گزیده های خبر16 خرداد-95 قسمت -3

گزیده های خبر16 خرداد-95 قسمت -3
 
مفتی مصر حکم اعدام محمد مرسی را تایید کرد 
منابع مصری اعلام کردند، مفتی مصر حکم اعدام محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر را طی نامه‌ای به دادگاه جنایی مصر تایید کرد.به گزارش "ایرنا" به نقل از پایگاه خبری البوابه به نقل پایگاه خبری مصراوی مصر، «شوقی علام»مفتی مصرطی نامه‌ای محرمانه به دادگاه جنایی مصر حکم اعدام محمد مرسی و متهمان پرونده جاسوسی و فرار از زندان «وادی النطرون» تایید کرده است.براساس گزارش این پایگاه خبری پیشتر دادگاه جنایی مصر حکم اعدام 6 نفر از متهمان پرونده جاسوسی برای قطر را برای تایید و اعلام نظر مفتی اعظم مصر به این مرجع ارجاع داده بود.دادگاه جنایی قاهره 29 خرداد را زمان اعلام حکم متهمان این پرونده عنوان کرده است. پرونده جاسوسی محمد مرسی برای قطر بیش از یک سال است که ادامه دارد و در خصوص این مساله 92 جلسه دادگاه برگزار شده است.دراین جلسات به اسناد، مدارک و ویدئوهایی مربوط به متهمان رسیدگی شده و چندین جلسه غیرعلنی نیز برگزارگردیده است.دادستانی مصر به اسنادی از محمد مرسی و دیگر متهمان استناد کرده که مرتکب فاش ساختن اسرار دولتی و سوء استفاده از اسناد مربوط به امنیت ملی وافشای آن به یک کشور خارجی و برقراری ارتباط با قصد اخلال در مسایل نظامی، سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی در مصر شده‌اند. 
اختلال در سخنرانی حسن خمینی درسالمرگ خمینی شیاد
عده‌ای با ایجاد همهمه و سر و صدا در سخنرانی روز جمعه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مرقد مطهر امام خمینی(ره) اختلال ایجاد کردند. این عده که در اطراف مرقد بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و رو به تریبون مستقر شده بودند، علاوه بر ایجاد سر و صدا اقدام به تکان‌دادن چفیه‌هایی در هوا می‌کردند که باعث ایجاد بی‌نظمی و هیاهو شدند. این اقدام که در سال‌های گذشته نیز به نوعی تکرار شده بود، موجب تعجب حاضرین بخصوص کسانی شد که به تریبون نزدیک‌تر بودند.
درخواست وکیل مدافع رضا ضراب از دادگاه نیویورک برای بازداشت خانگی وی
با درخواست وکیل مدافع رضا ضراب از دادگاه نیویورک برای بازداشت خانگی وی بجای اعزام به زندان و ارائه وثیقه پنجاه میلیون دلاری و وجه تضمین نقدی ده میلیون دلاری و مرد خانواده نامیدن وی (که شوهر سوم یک خواننده ترک است)؛ اعتراض گروه‌های مدافع حقوق تهیدستان به این درخواست بلند شده است. وکیل ضراب حتی تامین هزینه نگهبانان و انتقال وی به دادگاه را نیز تقبل کرده است. وکیل ضراب می‌گوید او با همسر و دخترش برای تفریح به دیسنی‌لند میامی رفته بود و او مرد خانواده است. روزنامه نیویورک تایمز این عمل را درخواست برای زندانی شدن در قفس طلایی نام‌گذاری کرده است و ازافسردگی و تنش‌های مردمی گفته است که مجبورند به علت نداشتن وثیقه‌های حتی کم تا زمان رسیدگی به اتهامات خود در زندان باقی بمانند. بخشی از ثروت ملی کشورمان در بازی‌های به اصطلاح تحریم و جابجایی پول در اختیار وی قرار گرفته بوده است. وی قبلاً نیز در یک پرونده رشوه شصت و سه میلیون دلاری به حزب حاکم در ترکیه بازداشت شده بود. 
کشته و زخمی در سقوط مینی بوس به کانال آب 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: یک دستگاه مینی‌بوس به کانال آب جاده منتهی به شهر صنعتی رشت سقوط کرد که در نهایت یک نفر کشته و یک نفر دیگر مجروح شدند."بابک رمضانی" در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حادثه سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به داخل کانال آب، اظهار کرد: این حادثه در چهار راه کانال جاده منتهی به شهرک صنعتی رشت اتفاق افتاده است.وی با بیان اینکه در حادثه مذکور یک نفر کشته و یک نفر مجروح شده است، افزود: تیم جست‌وجوی غواصی پس از ساعت‌ها تلاش جسد جوان 30 ساله را در فاصله 50 متری از محل حادثه پیدا کردند و از آب بیرون کشیدند.مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت همچنین به حادثه یک دستگاه پراید که به داخل گودال هفت متری زیرگذر شهید رجایی این شهر سقوط کرده بود، اشاره کرد و گفت: راننده این پراید که زنی حدود 35 ساله بود توسط مردم از خودرو بیرون آورده شد.به گفته وی، راننده خانم در خودروی پراید محبوس شده بود که قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشان توسط مردم نجات یافت.
طوفان در پاکستان؛ 15 کشته و 125 زخمی 
رسانه‌های پاکستان گزارش کردند که طوفان و رعد و برق شدید در برخی از شهرهای این کشور موجب کشته شدن 15 تن و زخمی شدن 125 تن شد.به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه «اکسپرس تریبون» پاکستان، رسانه‌های پاکستان گزارش کردند که طوفان و رعد و برق شدیدی این کشور را در نوردید و موجب کشته شدن حداقل 15 تن و زخمی شدن 125 تن دیگر شد.فروریختن دیواری به دلیل طوفان قوی و باران شدید منجر به کشته شدن 1 فرد در منطقه «کرم ایجنسی» و یک کودک 8 ساله در منطقه «چهارسده» شد.علاوه بر آن، در منطقه «نوشهره» یک فرد دیگر کشته و 14 تن دیگر زخمی شد. در «راولپندی» نیز فرو ریختن دیوار موجب کشته شدن 2 فرد دیگر و زخمی شدن 1 زن شد.در شهر پیشاور پاکستان، طوفان شدید موجب تخریب سقف منزل مسکونی شد که در اثر آن یک فرد کشته شد.در شهرهای دیگر پاکستان مانند اسلام‌آباد وضعیت مشابهی بود و عملیات امداد و نجات در فرودگاه بین‌المللی بی‌نظیر صورت گرفت.این طوفان موجب آتش‌سوزی، تخریب درختان، آب گرفتگی شدید خیابان‌ها و قطع شدن برق اکثر مناطق این کشور شد.بر اساس گزارش‌ها، سرعت این طوفان 148 کیلومتر در ساعت برآورد شد و بین 25 تا 30 دقیقه به طول انجامید.
دو نفر بر اثر غرق شدن در رودخانه جاده کندوان جان باختند 

