آمریکا، سمبل تروریسم دولتی

آمریکا، سمبل تروریسم دولتی  16 خرداد -95

کارنامه ننگین محکومیت مستمر جهانی نقض حقوق بشررژیم وارونه ی ولایت فقیه چگونه است؟ درچند کشور عوامل تروریست های اعزامی اش  در ترور مخالفین پرونده دارند؟ نقش سپاه قدس درناامن وبی ثبات کردن کشورهای عراق وسوریه ولبنان و یمن و بحرین و افغانستان و سودان ..... حتی عربستان چیست؟ مهمتر اینکه مگرر فسنجانی پس از اشغال نظامی افغانستان درخطبه های نماز جمعه تهران خطاب به بوش نگفت که وی می د اند اگر همکاری ما نبود همچنان طالبان درافغانستان برسرقدرت بود؟ اگر چنانچه آمریکا پس از اعمال سیاست مماشات 37 ساله کمی فاصله گرفته و فشار عربستان و شرایط بحران سوریه و عراق و یمن  مجبورش کرده است تا ناپرهیزی واعتراف کند که رژیم وارونه ولایت فقیه بااعمال تروریستی درکشورهای منطقه مداخله می کند .ولی بافرافکنی و فرار به جلو یقه آمریکا گرفته شده که سمبل تروریسم دولتی است؟
وزارت خارجه آمریکا در گزارش تازه‌ای درباره تروریسم، با تکرار ادعاهای بی‌اساس گذشته‌اش، جمهوری اسلامی ایران را در صدر کشورهای حامی تروریسم قلمداد کرد و ادعا نمود حمایت از حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطینی و عراقی از جمله موارد حمایت ایران از تروریسم است.
در این گزارش همچنین ادعا شده علیرغم گسترش دامنه فعالیت داعش و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان، وقوع حملات تروریستی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. به علاوه، گزارش از نقش عربستان در به اصطلاح ضد داعش در سوریه تمجید و قدردانی کرد ولی به کارنامه سیاه آل سعود در حمایت، آموزش، تسلیح و تجهیز طیف وسیع تروریست‌های فعال در سوریه و عراق اشاره‌ای نداشت. اما آیا واقعیت‌های عینی و ملموس، محتوای این گزارش وزارت خارجه آمریکا درخصوص تروریسم در منطقه را تایید می‌کند و بر آن منطبق است؟
اینکه دیگران در این زمینه چه موضعی دارند و چه می‌گویند، اگرچه مهم و تاثیرگذار است ولی بهتر است در این زمینه به دیدگاه‌ها و مواضع مراجع رسمی آمریکا استناد کنیم تا بهتر دریابیم که حقایق به گونه‌ای دیگر و دقیقاً وارونه از تریبون وزارت خارجه آمریکا بازگو شده است.
1 –
شانزده نهاد امنیتی آمریکا در بیانیه مشترکی در زمینه فعالیت‌های تروریستی در منطقه تاکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران در هیچ یک از فعالیت‌های تروریستی علیه منافع آمریکا در منطقه و فرامنطقه کوچکترین نقشی نداشته است.
2 –
برخی مقامات رسمی و رسانه‌های آمریکائی و غربی به وضع در مورد نقش مستقیم عربستان در شکل گیری، تجهیز، آموزش و تامین مالی تروریست‌ها در منطقه از جمله نقش ریاض در پرونده‌های مرتبط با القاعده، طالبان، داعش و سایر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق تاکید مستمر داشته‌اند و دارند.
3 –
موضوع حملات 11 سپتامبر و نقش محرز عربستان در حمایت، هدایت و تامین مالی تروریست‌های فعال در آن حوادث به تصریح در گزارش هیئت تحقیق مورد تاکید قرار گرفته و در گزارشات مستندی در همین مقوله در اختیار مقامات رسمی قرار دارد لکن به لحاظ پرهیز از آثار و تبعات افشای آن بر مجموعه روابط آمریکا و آل سعود با قید محرمانه، انتشار 28 صفحه از آن گزارشات متوقف گردیده است ولی امروزه برخی منابع کنگره آمریکا خواستار افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده در این زمینه هستند و مشخصاً مراتب موافقت خود را با درخواست غرامت بازماندگان حوادث 11 سپتامبر از عربستان اعلام کرده‌اند.
4 –
نقش متین و منطقی جمهوری اسلامی ایران در مهار تروریست‌های داعش و سایر تروریست‌های فعال در عراق و سوریه که بنابه درخواست رسمی دولت‌های عراق و سوریه در این دو کشور فعال بودند به قدری محرز است که بارها در رسانه‌های غربی نیز انعکاس داشته است. کاملاً آشکار است که اگر کمک‌های موثر ایران نبود، اکنون تروریست‌ها در دمشق و بغداد حاکم بودند و امپراطوری تروریست‌ها بر منطقه حکمرانی می‌کرد.
