گزیده خبرهای 22 اسفند- 91


اپوزيسيون بخت برگشته به چه ماند؟ ... به تاجر ورشكسته! (خبر ويژه)
سربازجو شریعتمداری نه خود زنی که مهره سوزنی می کند . چون پس از سایت سربازان گمنام سکولار نو  هم لهجه اش علیه ی مجاهدین اکنون با از این علیه ی رقیب مغلوب استفاده کرده است.
«گردهمايي گروه هاي مختلف اپوزيسيون، تجمع عده اي تاجر ورشكسته است.»پايگاه اينترنتي سكولاريسم نو وابسته به طيفي از مخالفان مقيم آمريكا در تحليلي نوشت: مدت هاست شاهديم كه افرادي، چند نفر چند نفر، به نام اپوزيسيون دور هم جمع مي شوند و بيانيه و اعلاميه مي دهند و منشور صادر مي كنند و نتيجه اي نمي گيرند و مي روند تا مدتي بعد با نامي جديد دوباره گرد هم بيايند و روز از نو روزي از نو. اين دور تسلسل سال هاست ادامه دارد و ما را گرفتار كرده است.نويسنده مي پرسد: مشكل كجاست؟ آيا اگر اين جمع هاي ده بيست نفري به سد [صد] و دويست نفر افزايش يابد مشكل گشوده خواهد شد و مردم به حركت درخواهند آمد؟ تصور نمي كنم. مشكل از تعداد نيست از جاي ديگر است.وي اضافه مي كند: «اعتماد» آن حلقه گمشده است. اين گردهمايي هاي ادواري به آن مي ماند كه عده اي تاجر ورشكسته دور هم گرد بيايند و اعلاميه تأسيس شركتي را صادر كنند كه سرمايه اش بدهي هاي آنهاست. سكولاريسم نو در ادامه با مرور سوابق خيانت طيف ها و گروه هاي ضد انقلاب كه باعث شده منفور ملت ايران شوند، يادآور مي شود: «عده اي سربلند كرده اند و مدعي هستند اصلاً موجوديت خود ايران را قبول ندارند. پس چگونه مي توان در اين وضع صحبت از منافع ملت ايران كرد و در راه خواست ها و منافع اين ملت گام برداشت. وقتي مجاهدين [ منافقين] به استخدام صدام درمي آيند و در داخل شهرهاي ايران بمب مي گذارند چه كسي ادعاي وطن پرستي آنها را مي پذيرد؟ وقتي رضا پهلوي كودتاي 28 مرداد را افسانه مي شمرد چه كسي مستقل بودن و دموكرات بودن او را باور مي كند؟ وقتي گروه هايي اول از همه به تجزيه و پاره پاره شدن ايران مي انديشند چه كسي به آنها اعتماد مي كند»؟
رفسنجانی اکنون موقعیت را مناسب دیده است تا با انتقاد کردن  به سیاست اقتصادی دولت احمدی نژاد خود خامنه ای هم زیر سئوال برده باشد چون حامی اش بوده است ونوعی برای خودش تبلیغ کرده باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از ارائه قریب‌الوقوع دو گزارش کمیسیون نظارت این نهاد درباره «اصل ۴۴ و یارانه‌ها» به مقام معظم رهبری خبر داد.کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی صبح امروز (شنبه) تشکیل جلسه داد.در این جلسه، نتایج بررسی و نظارت‌های این کمیسیون درباره نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و نظارت بر روش اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و نقاط‌ قوت و ضعف هر یک از آنها، در قالب دو گزارش جداگانه توسط دبیر جلسه ارائه شدسپس اعضای کمیسیون نظارت مجمع، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص گزارش‌ های ارائه شده از سوی دبیر این کمیسیون بیان کردند. رئیس مجمع تشخیص و رئیس کمیسیون نظارت این نهاد در این نشست با تقدیر از گزارشات ارائه شده، تأکید کرد: گزارش‌های ارائه شده باید منطبق بر شاخص‌ها و جداول مشخص و قابل تطبیق و مقایسه درباره اهداف برنامه‌های اصل 44 و هدفمندی یارانه‌ها و با تعیین نقاط‌ قوت و ضعف‌ها باشد تا اعضای مجمع بتوانند سریع‌تر به جمع‌بندی برسند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد که نتایج حاصله و گزارش نهایی، پس از طرح در جلسات آتی و اخذ دیدگاه‌ها و نظرات همه اعضای مجمع، در قالب گزارش نهایی تقدیم رهبر معظم انقلاب می شود
آن روز كه منفعل بوديد اروپايي ها شما را احترام كردند؟! (خبر ويژه)
این موضع گیری رفسنجانی ادامه و مکمل موضع گیری قبلی وی می باشد . زیرا که رئیس جمهور و دولت هیچ  خاک ریز و سنگر تدافعی ندارند و حمله کردن  به اینان مد ر وز شده است .چون هدف تبرئه کردن رهبر و همه مسئولان ومقصر جلوه دادن دولت ورئیس جمهور شوند .
