گزیده خبرهای 11 تیر -92 .قسمت -2

گزیده خبرهای 11 تیر -92 .قسمت -2
با وجود اینکه هرروز بازتاب فشار وتهدید تحریم ها افزایش می یابد و آثار مخرب و ویرانگر  خسارات اقتصادی برجای می گذارد. ولی نه اینکه مسئولیت ریشه بحران یعنی  تأکید بر ادامه غنی سازی نپذیرفته نمی شود بلکه بطور عمد اصرار بر ادامه ی آن می شود و لجبازانه ادعا بر عدم تأثیر تحریم ها می شود .
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به منظور جلوگیری از رقابت مضره بین متصدیان حمل و نقل هوایی و حفظ مصالح عمومی، با در نظر گرفتن سوابق شرکت‌های هواپیمایی، پروانه بهره‌برداری هشت شرکت هواپیمایی لغو شدبه گزارش فارس، خلبان حمیدرضا پهلوانی اظهار داشت: در راستای اجرای تکالیف قانونی مندرج در ماده 6، 17 و 18 قانون هواپیمایی کشوری مبنی بر صدور پروانه بهره‌برداری هوایی، الغا یا توقیف موقت یا محدود کردن اختیارات، شورای عالی هواپیمایی کشوری و سازمان هواپیمایی کشوری به منظور به منظور جلوگیری از رقابت مضره بین متصدیان حمل و نقل هوایی و با در نظر گرفتن سوابق برخی شرکت از جمله عدم فعالیت طی سالیان متمادی، در خصوص تعیین تکلیف 15 شرکت هواپیمایی غیرفعال تصمیماتی اتخاذ کردمعاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروانه بهره‌برداری حمل و نقل مسافر و بار شرکت‌های هواپیمایی غیر فعال از جمله شرکت هواپیمایی آرام ایر (باری)، اطلس ایر، ایلام ایر (راه کربلا)، پاسارگاد، شرکت هواپیمایی تهران‌ ایر، شرکت هواپیمایی سفیران، شرکت هواپیمایی صها و شرکت هواپیمایی صافات لغو شدوی افزود: شرکت هواپیمایی صافات با توجه به فعالیت در زمینه خدمات ویژه هوایی از جمله باروری ابرها، ضمن لغو پروانه بهره‌برداری حمل و نقل مسافر و بار، کماکان به عنوان شرکت خدمات ویژه هوایی به قوت خود باقی استخلبان پهلوانی افزود: به شرکت‌های هواپیمایی آبان (باری)، ارم و اروند به منظور فعالیت مجدد و عملیاتی شدن شرکت سه ماه مهلت داده شدرئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری در صورت عدم شروع فعالیت سه شرکت یاد شده پس از اتمام مهلت مذکور سازمان هواپیمایی کشوری بدون نیاز به طرح در شورای مذکور، پروانه بهره‌برداری حمل و نقل مسافر و بار شرکت های فوق الاشاره را لغو خواهد کردمعاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: به شرکت هواپیمایی تفتان، چابهار، سهند و فارس قشم نیز 6 ماه مهلت داده شد به منظور فعالیت مجدد و عملیاتی شدن شرکت مربوطه اقدام کنندوی اظهار داشت: پس از اتمام مهلت 6 ماهه به چهار شرکت فوق و در صورت عدم شروع فعالیت مجدد، بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، موضوع در جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری مطرح و مجدداً بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.
چه چیزی بصورت ورود وخروج  به عراق قاچاق  نمی شود که شامل مواد مخدر و سلاح ونفت ومشرو بات و کالا و چای و نفت ودارو نشود؟
نایب رئیس مجمع نمایندگان داروسازان ایران گفت: کمبود آمپول‌های تصویربرداری، ارائه خدمات را بحرانی کرده است. برای تهیه داروهای ساده‌ای همچون 'کلردیازپوکساید' و 'کوتریموکسازول' با مشکل مواجهیم.به گزارش نسیم، به گفته وی کمبود داروهای مغز و اعصاب و بیماران قلبی موجب قاچاق داروهای تقلبی شده است.محمدکاظم پورکاظمی افزود: از شش ماه گذشته با کمبود داروهای مختلف از جمله داروهای مغز و اعضاب و قلبی مواجه هستیم و این کمبودهای ناشی از بی توجهی مسئولان به هشدارهایی است که از یک سال گذشته توسط داروسازان و شرکت های دارویی مطرح شد. اخیرا شاهد ورود قاچاق داروهای تصویر برداری از مرزهای غربی (عراق) به کشور بودیم.
