است .
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه آخرین جزئیات درباره سقوط جرثقیل در خط یک مترو را تشریح کرد.علی‌محمد قلی‌ها مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به حادثه واژگونی جرثقیل در خط 1 مترو گفت: پیمانکاری در حال ساختن پل در این مسیر بود که جرثقیل واژگون شد.وی با بیان اینکه بوم جرثقیل شکسته شده و در حریم ریلی افتاده است، گفت: همچنین سازه پل فلزی نیز روی خط افتاده بود.وی ادامه داد: جرثقیل با تناژ بالا آورده تا مشکل را برطرف کنند.به گفته قلی‌ها در حال حاضر مسیر بازگشایی شده و در حال جابجایی مسافران هستیم.مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تأکید کرد: این حادثه مصدوم نداشته است.
حمله دوباره جمهوري آذربايجان به شهروندان ايراني 
عجب سیاست شتر گاو پلنگی چون از یک سو گزارش شده است که شهروندان جمهوری آذربایجان بدون ویزا وارد ایران می شوند واز امکانات دارویی وبستری شدن در بیمارستان بهره مند می شوند .ولی از طرف دیگر گزارش شده که شهروندان ايراني در مرز با آذربايجان مورد حمله گارد مرزي اين كشور قرار گرفته و مجروح شده‌اند!
روز دوشنبه، شهروندان ايراني در مرز با آذربايجان مورد حمله گارد مرزي اين كشور قرار گرفته و مجروح شده‌اند. اين افراد كه از اهالي يكي از روستاهاي شهرستان پارس آباد هستند، قصد ماهيگيري در رودخانه ارس را داشتند. دو نفر از اهالي روستاي پيريوانلي شهرستان پارس آباد مغان با شليك گلوله نيروهاي گارد مرزي آذربايجان مجروح شدند. به گزارش تابناك، آژانس خبري آپا جمهوري آذربايجان در صفحه اخبار مربوط به ارتش خود خبر داده است كه دو شهروند ايراني در مرز با اين جمهوري بر اثر برخورد گلوله مجروح شده‌اند. رسانه آذربايجاني به نقل از سرهنگ اردشير جوانشير، فرمانده مرزباني پارس آباد مغان گفته است: اين دو تن پس از مجروح شدن، توانسته‌اند براي مداوا به بيمارستان پارس آباد مغان برسند. در حالي كه رسانه آذربايجاني به نقل از نيروهاي مسلح اين جمهوري مدعي شده كه اين دو نفر مسلح بوده‌اند، جوانشير گفته كه آن‌ها ماهيگيراني بوده‌اند كه بنا بر تحقيقات به قصد ماهيگيري از مرز آذربايجان در رودخانه ارس گذر كرده‌اند