گزیده خبرهای 11 تیر- 92

گزیده خبرهای 11 تیر- 92
سفر خانوادگي 100 نفره احمدي نژاد و دولتي‌ها به روسيه
وقتی سیاست سنگ مفت و گنجشک مفت حاکم شده باشد تا جایی که احمدی نژاد در سفر به آمریکا وحضور در سازمان ملل یک گروه 180 نفره از همران  با  اعضای خانواده های شان در این سفر بودند .چرا در پایان دوره ریاست جمهوری اش سفر خانوادگی 100 نفره به روسیه انجام نشود؟

بيش از 100 نفر تحت عنوان "هيئت همراه" محمود احمدي‌نژاد را در سفر به روسيه همراهي مي‌كنند. به گزارش خبرگزاري تسنيم، در جريان سفر روز دوشنبه محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور به مسكو كه به‌منظور شركت در اجلاس سران كشورهاي صادركننده گاز، صورت گرفته است، هيئتي متشكل از بيش از 100 نفر، به‌همراه احمدي نژاد در اين سفر حضور يافته‌اند. همسر احمدي نژاد و همسران برخي معاونان، دستياران و وزراي رئيس‌جمهور از جمله افرادي هستند كه به‌همراه همسرانشان در اين هيئت اعزامي حضور دارند
وزير انرژي دولت آمريكا مدعي شد: جلوي صادرات نفت ايران را كاملا مي‌گيريم!
وقتی افتخار می شود که آخوند حسن روحانی ذوب شده در ولایت است و تأکید می شود که تغییری در سیاست مذاکرات هسته ای وهم پیمان سوریه به وجودنیامده است .چرا نباید تحریم ها افزایش نیابد تا ولی فقیه از موضع فرار به جلو مدعی شود تحریم ها اثر ندارد؟
ارنست مونيز، وزير انرژي دولت آمريكا، گفت: نه تنها تحريم‌هاي تازه‌اي عليه صنعت نفت ايران در راه است، بلكه بازارهاي جهاني قدرت تحمل كاهش مجدد صادرات نفت خام ايران را در صورت تشديد تحريم‌هاي بين‌المللي عليه اين كشور دارند. به گزارش انتخاب، برخي ناظران اعلام مي‌كنند كه نمايندگان مجلس آمريكا قصد دارند در تابستان جاري تحريم‌هاي جديدي را عليه نفت ايران اعمال كنند و هدف آنان از تحريم‌هاي جديد جلوگيري كامل از صادرات نفت توسط ايران است. وزير انرژي آمريكا، در مصاحبه با رويترز گفته است كه به دليل افزايش توليد نفت آمريكا و عراق، جمهوري اسلامي ايران ديگر به هيچ وجه عامل مسلط بازار نفت به شمار نمي‌رود. ارنست مونيز، تأكيد كرده است كه ظرفيت توليد و ذخاير نفت اعضاي مهم سازمان اوپك نظير عربستان سعودي آنقدر بالاست كه مي‌توانند كاهش مجدد صادرات نفت ايران را جبران كنند؛ به همين خاطر وزير انرژي دولت آمريكا ابراز اطمينان كرده كه با تحريم‌هاي جديد دولت آمريكا، بازارهاي جهاني به سهولت كاهش مجدد صادرات نفت ايران را تحمل مي‌كنند.
دولت دهم ركورددار دريافت تذكر از مجلس
 این اعتراف گذشته از نمایش عمق سگ دعوای دو نهاد حکومتی  به جای تعامل مورد تأکید رهبرو لی فقیه می باشد از سوی دیگر دستآورد کودتای مدعیان اصول گرا می باشد که چگونه 2 نهاد به جای پاسخگوی مطالبات مردم بودن مشغول  توی سر وکول زدن هم دیگر بوده اند .