5-
واشنگتن نمی‌تواند با نشانه‌گیری انگشت اتهام به سوی دیگران، بر نقش محرز و قابل اثبات خود در شکل دادن به گروه‌های تروریستی القاعده، طالبان، داعش و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه و فرامنطقه سرپوش بگذارد. در ماجراهای پس از انفجار برج‌های دوقلوی نیویورک و زنجیره حوادث پس از آن، بارها مقامات آمریکائی به ویژه مقامات ارشد «سیا» برای افکار عمومی آمریکا توضیح داده‌اند که در تشکیل، هدایت، آموزش و تجهیز القاعده و طالبان، نقش اصلی و درجه اول داشته‌اند اما در یک موضع‌گیری عوام‌فریبانه ادعا کرده‌اند گویا بعداً کنترل اوضاع را از دست داده‌اند و قادر به مهار تروریست‌ها نبوده‌اند!
6-
حتی در سوریه و عراق هم آمریکا به کمک آل سعود و سایر رژیم‌های فاسد منطقه از جمله امارات، قطر و ترکیه در سازماندهی، هدایت و عضوگیری و حمایت مالی – تسلیحاتی از طیف وسیع تروریست‌های فعال در سوریه و عراق، نقش اصلی و کلیدی را بازی کرده است لکن با توسل به یک حیله تبلیغاتی عوام‌فریبانه، تروریست‌ها را به دو گروه خوب و بد! تقسیم کرده و هنوز هم مدعی آنست که فقط به تروریست‌های خوب کمک رسانی می‌کند ولی علیه تروریست‌های بد همچنان موضعی خصمانه دارد! درحالی که گزارشات رسمی فراوانی از هلی‌برد آندسته از فرماندهان و اعضای گروه‌های تروریستی که در معرض محاصره ارتشهای منطقه قرارگرفته‌اند و همچنین پرتاب مکرر سلاح، تجهیزات جنگی، مهمات، آذوقه و سایر کمک‌های لجستیکی برای تروریست‌ها توسط آمریکا در سوریه و عراق منتشر شده است. بدین ترتیب، اساساً آمریکا در مقام و موقعیتی نیست که به عنوان یک ناظر بیطرف و منصف درخصوص تروریسم در منطقه و جهان اظهارنظر کند چرا که خود جزو متهمین اصلی و مجرمینی محسوب می‌شود که جرمش در حمایت از تروریسم به وضوح و به کرات به اثبات رسیده است.
علاوه بر این، آمریکا بخاطر کمک مستقیم و غیرمستقیم به رژیم‌های فاسد منطقه با هدف تجهیز و حمایت و آموزش تروریست‌ها، نقش غیرقابل انکاری در تمامی حوادث تروریستی منطقه ایفا کرده و می‌کند ولی در یک ژست سیاسی – تبلیغاتی با فرافکنی سعی دارد انگشت اتهام را به سمت و سوی کشورها و نیروهای ضد تروریستی واقعی در منطقه نشانه‌گیری کند تا بلکه بتواند بر جنایات و عملکرد خیانت آمیز خود سرپوش بگذارد.
جای سوال است که آمریکا چگونه حاضر است عربستان را علیرغم آگاهی از نقش محرز آن در حمایت وقیحانه از تروریست‌ها به عنوان یک عضو فعال در ائتلاف ضد تروریستی معرفی کند؟! بدین ترتیب واشنگتن چه توضیح و توجیهی برای اینهمه تضاد و تناقض در بیانیه‌هایش با واقعیت‌های عینی و ملموس دارد؟ و چگونه می‌تواند افکار عمومی جهان و منطقه را اقناع کند؟
آمریکا با چنین پرونده شرم‌آوری، سمبل تروریسم دولتی و حامی اصلی تروریسم در جهان است و نمی‌تواند با متهم ساختن دلاوران سلحشور در صحنه‌های مبارزه نفس گیر علیه تروریست‌ها به «تروریسم»، چیزی را تغییر دهد و حقایق عینی را به نفع خود وارونه جلوه‌گر سازد.
ایکاش مقامات وزارت خارجه آمریکا ذره‌ای صداقت، شرف و آینده‌نگری داشتند و این حقیقت بزرگ را درک می‌کردند که تلاش آنها برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت‌های منطقه و جهان، پیشاپیش محکوم به شکست و رسوائی است و آنچه می‌گویند و انتشار می‌دهند، حتی با سایر مطالبی که به طور همزمان از سایر منابع آمریکائی صادر و منعکس می‌شود نیز در تضاد و تناقض است و لاجرم هیچ آدم عاقلی نمی‌تواند آنرا بپذیرد و باور کند.