ثروتي: ركود كنوني نتيجه تفكر برجامي است

ثروتي: ركود كنوني نتيجه تفكر برجامي است  7 تیر – 95
اگر چنانچه دلیل بحران و رکود کنونی اقتصادی ، اقتصاد خری خمینی و اقتصاد- مقاومتی- جهادی – خامنه ای_ پاسداران و تحریم ها نیست . سئوال است چرا بحران ورکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها واخراج وبیکاری کارگران در دولت نهم ودهم احمدی نژاد ادامه داشت. طوریکه دولت روحانی وارث اقتصاد بحرانی ورکود دولت عدالت محور وپاک ترین درتاریخ احمدی نژاد می باشد؟

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: شرايط رکود کنوني نتيجه تفکر برجامي است که حاکم شده است.
    در حالي که جذب سرمايه خارجي براي رونق اقتصادي کم شده اما اگر به مناطق آزاد برويد با ورود حجم عظيم کالاي لوکس مواجه مي شويد.

    موسي الرضا ثروتي در گفت وگو با تسنيم با انتقاد از شرايط سخت اخذ وام براي جوانان افزود: اين در حالي است که وام هاي ميلياردي براي مديران به سهولت يافت مي شود.

    وي به عنوان نمونه به فساد 35 هزار ميلياردي که رخ داده است، اشاره کرد و افزود: نمايندگان مجلس دهم بايد بر اساس قانون 206 آيين نامه داخلي مجلس رئيس بانک مرکزي را به دادگاه بکشانند.

    ثروتي در پايان با اشاره به حقوق هاي نجومي گفت: اين اتفاق نتيجه فقدان قانون مصوب در زمينه نرخ پرداخت مشخص براي مديران دولتي است. در هيچ جاي دنيا اين اختلاف شديد حقوقي وجود ندارد. در آمريکا حقوق مديران ارشد دولتي 13/5 برابر حداقل دستمزد و در فرانسه 8/5 برابر است. اين در حالي است که در ايران به مراتب بالاتر از اين است مثلاً در وزارت بهداشت حقوق مديران 24/5 برابر حداقل حقوق است.

    نماينده سابق مجلس تعداد واقعي بيکاران در کشور را8 ميليون نفر اعلام کرد و با انتقاد از متوقف شدن طرح مسکن مهر گفت: با متوقف شدن اين طرح حدود 2ميليون نفر بيکار شدند.

    موسي الرضا ثروتي در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبري تسنيم (پويا) اظهار داشت: مسئولين در آمارهايشان مي گويند که 3 و نيم ميليون بيکار وجود دارد. اين در حالي است که بيکاران واقعي بيش از 8 ميليون نفر هستند.

    وي در مورد دليل غيرواقعي بودن آمار رسمي دولت از بيکاري گفت: براساس معيارهاي دولت هر کس در هفته يک ساعت کار کند و در ماه 4 روز کار کند شاغل محسوب مي شود.

    ثروتي افزود: اين آمار براي کشورهاي غربي شايد کارآمد باشد زيرا اگر اين مقدار کار داشته باشند مي توانند به حداقل هاي معيشت براي زندگي دست يابند اما در ايران با 50 ساعت در هفته کار کردن نيز فرد نمي تواند زندگي اش را اداره کند.

    وي افزود: هر اقتصادداني مي داند که کاهش تورم به تنهايي براي نظام اقتصادي مناسب نيست بلکه آن کاهش تورمي قابل ارزش است که به همراه ايجاد اشتغال باشد. اين در حالي است که الان تمام فکر دولت بر تورم زدايي متمرکز شده و اين سياست باعث ايجاد رکود بي سابقه اي در اقتصاد کشور شده است.

    نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: وزير دولت يازدهم از مسکن مهر به عنوان طرح مزخرف ياد مي کند در حالي که اين طرح مستقيم يا غير مستقيم باعث اشتغالزايي فراواني در کل کشور شده بود و با متوقف کردن آن حدود دو ميليون نفر بيکار شدند.

    ثروتي گفت: در شرايطي که در نرخ تورم اتفاق خاصي صورت نگرفته و نرخ تورم کنوني مساوي با سال 88 است اما بيکاري نسبت به دولت سابق افزايش پيدا کرده است و سرمايه گذاري خارجي کاهش داشته است.

    وي همچنين افزود: آنچه باعث رونق اقتصادي و اشتغال مي شود داشتن برنامه ريزي مناسب در جهت جذب سرمايه است. در دولت کنوني طبق آمار رسمي حتي جذب سرمايه خارجي نيز نسبت به دولت سابق کاهش چشمگيري داشته است.