انفجار دو انفجاردر جنوب بغداد و موصل 10 شهروند عراقی کشته و زخمی شدند.


خبر گزاری دروغ پرداز فارس: براثر انفجار وقوع دو انفجار تروریستی در جنوب بغداد و موصل 10 شهروند عراقی کشته و زخمی شدند. از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق عملیات قاچاق سلاح به جبهه النصره را ناکام گذاشتند.7 فروردین - 92
این انفجارات تروریستی در عراق  پس از سفر جان کری به بغداد و دیدار با مزدور دست نشانده نوری مالکی  رخ داده است . زیراکه جان کری اظهار نارضایتی از عدم امنیت  هراق به ویژه اهل تسنن  نمود . همچنین  پس از تصمیم اخراج عضویت سوریه از اتحادیه عرب و واگذاری کرسی به مخالفان سوری است که موجب سفر شتابزده  معاون وزارت ترور وجاسوسی خارجه آسیایی- آفریقایی امور خارجه رژیم ضد بشری ایران  به بغداد شد . بنابراین بدون شک سر نخ این انفجارات  زیر سر سفرپاسدار تروریست حسن دانایی فر وسپاه قدس وعوامل مزدور و دست نشانده نوری مالکی است. زیرا هدف این است  تا با نا امن جلوه دادن عراق هم مخالفان متهم و هو بازداشتهم اعتراضات شان سرکوب شود . هم توجیه برای به تعویق انتخابات دو استان سنی عراق وجود داشته باشد. به خصوص اینکه ربط به اوضاع بحرانی سوریه دارد . برای همین در ادامه  گزارش  افزوده شده  است نیروهای امنیتی عراق عملیات قاچاق سلاح و مهمات نظامی از مرزهای این کشور به خاک سوریه را ناکام گذاشتند. یک منبع امنیتی عراقی در این ارتباط توضیح داد که در این عملیات قرار بود، یک تن مواد منفجره و 187 قبضه تفنگ از انواع مختلف پس از ورود به خاک سوریه به دست گروه جهادی تکفیری «جبهه النصره» برسد.همینطور پس از توطئه ی علیه طاری الهاشمی معاون اول رئیس جمهور عراق اکنون معان دوم رئیس جمهور عراق فعال شده است تا سیاست وخط وخطوط  حاکمان ایرانی در اتحادیه عرب دنبال می کند .پس  دیدار معاون رئیس جمهوری عراق با رئیس جمهور مصر  در ادامه همین سیاست می باشد  چون گزارش شده است  در این دیدار  که  در حاشیه نشست سران عرب در دوحه برگزار شد موضوع بحث از جمله یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه  بوده است .
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که انفجار یک بمب کار گذاشته شده در منطقه «المالیه» در شرق موصل که یک گشتی پلیس عراق را هدف قرار داده بود، کشته شدن دو پلیس و زخمی شدن یک نفر دیگر از این نیروها را به دنبال داشت.این منبع امنیتی عراقی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی به سرعت در محل انفجار حاضر شدند، گفت که آسیب دیدگان این انفجار به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.در همین راستا این منبع امنیتی عراقی در خبری دیگر اعلام کرد که انفجار یک بمب در یکی از رستوران‌های شهر «المدائن» در 30 کیلومتری جنوب بغداد پایتخت عراق یک شهروند عراقی را به قتل رساند و هفت نفر دیگر را زخمی کرد.این منبع امنیتی عراقی در ادامه افزود: این انفجار خسارات مادی بسیاری به این رستوران وارد کرد.نیروهای امنیتی عراق عملیات قاچاق سلاح به جبهه النصره را ناکام گذاشتند.نیروهای امنیتی عراق عملیات قاچاق سلاح و مهمات نظامی از مرزهای این کشور به خاک سوریه را ناکام گذاشتند. یک منبع امنیتی عراقی در این ارتباط توضیح داد که در این عملیات قرار بود، یک تن مواد منفجره و 187 قبضه تفنگ از انواع مختلف پس از ورود به خاک سوریه به دست گروه جهادی تکفیری «جبهه النصره» برسد..معاون رئیس جمهوری عراق با رئیس جمهوری مصر دیدار کرد.«خضیر الخزاعی»، معاون رئیس جمهوری عراق با «محمد مرسی»، رئیس جمهوری مصر دیدار و راه‌های توسعه و گسترش روابط دو جانبه و موضوعات مورد توجه دو طرف در عرصه منطقه‌ای و بین المللی از جمله یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه را بررسی کردند.این دیدار در حاشیه نشست سران عرب در دوحه برگزار شد.