هاشمي رفسنجاني سياست خارجي را متهم به دشمن تراشي كرد.وي در ديدار «صنعتگران و توليدكنندگان عضو خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ايران» يكي از علل اوضاع نابسامان اقتصادي فعلي را سياست خارجي تهاجمي و دشمن تراشي هاي بي دليل چند سال گذشته خواند و با انتقاد از اظهارنظرهاي غيركارشناسي و مخل روابط خارجي با ساير كشورها گفت: سياست خارجي يك كشور پشتوانه پويايي و رشد داخلي يك كشور و بالعكس به حساب مي آيد و اگر مي خواهيم اقتصاد كشور سامان مناسب بيابد و چشم به بازارهاي جهاني داشته باشد، بايد سياست خارجي به دور از تنش و همراه با دوستي با ساير كشورها پيشه كنيم تا بتوانيم از امكانات دوستان واقعي مان در خارج و ايرانيان خارج از كشور كمال استفاده را ببريم.وي خاطرنشان كرد: ما در سياست خارجي و منطقه اي مان بايد به گونه اي عمل كنيم كه همكاران و دوستانمان را خود انتخاب كنيم نه اينكه مجبور به انتخاب دوست از ميان معدود كشورهاي كم اهميت باشيم.شايان ذكر است سياست خارجي تنش زدايي يكطرفه در دولت هاشمي، در قالب توهين آميز «گفت وگوي انتقادي اروپا با ايران» نمود پيدا كرد و عجيب اينكه با وجود اعتمادسازي هاي يكطرفه و سياست انفعال و دفاع، شخص آقاي هاشمي از سوي يك دادگاه آلمان رسما متهم به تروريسم شد كه همچنان اين اتهام باقي مانده است.همچنين در سال 75 به خاطر گستاخ شدن طرف غربي، سفراي اتحاديه اروپا در اقدامي هماهنگ اقدام به ترك ايران كردند.
زاكاني: فتنه گران جايي در انتخابات 92 ندارند
جنگ قدرت و ثروت یعنی همین که دوستان وهم جبهه های سابق مدعی اصول گرا  از یک طرف  مقابل همدیگر قرار گرفته اند  و هم دیگر را  قبول ندارند . بنابراین مشخص است که برخورد با رقیب مغلوب متهم به فتنه چگونه می باشد؟
دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: فتنه گران جايي براي انتخابات 92 نداشته و تمام احزاب مي توانند در چارچوب قانون اساسي فعاليت كنند. عليرضا زاكاني در گفت وگو با فارس در بويين زهرا با بيان اينكه انتخابات در جمهوري اسلامي تاكنون آزاد بوده است، اظهار داشت: احزاب و گروه هاي مختلف مي توانند در چارچوب قوانين نظام اسلامي با مشاركت فعال در صحنه سياسي كشور نقش آفريني كرده و هيچ مانعي براي فعالان در عرصه سياسي كشور در چارچوب قوانين نظام اسلامي وجود ندارد. دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي افزود: تجربه 34 ساله انقلاب اسلامي بر اين است كه اگر كساني كه با زياده طلبي و فتنه گري به دنبال دست يابي نكاتي فراتر از حضور فعال در انتخابات هستند قطعا ملت دست رد به سينه آنان زده و فتنه گران را مردود مي كنند. وي عنوان كرد: اگر كساني به دنبال حضور فعال در انتخابات هستند به اعتقاد بنده زمينه براي فعاليت آنان مهيا بوده و بايد در عرصه انتخابات حاضر شوند. دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي ابراز داشت: البته كساني كه بر ضديت با نظام اسلامي و مردم اقدام كرده و با فتنه گري خويش اسباب صدمات جبران ناپذير را براي انقلاب اسلامي فراهم كرده و بدون عذر خواهي از مردم و جبران گذشته با مطالبه گري مجدد خواستار حضور در صحنه هستند پاسخ مردم به آن ها روشن بوده و از اين زياده طلبي خويش هيچ سودي نمي برند.زاكاني با بيان اينكه ملت مسلمان ايران تاكنون نشان داده است كه از يك بصيرت مثال زدني برخوردار است، تصريح كرد: حضور در صحنه هاي مختلف انقلاب اسلامي و صحنه هاي دفاع براي ملت مسلمان ايران به يك اصل بدل شده است. وي با بيان اينكه مردم كساني را كه مقابل انقلاب اسلامي قد علم كرده و مانع شوند، كنار زده و از آنان عبور مي كنند، افزود: در حماسه باشكوه راهپيمايي سال جاري بار ديگر ملت ايران استمرار و پيوستگي خويش با آرمان هاي انقلاب و ميراث گران بهاي امام(ره) و شهدا را اعلام كرده و با آنان تجديد عهد و ميثاق كردند. 
