تعرض به شيخ عيسي قاسم برداشتن مانع از مقابل جوانان پرشور بحرين است

اوین نامه ی کیهان 6 تیر- 95
    
تعرض به شيخ عيسي قاسم برداشتن مانع از مقابل جوانان پرشور بحرين است
خامنه ای در ديدار خانواده شهداي هفتم تير و مدافع حرم تاكيد كردند
شکر خوران مفتخور بله قربان گوی منتظرندکه چه موقع رهبرشان خامنهذای شکر خوری اضافی می کند .تا اینکهاینان شروع کنند به تکرار وتبلیغ الگوی شکر خوری رهبرشان . برای همین بدون توجه که رژیم وارونه ی ولایت فقیه دربیش از 37 سال گذشته جز شکرخوری اضافی شعاری ضد آمریکایی و دادن قول ها دروغین  وادعاهای پوچ ووارونه چه عملکرد مثبتی برای جوانان کشور داشته  است که اکنون رهبر ولی فقیه انتصابی با شکرخوری اضافی در دفاع از مهره آلت دست ونفوذی شیخ عیسی قاسم، دلسوز ومدافع جوانان پرشور بحرینی شده است .در حالیکه آشکارا بااین اعتراف یا موضع گیری مداخله درا مورداخلی بحرین کرده است .

خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار جمعي از خانواده هاي شهدا از جمله خانواده شهداي هفتم تير و خانواده هايي از شهداي مدافع حرم، ضمن تجليل از «ايمان، مجاهدت، رشادت و معرفت والاي شهدا» و «صبر و استقامت خانواده هاي معظم شهيدان»، آنان را پايه هاي اقتدار و توانمندي نظام جمهوري اسلامي ايران خواندند و تاکيد کردند: تنها راه پيشرفت ايران اسلامي، احياي روحيه انقلابي و مجاهدت است.
    ايشان در ابتداي سخنان خود با تسليت ايام شهادت حضرت اميرالمومنين علي (ع)، آن حضرت را بزرگ ترين شهيد تاريخ بشريت، و شهيد محراب و راه حق و قاطعيت و استقامت خواندند و سپس با اشاره به گذشت ۳۵ سال از حادثه انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي در هفتم تيرماه سال ۱۳۶۰، گفتند: عاملان اين جنايت که گروه تروريستي خبيث و بي رحمي هستند، بعد از فرار از کشور اکنون سال ها است که در پناه کشورهاي اروپايي و آمريکا که مدعي سردمداري ضديت با تروريسم و حمايت از حقوق بشر هستند، قرار دارند.

    رهبر انقلاب اسلامي اين موضوع را رسوايي بزرگ و تاريخي براي کشورهاي اروپايي و آمريکا دانستند و افزودند: اين گروه تروريستي کساني هستند که با ادعاي دفاع از خلق و حتي دفاع از اسلام وارد مبارزات شدند اما در ادامه مرتکب فجايعي همچون حادثه هفتم تير و ترور مردم عادي، شدند و در نهايت در کنار فردي همانند صدام قرار گرفتند و اکنون نيز در زير چتر حمايت آمريکا قرار دارند.

    حضرت آيت الله خامنه اي، حادثه هفتم تير ماه سال ۱۳۶۰ را حادثه اي بزرگ و حاوي درس ها و عبرت ها خواندند و با گلايه از کم کاري ها براي معرفي رويدادها و حوادث مهم انقلاب اسلامي و شهدا به نسل امروز خاطرنشان کردند: بعد از گذشت ۳۵ سال هنوز يک فيلم سينمايي يا يک نمايش يا يک رمان درباره حادثه هفتم تير و شهيد بهشتي و شهداي اين حادثه نداريم و اگر اين حادثه تاکنون زنده مانده است، فقط به دليل روحيه انقلابي خود مردم است.

    ايشان با اشاره به نگارش کتابهاي مربوط به عمليات و شهداي دوران دفاع مقدس، همه مردم به ويژه جوانان را به مطالعه دقيق اين کتابها توصيه کردند و گفتند: اگرچه در اين زمينه کتابهاي زيادي به رشته تحرير درآمده است اما هنوز زمينه نگارش کتابهاي بسياري درباره ابعاد و زواياي مختلف دفاع مقدس و شهيدان والامقام جنگ وجود دارد، زيرا رفتار، گفتار و نحوه حرکت هر يک از شهدا، دريچه اي به سوي يک دنياي معرفتي است.

    رهبر انقلاب اسلامي يکي از ويژگيهاي دوران دفاع مقدس را حضور نيروهاي مردمي با انگيزه قوي و از قشرها و سطوح مختلف، و خارج شدن جنگ از انحصار نيروهاي رسمي دانستند و تاکيد کردند: امروز هم توصيه ما به مسئولان دولتي اين است که بايد در عرصه هاي مختلف به ويژه در بخش اقتصاد از ظرفيت هاي مردم استفاده و اقتصاد، مردمي شود.

    حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه به موضوع دفاع از حريم اهل بيت عليهم السلام و شهداي مدافع حرم اشاره کردند و افزودند: اين موضوع از ماجراهاي عجيب و شگفتي هاي تاريخ است که جواناني از ايران و کشورهاي ديگر با ايمان و انگيزه قوي از همسر جوان و کودک خردسال و زندگي راحت خود مي گذرند و در يک کشور غريب، در راه خدا مجاهدت مي کنند و در اين مسير به شهادت مي رسند.

    ايشان ايمان بالاي شهيدان مدافع حرم و صبر و بردباري خانواده هاي آنها را از جمله ابعاد اين موضوع شگفت برشمردند و خاطرنشان کردند: يک بُعد ديگر اين ماجرا، عناصر اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران است که بر پايه ايمان و عزم و اراده انسانهاي مومن و مجاهد و شهدا استوار است.

    رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه دشمنان نظام اسلامي هيچگاه توانايي درک و فهم پايه هاي اقتدار و توانمندي نظام را ندارند، گفتند: شهدا و خانواده هاي آنان ستون هاي صخره وار نظام جمهوري اسلامي هستند و به همين علت است که نظام همواره در مواجهه با چالش هاي گوناگون، توانسته بر آنها غلبه کند.

    حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: هرجا به انقلاب و روحيه انقلابي تکيه کرديم، پيشرفت داشته ايم و هر جا که براي خوشايند عناصر استکبار، از ارزشها کوتاه آمديم و در بيان مواضع انقلابي رودربايستي کرديم، دچار عقب ماندگي و خسارت شديم.

    ايشان با تاکيد بر اينکه نحوه برخورد با دشمنان مستکبر بايد براساس روحيه انقلابي باشد، خاطرنشان کردند: ايمان به خدا، اعتقاد به جهاد و انگيزه قوي جوانان مومن و انقلابي، منابع قدرت نظام اسلامي در جنگ نامتقارن با جبهه استکبار است و آنها با وجود آنکه آثار اين منبع قدرت را مي بينند اما از تحليل حقيقت آن عاجزند بنابراين متوسل به شيوه هاي خشن و بي رحمانه مي شوند.

    رهبر انقلاب اسلامي، طراحي گروه هاي تروريستي تکفيري همچون داعش را نمونه اي از اين شيوه هاي خشن براي مقابله با نظام اسلامي دانستند و گفتند: هدف اصلي از راه اندازي گروه هاي تروريستي تکفيري و اقدامات آنها در عراق و سوريه حمله به ايران بود اما قدرت نظام جمهوري اسلامي موجب شد آنها در همان عراق و سوريه زمين گير شوند.

    ايشان با تاکيد بر اينکه گروههاي تروريستي تکفيري، تفاوتي ميان شيعه و سني قائل نيستند و هر فرد مسلماني را که همراه انقلاب اسلامي و دشمن آمريکا باشد، هدف قرار مي دهند، به قضاياي بحرين اشاره کردند و گفتند: در بحرين نيز موضوع، شيعه و سني نيست بلکه اصل ماجرا حاکميت جائرانه يک اقليت مستکبر خودخواه بر يک اکثريت گسترده است.

    رهبر انقلاب اسلامي تعرض حاکمان بحرين به عالم مجاهد شيخ عيسي قاسم را نشانه بلاهت آنها دانستند و تاکيد کردند: شيخ عيسي قاسم فردي است که تا وقتي مي توانست با مردم بحرين حرف بزند، آنها را از حرکات تند و مسلحانه منع مي کرد اما حاکمان بحرين متوجه نيستند که تعرض به اين عالم مجاهد، به معناي برداشتن مانع از مقابل جوانان حماسي و پرشور بحرين براي انجام هر اقدامي در مقابل حکومت است.

    حضرت آيت الله خامنه اي با تاکيد بر اينکه قدرتهاي استکباري و عوامل آنها همواره از شناخت مردم و ايمان جامعه عاجزند و دچار محاسبات غلط مي شوند، افزودند: راه صحيح، حرکت در مسير اسلام و توکل بر خداوند متعال است و تنها، ملتي با ايمان و مجاهد و داراي عزم راسخ مي تواند بر موانع غلبه کند و پيش برود.

    ايشان در ادامه همگان را به بهره مندي بيش از پيش از شبهاي قدر و روزهاي پاياني ماه مبارک رمضان توصيه کردند و گفتند: در اين شبها و سحرها که هنگامه توسل و تضرع است، بايد با استمداد از ارواح متعالي از جمله ارواح شهدا و شفيع قرار دادن آنها و با حضور قلب، به گونه اي دعا کنيم که مورد توجه و اعتناي خداوند متعال قرار گيرد.

    پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين شهيدي محلاتي نماينده ولي فقيه و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به لزوم آشنا کردن نسل جوان با ايثارگري و حماسه هاي رزمندگان، خاطرنشان کرد: تشکيل و فعال سازي دبيرخانه شوراي عالي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت، تشکيل جبهه مجازي، توسعه تشکل هاي ايثارگران، اجراي طرح سپاس و تشکيل ستاد اقتصاد مقاومتي با رويکرد افزايش توانمندي در جامعه ايثارگري از اقدامات محوري بنياد شهيد بوده است