سخنگوی اورژانس مازندران از مرگ دو نفر بر اثر غرق شدن در آب رودخانه‌ای در جاده کندوان در غرب مازندران خبر داد."ذکریا اشکپور" به ایرنا، گفت: یک زن جوان حوالی ساعت 14 و 30 دقیقه به داخل رودخانه روستای 'چاله' در حاشیه جاده کندوان سقوط کرد.وی افزود: ماموران اورژانس پایگاه "مجلار" بلافاصله پس از دریافت پیام وقوع این حادثه به محل اعزام شدند و برای نجات جان زن جوان بیست و سه ساله با همکاری اهالی روستا داخل آب رودخانه رفتند."اشکپور" گفت: آب خروشان رودخانه زن جوان را تا پیش از رسیدن ماموران سه کیلومتر جا به جا کرده بود و ماموران اورژانس موفق شدند او را از آب بیرون بکشند.وی افزود: زن حادثه دیده به دلیل شدت جراحات وارده و برخورد با صخره‌های اطراف رودخانه پیش از بیرون کشیدن از آب جان باخته بود؛ اگر چه با وجود این، تکنسین‌های اورژانس اقدامات احیاء را انجام دادند و قربانی را به درمانگاه مرزن آباد منتقل کردند."اشکپور" گفت: برادر این خانم نیز برای نجات وی به رودخانه، وارد رودخانه شد که تاکنون اثری از وی نیست و تلاش‌ها برای پیدا کردن او همچنان ادامه دارد.