گزیده خبر های 11 شهریور - 95

گزیده خبر های 11 شهریور - 95
سفر معاون اول رییس جمهور به ترکیه به دلیل فشردگی در برنامه ها به تعویق افتاد.به گزارش ایسنا، پیش از این اعلام شده بود که در چارچوب توافق‌های انجام شده در سفر وزیر امور خارجه کشورمان به آنکارا، روز دوشنبه هفته آتی جهانگیری سفری دو روزه به این کشور خواهد داشت.قرار بود در جریان این سفر، جهانگیری با بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه دیدار و درباره موضوعات منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه به گفت‌وگو بپردازد.انجام این سفر پس از انجام هماهنگی بیشتر از سوی طرفین به زمان دیگری موکول گردید.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: سران عربستان سعودی باید سرنوشت فتنه جویان بین المللی همچون صدام را همواره پیش چشمان خود ببینندبه گزارش ایسنا، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ ای وزارت امور خارجه کشورمان درباره سخنان نابجای اخیر عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی در پکن، اظهارکرد: مقامات کشور عربستان که به دلیل خطاهای فاحش استراتژیک، خود را در منجلاب خونین تروریسم و کشتار کودکان و زنان بی‌گناه در یمن و سوریه و عراق گرفتار کرده‌اند، بهتر است به جای فریادهای عاجزانه و تکرار ادعاهای نخ نما شده علیه دیگران، به فکر اصلاح روش‌های خود باشندوی افزود: به رغم تلاش مستمر این کشور برای سرپوش نهادن بر واقعیتهایی همچون دست داشتن در وحشتناک ترین عملیات های تروریستی جهان تا کودک کشی در یمن با استفاده از دلارهای نفتی، امروز جهانیان بخوبی دریافته اند که منشأ این آتش افروزی ها رژیم سعودی و آئین جعلی وهابیت است که عنصر پایه ای حیات سیاسی این کشور استقاسمی تأکید کرد: سران عربستان سعودی باید سرنوشت فتنه جویان بین المللی همچون صدام را که به خیال همیشگی بودن حمایتهای برخی کشورهای قدرتمند، اصرار به کوبیدن بر طبل نزاع و خونریزی داشتند، همواره پیش چشمان خود ببینند. 
فارس نوشت: سازمان اطلاعات سپاه نینوا استان گلستان، فردی با دو تابعیت ایرانی - آمریکایی را دستگیر کرد.فرد مذکور در اواخر تیر ماه سال جاری در شهر گرگان به اتهام همکاری با دولتهای متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه های ضد انقلاب، به محض ورود به کشور شناسایی و طی اقدامات اطلاعاتی توسط سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
پلیس نیوزیلند تحقیقاتش را در خصوص دزدیده شدن ۵۰۰ راس گاو از یک مزرعه در "کانتربری" آغاز کرده است.به گزارش ایسنا، هنوز مشخص نیست که این گاوها چه زمانی ناپدید شدند، چون به تازگی متوجه نبودن این تعداد گاو شده‌اند.پلیس می‌گوید: این احتمال که دزدی صدها حیوان را به یکباره دزدیده باشد، چندان قابل قبول نیست، اما اینکه تعدادی دزد در یک دوره این اقدام را انجام داده باشند، بیشتر به واقعیت شبیه است.براساس برآورد انجام شده این گاوها حدود ۷۵۰ هزار دلار ارزش داشتند.یکی از دوستان صاحب این گاوها گفت: او از شدت ناراحتی زبانش بند آمده است. اگر شما۷۵۰ هزار پوند خود را به یکباره گم کنید، دلتان نمی خواهد که درباره آن صحبت کنید.
ساکنان محل می گویند تا کنون چنین دزدی با این مقیاس سابقه نداشته است.به گزارش بی‌بی‌سی، این مزرعه در آخرین سرشماری که در ماه ژوییه صورت گرفته یک هزار و ۳۰۰ گاو داشته است. همچنین نیوزیلند بیش از ۱۰ میلیون گاو دارد که دو برابر جمعیت کل این کشور است.
آیفون ۷، هفتم سپتامبر می‌آید و اپل احتمالا از آیفون جدید و مدل بعدی ساعت خود رونمایی خواهد کرد.به گزارش ایسنا به نقل از ورج، اپل رویداد بعدی خود را در تاریخ هفتم سپتامبر (۱۷ شهریور ۱۳۹۵) برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود که آیفون‌های جدید را نیز در این تاریخ رونمایی کرده و ساعت‌های اپل را آپدیت کند.  به همین منظور اپل دعوت‌نامه‌هایی را با عنوان «شما را در ۷ سپتامبر خواهیم دید» فرستاده است.این پنجمین سالی است که اپل یک رویداد را در اوایل سپتامبر برگزار می‌کند تا محصولاتش را عرضه کند. مانند همیشه، یکی از این محصولات باید آیفون جدید باشد. به نظر می‌رسد این نسل جدید بسیار مشابه مدل قبلی است و تنها تفاوت‌هایی جزئی در ظاهر خواهد داشت، مانند خطوط آنتن کمتر و حذف جک هدفون.از طرف دیگر، انتظار می‌رود مدل جدید آیفون بیشتر در برابر آب مقاوم باشند و البته گوشی‌های بزرگتری که سیستم دوربین دوگانه برای گرفتن عکس‌های بهتر دارند. اپل همچنین در نهایت ممکن است حافظه پایه خود را از ۱۶ گیگابیت افزایش داده و به ۳۲ گیگ برساند.در مقابل ساعت اپل وجود دارد که دو سال از زمانی که معرفی شده و یک سال و نیم از زمانی که اولین نسل آن منتشر شده می‌گذرد. به نظر می‌رسد اپل در حال حاضر آماده است تا آن را ارتقا دهد، گزارش‌ها نیز حاکی از این است که مدل‌های جدید همان طراحی را حفظ خواهند کرد، اما از لحاظ عملکردهای داخلی و GPS (سیستم موقعیت‌یابی جهانی) سریع‌تر خواهند شد که برای دویدن مفیدتر است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز گفت: ریزش کوه روی یک دستگاه خودرو در محور کرج - چالوس، یک کشته بر جای گذاشت.به گزارش مهر، داوود رجبی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: متاسفانه بامداد امروز، چهارشنبه بر اثر ریزش کوه بر روی یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در محور کرج - چالوس یک نفر جان خود را از دست داد.وی در ادامه اضافه کرد: این حادثه در محدوده تونل شماره پنج اتفاق افتاد.معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز همچنین از مصدوم شدن یک نفر در این حادثه خبر داد و گفت: مصدوم این حادثه پس از دریافت کمک های امدادی به مراکز درمانی شهرستان کرج منتقل شد.