نمايندگان مجلس در طول مدت يك سالي كه از عمر مجلس نهم مي‌گذرد جمعاً 4943 تذكر به اعضاي هيئت وزيران دولت‌ دهم داده‌اند. به گزارش خانه ملت، نمايندگان از آغازين نشست مجلس نهم(7خرداد91) تا 29 ارديبهشت امسال، جمعاً 4943 تذكر به اعضاي هيئت وزيران دولت‌ دهم دادند كه از اين ميان رئيس‌جمهور بيشترين و وزير اطلاعات كمترين تذكر را دريافت كرده‌اند. بيشترين فراواني اين تذكرات را حوزه‌هاي مديريت اجرايي كلان كشور، راهسازي، پرداخت مطالبات و حقوق بازنشستگان، تقسيمات كشوري، احداث سد و تأمين آب، تأمين و توزيع كود شيميايي و نهاده‌هاي دامي و كشاورزي و بازار محصولات، استخدام آموزشياران نهضت سوادآموزي و معلمان پيش‌دبستاني، قيمت كالاهاي اساسي وساير مسائل اقتصادي شامل مي‌شود‌ كه جزئيات آن در نمودار زير به صورت تطبيقي آمده است.
صدور احکام قاتلان بازداشتگاه کهریزک
 پس از 4 سال بالاخره کوه موش زائید .چون دستگاه فاسدار وتبعیض  آمیز قضاییه  عجب حکم سنگینی برای قاتلان جنایت علیه ی بشریت بازداشتگاه و کهریزک صادره شده است؟
روز گذشته يكي از خبرگزاري‌ها خبري را منتشر كرد كه از انفصال خدمات دولتي و قضايي قضات متهم در پرونده كهريزك و تبرئه متهم رديف اول پرونده حكايت داشت. اگرچه اين خبر پس از چند ساعت از خروجي آن خبرگزاري حذف شد اما هيچ يك از مقامات قضايي كشور اين خبر را تكذيب نكردند و تنها رئيس دادگاه كيفري استان تهران ضمن تأييد ابلاغ حكم كهريزك به برخي متهمان گفت: اعلام جزئيات حكم بدوي غيرقانوني است و رسانه‌اي كه اين خبر را منتشر كرده است بايد از لحاظ قانوني پاسخگو باشد
جهت اطلاع
دو گزیده خبر در دفاع از حسن روحانی  و کابینه آینده  با متهم کردن رسانه های خارجی که تبلیغ می کنند سطح مطالبات مردم را بالا ببرند .همچنین انتقاد  به عضو بازار مکاره که چرا به مطالبات مردم اشاره که مردم  بدلیل مشکلات معیشتی شان به حسن روحانی رأی دادند و این منتقد متهم به افراطی شده که پیام 24 خرداد را نگرفته است؟
بعضي رسانه‌هاي خارجي درصدد اجراي استراتژي تخريبي "طرح سيل مطالبات" از دولت آينده هستند. اين توطئه نرم قصد دارد با ارائه فهرست بلندبالايي از مطالبات و درخواست‌هاي فوري براي اجرا، دولت آينده را كه در ميان انبوهي از مشكلات و سوءمديريت‌هاي سال‌هاي اخير قرار دارد، در لاك دفاعي قرار داده و مردم را نسبت به انتخاب خود، دچار ياس و سرخوردگي كند. راديو فردا وابسته به سازمان "سيا" مجري القاي چنين توطئه‌اي شده است
* با اينكه انتخابات 24 خرداد پيام روشني براي افراطيون داشت، يكي از نمايندگان مجلس، ديروز گفت: "اولويت مردم، مسائل معيشتي است و به اين دليل به آقاي روحاني رأي دادند". اين سخن نشان مي‌دهد بعضي از افراطيون حاضر به درك محتواي پيام انتخابات رياست جمهوري نيستند و نمي‌خواهند اين واقعيت را درك كنند كه مردم با رأي خود دست رد بر سينه افراطيون زده‌اند. اين نماينده، در ادامه اظهارات خود گفته است: "مردم از مطالبات ا نقلابي خود دست برنخواهند داشت". اين، البته سخن درستي است كه مفهوم آن با آنچه افراطيون درنظر دارند فاصله زيادي دارد