3 گزیده خبر مر بوط به زندان وپیام و تبعید


3 گزیده خبر  مر بوط  به زندان  وپیام و تبعید . 6 فرودین – 92  
پیام نوروزی مادر سهراب اعرابی
وقتی خامنه ای اعتراضات پس از کودتای 22 خرداد 88 را فتنه آمریکایی می نامد .مشخص است از سوی دیگر آشکارا خاک برتوی چشمان امثال مادر زنده یاد سهراب اعرابی می پاشد . بنابراین نه خامنه ای  مشروعیت ندارد که رژیم فاشیستی ضد مذهبی نامتعارف نامشروع وضد مردم می باشد .
مادر سهراب اعرابی، از شهدای جنبش سبز، در پیامی به مناسبت نوروز، از همدردی ها و همدلی های مردم تشکر کرد و سال نو را به تمامی وطن دوستان به خصوص خانواده های محترم شهدا و زندانیان سیاسی عزیزمان و هم چنین خانم زهرا رهنورد و رهبران در حصر جنبش سبز تبریک گفت.به گزارش خبرنگار کلمه، پروین فهیمی امسال برای چندمین سال لحظه تحویل سال را مثل بسیاری دیگر از خانواده های شهدای سبز در کنار مزار فرزندش بود.مزار شهدای سبز تنها میعادگاه خانواده های این شهدا نیست و مردم زیادی در لحظه تحویل سال در کنار این خانواده ها سال نو پشت سر گذاشتند. مردمی که با حضور خود با همدردی و حمایت خود هم چنان ثابت کرده اند که جنبش سبز زنده است.خانم فهیمی که فرزندش روز ۲۵ خرداد سال ۱۳۸۸ به شهادت رسید ضمن تشکر از حرکت های مختلف مردمی این پیام مهندس میرحسین موسوی را یادآوری می کند که تا بهاری سبز استقامت می کنیم.این مادر شهید تاکید دارد که خدا صدای مظلومیت مردم را خواهد شنید.
پایان موقت اعتصاب غذای علیرضا روشن و مصطفی عبدی
دیگر جای سئوال نیست که باید فشار وخفقان چقدر درون سیاه چال ها وجود دارد و رعایت حقوق بشر نقض می شود که راهی برای زندانی اسیر باقی نمی ماند تا دست به اعتصاب غذا بزند یعنی از جانش مایه بگذارد .
صبح روز دوشنبه پنجم فروردین ماه ۹۱ دو درویش محبوس در بند ۳۵۰ اوین موقتا به اعتصاب غذای خود پایان دادند.به گزارش خبرنگار کلمه، علیرضا روشن و مصطفی عبدی، دو زندانی بند ۳۵۰ اوین که در اعتراض به نگهداری دراویش گنابادی در بند ۲۰۹ اطلاعات از ابتدای سال ۹۲ اعلام اعتصاب غذا کرده بودند، صبح روز دوشنبه به حفاظت اطلاعات اوین فرا خوانده شدند و پس از آن اعتصاب خود را موقتا شکستند.مسولین زندان در دیدار با این دو درویش، خواستار شکستن اعتصاب غذا و مذاکره با نمایندگان وزارت اطلاعات درخصوص تعیین وضعیت هفت درویش محبوس در بند ۲۰۹ شدند. بر اساس این گزارش، مسولین زندان اوین از این دو زندانی سیاسی خواستند تا روز هفدهم فروردین دست از اعتصاب خود بکشند و به همین دلیل آن‌ها اعتصاب غذای خود را موقتا تا تاریخ هفدهم فروردین شکسته و اعلام کردند تا آن تاریخ با تبدیل اعتصاب غذا به روزه سیاسی به اعتراض خود ادامه می‌دهند.
 محمد توکلی، فعال صنفی معلمان به یک سال تبعید محکوم شد
این مسخره نیست که از یک سو رحیم مشایی افتخار می کند که برای اجرای سلامت انتخابات از نظارت معلمان استفاده می شود .در صورتیکه  محمد توکلی دبیر  صنفی معلمان کرمانشاه به یک سال تبعید از خارج استان از سوی آموزش وپروش شده شانس آوردهکه دستگیر نشده است.
محمد توکلی دبیر کانون صنفی معلمان کرمانشاه طی حکمی از سوی اداره آموزش و پرورش استان کرمانشاه به یک سال تبعید (خارج از استان) محکوم گردید.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دبیر کانون صنفی معلمان کرمانشاه در اواخر دی ماه سال گذشته پس از احضار به اطلاعات سپاه کرمانشاه بازداشت و ۱۲ بهمن ماه با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.بر اساس آخرین گزارشات رسیده هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان کرمانشاه وی را به اتهام تشویق روحیه کم کاری در معلمان به یک سال تبعید به خارج از استان محکوم کرد.