آنقدر وضعیت اقتصادی مردم در کشور مدعی قدرت بر تر منطقه  خوب است و مردم در رفاه بسر می برند که پیرمرد نیازمند مجبور است جلوی خودروی علی دایی دراز بکشد تا کمکش کند؟
یک پیرمرد که مقابل ماشین دایی خوابیده بود، می گفت سرمربی پرسپولیس باید به او کمک کند.به گزارش خبرآنلاین، امروز و پس از پایان تمرین پرسپولیسی ها اتفاق عجیبی افتاد. در حالی که علی دایی قصد داشت با اتومبیل شخصی اش از درفشی فر خارج شود یک مرد میانسال از علی دایی خواهش کرد تا به او کمک کند. انتظامات ورزشگاه درفشی فر این فرد را از سر راه کنار بردند.این در حالی بود که چند لحظه بعد، دوباره خودروی دایی متوقف شد و این بار پیرمردی خودش را جلوی ماشین سرمربی پرسپولیس انداخت و با خوابیدن مقابل آن، می گفت تا دایی به او کمک نکند از جایش تکان نمی خورد! نقش انتظامات درفشی فر در این صحنه هم پر رنگ بود و آنها این فرد را از سر راه بلند کردند تا دایی بتواند ورزشگاه را ترک کند
آنقدر ضریب امنیت در کشور مدعی امن ترین کشور جهان بالا ست که دامنه ی مرگ  ومیر رکوردار جهانی جاده های کشور به پیاده رو ها کشیده شده است . طوری که در کردستان موجب کشته شدن 6 نفر و مصدومیت 6 نفر دیگر شده است؟
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا از کشته شدن 6 نفر و مصدومیت 6 نفر دیگر طی حوادث رانندگی روز گذشته در جاده‌های کشور خبر داد.به گزارش فارس، سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا اعلام کرد: در ساعت 18:50 روز گذشته بر اثر تصادف بین یک‌دستگاه اتوبوس ولوو با یک‌دستگاه سواری پیکان در کیلومتر 10 جاده سقز به دیواندره در استان کردستان، یک نفر جان خود را از دست داد و 4 نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را تجاوز به چپ از جانب راننده اتوبوس ولوو اعلام کردند.وی در ادامه افزود: همچنین در ساعت 18 روز گذشته بر اثر تصادف یک‌دستگاه سواری زانتیا با 4 نفر عابر پیاده در کیلومتر 5 جاده فرعی سیدحسن در استان فارس، 2 نفر از عابرین پیاده جان خود را از دست دادند و 2 نفر دیگر از آن‌ها مجروح شدند؛ ارشناسان پلیس راه علت این تصادف را تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده سواری زانتیا اعلام کردند.سرهنگ سلبی در خصوص حادثه دیگری گفت: ساعت 22 شب گذشته بر اثر تصادف بین یک‌دستگاه موتورسیکلت با یک‌دستگاه وانت نیسان در کیلومتر 8 کمربندی اهر مشکین شهر در استان آذربایجان شرقی 3 نفر جان خود را از دست دادند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را حرکت در خلاف جهت از جانب راکب موتورسیکلت اعلام کردند.وی در ادامه گفت: با بررسی تصادفات روز گذشته مهمترین علل حوادث عدم توجه به جلو 33.1 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 20.1 درصد، انحراف به چپ 10.8 درصد، عدم رعایت حق تقدم 9.4 درصد و خستگی و خواب آلودگی 7.2 درصد بوده است، همچنین 40 درصد از تصادفات مذکور مربوط به واژگونی خودروها و 6 درصد آن نیز مربوط به برخورد با عابرین پیاده بوده است.
چه شد آن موقع که این مدعی منتقد کنونی  درون دولت پست داشت نه چنین انتقادی نمی کرد که تعریف و تمجید هم از رئیس جمهور می کرد . اما حال که پایان عمر دولت  است که از هر سو انتقاد به رئیس جمهور ودولت می شود این حامی سابق هم کشف و فاش کرده  که احمدی نژاد کر است وگوش شنیداری نداشته است؟

کلهر: احمدی‌نژاد دور بینی‌اش خوب بود ولی عینک نزدیک بینی نداشت و یاران نزدیک خود را ندید.سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مشاور پیشین رئیس جمهور می‌گوید من معقتد نیستم که رئیس جمهور باید به حرف مشاورش عمل کند. ولی حداقل بشنود، ولی آقای احمدی‌نژاد نمی‌شنید.مهدی کلهر در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص مهمترین خدمتی که احمدی‌نژاد به جمهوری اسلامی کرد، گفت: سال 84 انقلاب اسلامی از طریق دیپلماسی عمومی و نه از طریق دیپلمات‌ها صادر شد و اولین خدمت احمدی‌نژاد درست کردن دیپلماسی عمومی در کشور و منطقه بودوی دومین کار رئیس جمهو را پیگیری اهداف و ارزش‌های انقلاب دانست.این فعال سیاسی با بیان اینکه در دوره خاتمی ما به دلیل دفاع از ارزش‌ها متهم بودیم، خاطر نشان کرد: وقتی ما به جلسه‌ای می رفتیم متهم بودیم.احمدی نژاد این مسیر را برعکس کرد و برای نسل بعدی که امام را ندیده بود، ارزش‌های انقلاب اسلامی را احیا کرد و نتیجه‌اش در بیداری اسلامی دیده شد. به نظرم احمدی نژاد استکبار ستیزی را در عرصه جهانی احیا کرد.مشاور پیشین رئیس جمهور ایران در دولت نهم و دهم اصلی ترین خطای محمود احمدی نژاد را تعویض همراهانش دانست و گفت: اصلی ترین خطای احمدی‌نژاد این بود که همراهان خودش را تعویض کرد. من معقتد نیستم رئیس جمهور باید به حرف مشاورش عمل کند. ولی حداقل بشنود، ولی ایشان نمی‌شنید.وی اشکال احمدی‌نژاد را «شتاب زدگی اش» در تصمیم گیری‌ها خواند و اظهار داشت: برای تصمیات بزرگ بالاخره باید عقلا را دور هم جمع کرد. همیشه می گویند «بد تصمیمی» از «بی تصمیمی» بهتر است و این یک اصل مدیریتی است! اما به این معنی نیست که هر «بد تصمیمی» بهترین است و این شیوه نباید عادت شود.کلهر تصریح کرد: اشکال آقای احمدی‌نژاد این بود که عینک نزدیک بینی نداشت. دور بینی‌اش خوب بود ولی خیلی یاران نزدیک خود را ندید.