آقاي عارف! يك چراي كوچك را جا انداختيد! (خبر ويژه)
سرباز جو شریعت.مداری  بیماری هاری اش آنچنان رشد کرده است که قاد ر نیست حتی لحظه ای از پارس کردن و پاچه گرفتن  دست بر دارد . به خصوص  که نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری در پیش است که باید مهره های رقیب را با اتهام زنی و پرونده سازی بسوزاند . برای همین نوبت عارف شده تا درازش کند.
معاون اول دولت اصلاحات درباره فتنه سبز و ارتباط آن با اصلاح طلبان دچار تناقض گويي شده است.محمدرضا عارف در ديدار تعدادي از دانشجويان يزدي مقيم تهران و در پاسخ به اين سوال كه موضعش نسبت به جنبش سبز چيست، اذعان كرد: بايد پرسيد مراد از جنبش سبز چيست؟ آن چيزي كه به اسم جنبش سبز مطرح شده است در دو سر طيف آن، هم افراد اصيل انقلاب قرار دارند و هم افرادي كه به دنبال براندازي نظام هستند.وي در عين حال بر اينكه اصلاح طلبان هيچ ارتباطي با براندازها ندارند، گفت: افرادي را كه روش هاي راديكالي برگزيدن بايد تلاش شود با نگاه مثبت به نظام برگردانده شوند چرا كه بسياري از آنها تحت تاثير فضا، مواضع تندي مي گيرند ولي با مدتي گفت وگو و شنيدن سخنانشان برمي گردند.وي درباره دليل سكوت خود در وقايع سال 88 گفت: در انتخابات سال 88 اعتقادم بر اين بود كه كشور در حال ورود به بازي باخت-باخت است و همه اشتباه كرديم و به نظرم هيچ راهي جز سكوت نبود.وي با بيان اينكه سكوتم به صورت عمومي بود نه خصوصي، گفته است: مواضع ام را همه مي دانند و در اين مقطع صلاح نمي دانم برخي مسايل درون گروهي و برخي مسايلي كه كمك به كشور نمي كند را مطرح كنم چرا كه در شرايط فعلي بايد اميد در جامعه را ايجاد كرد و جواناني را كه بي انگيزه شدند را جذب كرد.عارف در واكنش به سوال يكي از دانشجويان كه از او خواست بگويد حوادث سال 88 فتنه بوده است يا نه گفت: مگر مشكل كشور اين است كه گفته شود حوادث سال 88 فتنه بوده است يا نه؟ چه نيازي است كه دائما حوادثي كه متعلق به 4 سال گذشته بوده است براي تسويه حساب هاي سياسي بكار برده شود؟عارف با بيان اينكه «هيچ گاه قبول نداشتم كه كل نظام را براي انتخابات زير سوال ببريم»، افزود: اگر حقمان در انتخابات ناديده گرفته شد، مطمئن باشيد تا آخرين مرحله از طريق مكانيزم هاي قانوني پيگيري مي كنيم و صدالبته اعتقادم بر اين نيست براي نظامي كه آن را قبول داريم و براي احقاق حق خود مردم را به خيابان بياوريم.نكته مهمي كه در اظهارات آقاي عارف مغفول و مسكوت مانده، چرايي هم جبهه شدن مدعيان اصلاح طلبي با جريان برانداز در جنبش سبز است كه آقاي عارف نيز اصل آن را تأييد كرده اما چرايي ماجرا را توضيح نداده است. به اعتبار طفره رفتن از تحليل موضوع است كه طبيعتاً آقاي عارف مدعي مي شود «علت سكوتم در حوادث سال 88 اين بود كه همه اشتباه كرديم»! در واقع خط خيانت به اعتبار همراهي جريان نفاق جديد با گروهك هاي تابلودار و حمايت رژيم صهيونيستي و آمريكا تشكيل شده و به ميدان آمده بود و اين خط با تودهني خود ملت- پيش از حاكميت- مواجه شد. و به اين معنا- با عرض پوزش از آقاي عارف- منطق «همه اشتباه كرديم» همان منطق خوارج فريب خورده در جنگ صفين است كه بعد از آگاهي از فريب خوردگي در قبال حيله عمر وعاص، باز هم حاضر نشدند اشتباه خود را بپذيرند و به جاي معارضه با معاويه، به معارضه با اميرمومنان برخاسته و نقشه اردوگاه شام را كامل كردند.